Woolf napisał(a):Diego napisał(a):AI przecież z góry wie, jaka będzie pogoda
Dobre AI ma za zadanie zasymulować decyzje człowieka, który przecież nie jest wszechwiedzący i może się mylić.
Zgoda, ale tutaj nie wygląda jakby to było w jakikolwiek sposób symulowane. Człowiek raz się pomyli, a innym razem trafi. Tutaj AI jest zupełnie nieelastyczne jeżeli chodzi o strategię. Jak już sobie skalkuluje strategię, to trzyma się jej do upadłego, chyba że ma duże uszkodzenia, albo wyjedzie SC. Zmiana pogody powoduje, że dochodzi do absurdów. Widać pierwsze krople deszczu, a AI zjeżdża po świeże slicki, bo tak miało zaplanowane. Okrążenie później znowu zjeżdża i dostaje intery. Albo jak spada deszcz na ostatnich 2-3 okrążeniach to AI na siłę jedzie do mety na slickach, a dostaje po 30s na okrązeniu. Skoro w grze inżynier potrafi ostrzec gracza o nadchodzącej zmianie pogody z dokładnością do kilku minut, to dlaczego w momencie kiedy, np. za 5, czy 10 minut spodziewany jest deszcz to AI nie zamrozi na ten czas swoich strategii dla kierowców, którzy mają jeszcze opony w przyzwoitym stanie? To się przecież da zaprogramować, ale od kilku edycji jest to nieruszone, a szkoda, bo w innych aspektach gra się rozwija i coraz lepiej oddaje rzeczywistość.
A jak tam u was wrażenia z gry? Ja w dalszym ciągu jestem bardzo zadowolony. Ogarnąłem już trochę ERS i temperatury opon. Wczoraj przejechałem się pierwszy raz po Paul Ricard i jestem wielkim fanem flow, jaki ma ten tor. Trochę mam tylko problem, bo jestem odrobinę szybszy od Leclerka w Q, a w wyścigu mam nieco gorsze tempo.
-- 3 wrz 2018, o 19:52 --
Heh, kolejny popis Codemasters. W grze ciągle sporo błędów, niedociągnięć, ale też poprawek oczekiwanych przez graczy, a relatywnie łatwych do wykonania. Co robi Codemasters? Wypuszcza patch, w którym zmienia zupełnie działanie kontroli trakcji...
Jakie to są dzbany... Posłuchali kilku hardkorowych graczy, którzy marudzili, że kontrola trakcji na medium jest za szybka i spieprzyli rozgrywkę setkom graczy, którzy poświęcili swój czas i wysiłek, żeby nauczyć się grać z medium TC, a teraz muszą się tego uczyć od nowa, a w dodatku ponownie dopasować pod siebie poziom trudności (którego w tej edycji akurat nie można zmienić w innym momencie, niż przed całym weekendem wyścigowym, ale tej poprawki oczywiście nie mieli czasu wprowadzić). Gracze na padach są wściekli. Ja też niespecjalnie się cieszę.