F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (GPM)
Login:
Hasło: 
 
  GPM 2020
Rejestracja nowego zespołu
Regulamin zabawy
Cennik składników
Łączna klasyfikacja punktowa
Punkty zdobyte w ostatnim GP
Zwycięzcy wyścigów
Najlepsi w zarządzaniu
Najlepsi w typowaniu
Najlepsi w fazie wstępnej
Najlepsi w fazie głównej
Najlepsi debiutanci
Pozycje po kolejnych GP
Porównanie wartości zespołów
Klasyfikacja wszech czasów
Lista wszystkich lig
Nagrody
Punktacja
Lista zespołów
Nasi ulubieńcy i inne statystyki
Oficjalne forum GPM

  Ostatnie komunikaty
10 marca 2020
Inauguracja sezonu!

Punktacja w sezonie 2012
(Ostatnia aktualizacja: 9.3.2012)
T-  |  T+  ]
Kierowcy

Punkty za kierowców otrzymujemy zgodnie z rzeczywistością – w zależności od punktów przyznanych oficjalnie danemu kierowcy po wyścigu według następującego wzorca:

P1 – 25 punktów,
P2 – 18 punktów,
P3 – 15 punktów,
P4 – 12 punktów,
P5 – 10 punkty,
P6 – 8 punkty,
P7 – 6 punkty,
P8 – 4 punkt.
P9 – 2 punkty,
P10 – 1 punkt.

Dyskwalifikacje są uwzględniane, ale tylko te zatwierdzone przez FIA przed rozegraniem kolejnego wyścigu i dotyczące ostatniego wyścigu, a nie wcześniejszych. Zmiana klasyfikacji w GPM może nastąpić jednak tylko przed wypłaceniem wirtualnych pieniędzy za dany wyścig – po wypłacie wynik danego GP jest uznany w GPM za ostateczny.

Bolid

Punkty za bolid to po prostu suma punktów zdobytych w wyścigu przez kierowców jeżdżących danym bolidem według wzorca zamieszczonego powyżej. Nie jest więc brane pod uwagę ewentualne odebranie punktów zespołowi, jeśli kierowca nie został faktycznie zdyskwalifikowany.

Silnik

Podobnie w przypadku silników – tu również otrzymujemy sumę punktów zdobytych przez kierowców jeżdżących z wybranym przez nas silnikiem. Uwaga: w naszej zabawie silniki odpowiadają bolidom, a więc jeśli kupimy silnik Toro Rosso/Ferrari, to będziemy za niego otrzymywać punkty zdobyte tylko przez zespół Toro Rosso, a nie przez fabryczny zespół Ferrari.

Typowanie

Typowanie nie jest być może zbytnio pożądanym elementem w zabawie typu menedżer, ale w naszym przypadku ma umożliwić dodatkowy zarobek, zwłaszcza w sytuacji, jeśli w którymś wyścigu z takich czy innych powodów pozostałe składniki zespołu nie zapewnią nam zarobku. W tym celu typowanie zostało uproszczone, co nie oznacza, że nie warto sobie nim w ogóle zaprzątać głowy, gdyż do zdobycia są maksymalnie 32 punkty. Typujemy zdobywcę pole position i pierwszych dziesięciu kierowców na mecie, a punkty przyznawane są według następujących zasad:
  • za trafienie kierowcy na pole position dostajemy 3 punkty;
  • za każdego trafionego kierowcę na podium (miejsca 1-3) dostajemy 4 punkty;
  • za każdego trafionego kierowcę na pozycji od 4 do 6 dostajemy 3 punkty;
  • za każdego trafionego kierowcę na pozycji od 7 do 10 dostajemy 2 punkty;
  • za pomyłkę o jedną grupę w typowaniu dostajemy 1 punkt (np. jeśli typowany na podium kierowca zajmie miejsce 4-6, to dostajemy punkt, ale jeśli będzie to miejsce 7-10, to już nie).

Maksymalna liczba punktów możliwych do zdobycia w wyścigu: 129 (składniki) + 32 (typowanie) = 161
^




F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca