przez wogx Pt mar 11, 2022 12:45 Re: Testy - sezon 2022
Ogólnie rzez biorąc - zgadzam się, ale nie jestem przekonany do takiego wyjaśnienia w tym przypadku. Krzywe prędkości w zakresie do 150-200 km/h wyglądają podobnie, różnice są mocno widoczne powyżej 250 km/h. Jeśli chodziłoby tylko o obciążenie paliwem, to spodziewałbym się różnic przy niższych prędkościach, jednak są one najbardziej widoczne pod koniec prostych. Czy to nie będzie po prostu słynne "lift & coast", ewentualnie większy opór aerodynamiczny pakietu Mercedesa?
EDIT: Wydaje mi się, że wykres z telemetrii Mercedesa powinien zawierać mniej strome linie odwzorowujące dohamowania, jeśli Ferrari faktycznie było znacznie lżejsze od Mercedesa. Miejscami coś takiego widzę moim laickim okiem, miejscami nie. Ktoś doświadczony się wypowie?
BTW. Trzeba pamiętać, że to wykresy pojedynczych, najszybszych kołek, kierowcy mogli popełnić błędy w ich trakcie.