lg2000 napisał(a):Moim zdaniem nie, bo zmniejszało by to strumień powietrza na sidepody i tylny płat, co by było nieefektywne. Oczywiście zgoda to tylko hipotezy.
Nie jestem pewny, czy przednie skrzydło odpowiada za prowadzenie powietrza na tylne skrzydło. W jakimś sensie na pewno, ale czy to taki istotny wpływ? Mogę się mylić, ale dość dziwna wydała mi się po prostu luka między górnym płatem, a dolnymi.
lg2000 napisał(a):Rozkład strug powietrza zależy tylko od profilu w pionie poziomych płatów, a te (według mnie) zostały dooptymalizowane (automatycznie) do reszty aerodynamiki nadwozia. Dlatego (moim zdaniem) nie ma tu jakiegoś triku, tylko konkretna realizacja projektu aerodynamiki nadwozia opracowana przez optymalizator.
Co to jest ten optymalizator? Zainteresowałeś mnie tym. Zespoły stosują już obliczeniową optymalizacje kształtu pod kątem przepływu? Tak skomplikowanych elementów?
Myślałem,że to jeszcze nieosiągalne.