F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
84 lata temu K. Ahrens Jr
112 lata temu R. Fischer
80 lat temu J. Nelleman
86 lat temu B. van Rooyen
Zmarli:
53 lata temu L. Piotti

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Alberto Ascari  (Mistrz Świata: 1952, 1953)
Ostatni reprezentowany zespół: Maserati  |  pokaż historię kierowcy<< poprzedni  |  następny >>
Narodowość:
  Włochy
Data i miejsce urodz.:13 lipca 1918 - Mediolan
Data i miejsce śmierci:26 maja 1955 - Monza
Stan cywilny:-
Imiona dzieci:Antonio, Patrizia
Wzrost:-
Waga:-
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
-
Testy w Formule 1:-
Pierwsze zgłoszenie:GP Monako - 21 maja 1950
Ostatnie zgłoszenie:GP Monako - 22 maja 1955
Pierwsze zwycięstwo:GP Niemiec - 29 lipca 1951
Ostatnie zwycięstwo:GP Szwajcarii - 23 sierpnia 1953
Pierwsze pole position:GP Niemiec - 29 lipca 1951
Ostatnie pole position:GP Hiszpanii - 24 pa?dziernika 1954

Kariera
1955
Znów pechowo rozpoczyna sezon. Nie ukończył Grand Prix Argentyny, a wyścig w Monako o mało nie zakończył się tragicznie. Alberto dawał z siebie wszystko w ciasnych ulicach księstwa nie wiedząc, że Stirling Moss odpadł z wyścigu. Popełnił błąd w jednym zakrętów i wpadł do morza, jednak nie odniósł większych obrażeń. 26 maja Ascari zdecydował się przejechać Monzę w sportowym Ferrari. W zakręcie Curva di Vialone wpadł w poślizg i koziołkował. Wyrzucony na tor Alberto po kilku minutach zmarł w wyniku licznych poważnych obrażeń. Później zakręt został zastąpiony przez szykanę, którą nazwano jego imieniem.
1954
Bardzo pechowy sezon dla Alberto. Włoch nie ukończył żadnego wyścigu. Lancia D50 zadebiutowała dopiero w ostatnim Grand Prix, jednak mimo dużej przewagi na resztą stawki Ascari nie dojechał do mety z powodu awarii sprzęgła. Poza Formułą 1 udało mu się wygrać słynny wyścig Mille Migilia.
1953
Kolejny sezon to w zwycięstwa w sumie 5 wyścigach Grand Prix, dzięki czemu Alberto pokonuje Juana Manuela Fangio i zdobywa drugi z rzędu tytuł Mistrza Świata. Jest to jego ostatni pełny sezon w barwach Ferrari.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 1955-20000002Lancia
 19542541,143002124Maserati, Ferrari, Lancia
 19531834,5557642Ferrari
 19521736666561Ferrari
 19512725245202Ferrari
 19505411023002Ferrari
  Razem:32
(33)
107,64313
(40.6%)
17
(53.1%)
23
(71.9%)
14
(43.8%)
12
(37.5%)
13
(40.6%)
3 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wszystkich wyścigów
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 1950
Monte Carlo40Ferrari 12572
Bremgarten18Ferrari 1255NSpompa olejowa
Spa-Francorchamps4Ferrari 125/27575
Reims10Ferrari 125-NWzbyt wolny - wycofał się po treningu, by wystartować w F2
Monza16Ferrari 3752NSsilnik
Monza48Ferrari 375-2 jechał na zmianę z Serafinim
Sezon 1951
Bremgarten20Ferrari 37576
Spa-Francorchamps8Ferrari 37542
Reims12Ferrari 3753NSskrzynia biegów
Reims14Ferrari 375-2 jechał na zmianę z Gonzalezem
Silverstone11Ferrari 3754NSskrzynia biegów
Nürburgring71Ferrari 37511
Monza2Ferrari 37531
Pedralbes2Ferrari 37514
Sezon 1952
Indianapolis12Ferrari 375 Special19NSpoślizg/koło
Spa-Francorchamps4Ferrari 50011 (naj. okr.)
Rouen-les-Essarts8Ferrari 50011 (naj. okr.)
Silverstone15Ferrari 50021 (naj. okr.)
Nürburgring101Ferrari 50011 (naj. okr.)
Zandvoort2Ferrari 50011 (naj. okr.)
Monza12Ferrari 50011 (naj. okr.)
Sezon 1953
Buenos Aires10Ferrari 50011 (naj. okr.)
Zandvoort2Ferrari 50011
Spa-Francorchamps10Ferrari 50021
Reims10Ferrari 50014
Silverstone5Ferrari 50011 (naj. okr.)
Nürburgring1Ferrari 50018 jechał na zmianę z Villoresim (naj. okr.)
Nürburgring4Ferrari 500-NSsilnik; jechał na zmianę z Villoresim
Bremgarten46Ferrari 50021 (naj. okr.)
Monza4Ferrari 5001NSkolizja z Marimonem
Sezon 1954
Reims10Maserati 250F3NSsilnik
Silverstone31Maserati 250F31NSsilnik (naj. okr.)
Silverstone32Maserati 250F-NSsilnik; jechał na zmianę z Villoresim
Monza34Ferrari 6252NSsilnik
Pedralbes34Lancia D501NSsprzęgło (naj. okr.)
Sezon 1955
Buenos Aires32Lancia D502NSwypadek
Monte Carlo26Lancia D502NSwypadek/wpadł do wody
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni  |  następny >>  |  ^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca