|
|
|
|
|
| Rocznice kierowców | | | | |
| |
|
Urodzili się:
85 lat temu J. Clark
110 lat temu C. Forberg
88 lat temu N. Vaccarella
49 lat temu J. Verstappen
|
|
Zmarli:
47 lat temu B. Aston
|
| |



|


•Statystyki | | | | | | |
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany | | Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix) |
|
|

•Rezultaty wszystkich wyścigów | | | | | GP | Tor | Nr | Bolid | Op. | St. | Fi. | Dodatkowa informacja |
 |
Sezon 1980 |  |
 | Buenos Aires | 8 | McLaren M29B |  | 12 | 6 | |  | Interlagos | 8 | McLaren M29B |  | 13 | 5 | |  | Kyalami | 8 | McLaren M29B |  | - | NW | wypadek/kontuzja |  | Zolder | 8 | McLaren M29C |  | 19 | NS | układ przeniesienia napędu |  | Monte Carlo | 8 | McLaren M29C |  | 10 | NS | wypadek |  | Paul Ricard | 8 | McLaren M29C |  | 7 | NS | układ przeniesienia napędu |  | Brands Hatch | 8 | McLaren M29C |  | 7 | 6 | |  | Hockenheim | 8 | McLaren M29C |  | 14 | 11 | |  | Red Bull Ring | 8 | McLaren M29C |  | 12 | 7 | |  | Zandvoort | 8 | McLaren M30 |  | 18 | 6 | |  | Imola | 8 | McLaren M30 |  | 24 | 7 | |  | Gilles Villeneuve | 8 | McLaren M30 |  | 12 | NS | zawieszenie/wypadek |  | Watkins Glen | 8 | McLaren M30 |  | 13 | NW | wypadek/kontuzja |  |
Sezon 1981 |  |
 | Long Beach | 15 | Renault RE22B |  | 14 | NS | kolizja z de Cesarisem |  | Jacarepaguá | 15 | Renault RE22B |  | 5 | NS | kolizja z Pironim |  | Buenos Aires | 15 | Renault RE22B |  | 2 | 3 | |  | Imola | 15 | Renault RE22B |  | 4 | NS | skrzynia biegów |  | Zolder | 15 | Renault RE30 |  | 12 | NS | sprzęgło |  | Monte Carlo | 15 | Renault RE30 |  | 9 | NS | silnik |  | Járama | 15 | Renault RE30 |  | 5 | NS | poślizg |  | Dijon-Prenois | 15 | Renault RE30 |  | 3 | 1 | wyścig zatrzymany z powodu wypadku Laffite'a (naj. okr.) |  | Silverstone | 15 | Renault RE30 |  | 2 | NS | dystrybutor/silnik |  | Hockenheim | 15 | Renault RE30 |  | 1 | 2 | |  | Red Bull Ring | 15 | Renault RE30 |  | 2 | NS | zawieszenie |  | Zandvoort | 15 | Renault RE30 |  | 1 | 1 | |  | Monza | 15 | Renault RE30 |  | 3 | 1 | |  | Gilles Villeneuve | 15 | Renault RE30 |  | 4 | NS | kolizja z Mansellem |  | Caesars Palace | 15 | Renault RE30 |  | 5 | 2 | |  |
Sezon 1982 |  |
 | Kyalami | 15 | Renault RE30B |  | 5 | 1 | (naj. okr.) |  | Jacarepaguá | 15 | Renault RE30B |  | 1 | 1 | (naj. okr.) |  | Long Beach | 15 | Renault RE30B |  | 4 | NS | hamulce/wypadek |  | Imola | 15 | Renault RE30B |  | 2 | NS | silnik |  | Zolder | 15 | Renault RE30B |  | 1 | NS | poślizg |  | Monte Carlo | 15 | Renault RE30B |  | 4 | 7 | wypadek |  | Detroit | 15 | Renault RE30B |  | 1 | NS | niesklasyfikowany (naj. okr.) |  | Gilles Villeneuve | 15 | Renault RE30B |  | 3 | NS | silnik |  | Zandvoort | 15 | Renault RE30B |  | 2 | NS | silnik |  | Brands Hatch | 15 | Renault RE30B |  | 8 | 6 | |  | Paul Ricard | 15 | Renault RE30B |  | 2 | 2 | |  | Hockenheim | 15 | Renault RE30B |  | 2 | NS | wtrysk |  | Red Bull Ring | 15 | Renault RE30B |  | 3 | 8 | wtrysk |  | Dijon-Prenois | 15 | Renault RE30B |  | 1 | 2 | (naj. okr.) |  | Monza | 15 | Renault RE30B |  | 5 | NS | wtrysk |  | Caesars Palace | 15 | Renault RE30B |  | 1 | 4 | |  |
Sezon 1983 |  |
 | Jacarepaguá | 15 | Renault RE30C |  | 2 | 7 | |  | Long Beach | 15 | Renault RE40 |  | 8 | 11 | |  | Paul Ricard | 15 | Renault RE40 |  | 1 | 1 | (naj. okr.) |  | Imola | 15 | Renault RE40 |  | 4 | 2 | |  | Monte Carlo | 15 | Renault RE40 |  | 1 | 3 | |  | Spa-Francorchamps | 15 | Renault RE40 |  | 1 | 1 | |  | Detroit | 15 | Renault RE40 |  | 13 | 8 | |  | Gilles Villeneuve | 15 | Renault RE40 |  | 2 | 5 | |  | Silverstone | 15 | Renault RE40 |  | 3 | 1 | (naj. okr.) |  | Hockenheim | 15 | Renault RE40 |  | 5 | 4 | |  | Red Bull Ring | 15 | Renault RE40 |  | 5 | 1 | (naj. okr.) |  | Zandvoort | 15 | Renault RE40 |  | 4 | NS | kolizja z Piquetem |  | Monza | 15 | Renault RE40 |  | 5 | NS | turbo |  | Brands Hatch | 15 | Renault RE40 |  | 8 | 2 | |  | Kyalami | 15 | Renault RE40 |  | 5 | NS | turbo |  |
Sezon 1984 |  |
 | Jacarepaguá | 7 | McLaren MP4/2 |  | 4 | 1 | (naj. okr.) |  | Kyalami | 7 | McLaren MP4/2 |  | 5 | 2 | |  | Zolder | 7 | McLaren MP4/2 |  | 8 | NS | dystrybutor |  | Imola | 7 | McLaren MP4/2 |  | 2 | 1 | |  | Dijon-Prenois | 7 | McLaren MP4/2 |  | 5 | 7 | (naj. okr.) |  | Monte Carlo | 7 | McLaren MP4/2 |  | 1 | 1 | wyścig przerwany z powodu deszczu |  | Gilles Villeneuve | 7 | McLaren MP4/2 |  | 2 | 3 | |  | Detroit | 7 | McLaren MP4/2 |  | 2 | 4 | |  | Dallas | 7 | McLaren MP4/2 |  | 7 | NS | wypadek |  | Brands Hatch | 7 | McLaren MP4/2 |  | 2 | NS | skrzynia biegów |  | Hockenheim | 7 | McLaren MP4/2 |  | 1 | 1 | (naj. okr.) |  | Red Bull Ring | 7 | McLaren MP4/2 |  | 2 | NS | poślizg |  | Zandvoort | 7 | McLaren MP4/2 |  | 1 | 1 | |  | Monza | 7 | McLaren MP4/2 |  | 2 | NS | silnik |  | Nürburgring | 7 | McLaren MP4/2 |  | 2 | 1 | |  | Estoril | 7 | McLaren MP4/2 |  | 2 | 1 | |  |
Sezon 1985 |  |
 | Jacarepaguá | 2 | McLaren MP4/2B |  | 6 | 1 | (naj. okr.) |  | Estoril | 2 | McLaren MP4/2B |  | 2 | NS | poślizg |  | Imola | 2 | McLaren MP4/2B |  | 6 | ZD | zbyt lekki bolid/P1 |  | Monte Carlo | 2 | McLaren MP4/2B |  | 5 | 1 | |  | Gilles Villeneuve | 2 | McLaren MP4/2B |  | 5 | 3 | |  | Detroit | 2 | McLaren MP4/2B |  | 4 | NS | hamulce |  | Paul Ricard | 2 | McLaren MP4/2B |  | 4 | 3 | |  | Silverstone | 2 | McLaren MP4/2B |  | 3 | 1 | (naj. okr.) |  | Nürburgring | 2 | McLaren MP4/2B |  | 3 | 2 | |  | Red Bull Ring | 2 | McLaren MP4/2B |  | 1 | 1 | wyścig zatrzymany z powodu wypadku na starcie (naj. okr.) |  | Zandvoort | 2 | McLaren MP4/2B |  | 3 | 2 | (naj. okr.) |  | Monza | 2 | McLaren MP4/2B |  | 5 | 1 | |  | Spa-Francorchamps | 2 | McLaren MP4/2B |  | 1 | 3 | (naj. okr.) |  | Brands Hatch | 2 | McLaren MP4/2B |  | 6 | 4 | |  | Kyalami | 2 | McLaren MP4/2B |  | 9 | 3 | |  | Adelaide | 2 | McLaren MP4/2B |  | 4 | NS | silnik |  |
Sezon 1986 |  |
 | Jacarepaguá | 1 | McLaren MP4/2C |  | 9 | NS | silnik |  | Jerez | 1 | McLaren MP4/2C |  | 4 | 3 | |  | Imola | 1 | McLaren MP4/2C |  | 4 | 1 | |  | Monte Carlo | 1 | McLaren MP4/2C |  | 1 | 1 | (naj. okr.) |  | Spa-Francorchamps | 1 | McLaren MP4/2C |  | 3 | 6 | (naj. okr.) |  | Gilles Villeneuve | 1 | McLaren MP4/2C |  | 4 | 2 | |  | Detroit | 1 | McLaren MP4/2C |  | 7 | 3 | |  | Paul Ricard | 1 | McLaren MP4/2C |  | 5 | 2 | |  | Brands Hatch | 1 | McLaren MP4/2C |  | 6 | 3 | |  | Hockenheim | 1 | McLaren MP4/2C |  | 2 | 6 | brak paliwa |  | Hungaroring | 1 | McLaren MP4/2C |  | 3 | NS | kolizja z Arnoux |  | Red Bull Ring | 1 | McLaren MP4/2C |  | 5 | 1 | |  | Monza | 1 | McLaren MP4/2C |  | 2 | ZD | zmiana bolidu po starcie/silnik |  | Estoril | 1 | McLaren MP4/2C |  | 3 | 2 | |  | Mexico City | 1 | McLaren MP4/2C |  | 6 | 2 | |  | Adelaide | 1 | McLaren MP4/2C |  | 4 | 1 | |  |
Sezon 1987 |  |
 | Jacarepaguá | 1 | McLaren MP4/3 |  | 5 | 1 | |  | Imola | 1 | McLaren MP4/3 |  | 3 | NS | elektryka |  | Spa-Francorchamps | 1 | McLaren MP4/3 |  | 6 | 1 | wyścig zatrzymany z powodu wypadku Palmera i Streiffa (naj. okr.) |  | Monte Carlo | 1 | McLaren MP4/3 |  | 4 | 9 | silnik |  | Detroit | 1 | McLaren MP4/3 |  | 5 | 3 | |  | Paul Ricard | 1 | McLaren MP4/3 |  | 2 | 3 | |  | Silverstone | 1 | McLaren MP4/3 |  | 4 | NS | silnik |  | Hockenheim | 1 | McLaren MP4/3 |  | 3 | 7 | elektryka |  | Hungaroring | 1 | McLaren MP4/3 |  | 4 | 3 | |  | Red Bull Ring | 1 | McLaren MP4/3 |  | 9 | 6 | |  | Monza | 1 | McLaren MP4/3 |  | 5 | 15 | |  | Estoril | 1 | McLaren MP4/3 |  | 3 | 1 | wyścig zatrzymany po wypadku na starcie |  | Jerez | 1 | McLaren MP4/3 |  | 7 | 2 | |  | Mexico City | 1 | McLaren MP4/3 |  | 5 | NS | kolizja z Piquetem |  | Suzuka | 1 | McLaren MP4/3 |  | 2 | 7 | (naj. okr.) |  | Adelaide | 1 | McLaren MP4/3 |  | 2 | NS | hamulce/wypadek |  |
Sezon 1988 |  |
 | Jacarepaguá | 11 | McLaren MP4/4 |  | 3 | 1 | |  | Imola | 11 | McLaren MP4/4 |  | 2 | 2 | (naj. okr.) |  | Monte Carlo | 11 | McLaren MP4/4 |  | 2 | 1 | |  | Mexico City | 11 | McLaren MP4/4 |  | 2 | 1 | (naj. okr.) |  | Gilles Villeneuve | 11 | McLaren MP4/4 |  | 2 | 2 | |  | Detroit | 11 | McLaren MP4/4 |  | 4 | 2 | (naj. okr.) |  | Paul Ricard | 11 | McLaren MP4/4 |  | 1 | 1 | (naj. okr.) |  | Silverstone | 11 | McLaren MP4/4 |  | 4 | NS | prowadzenie bolidu |  | Hockenheim | 11 | McLaren MP4/4 |  | 2 | 2 | |  | Hungaroring | 11 | McLaren MP4/4 |  | 7 | 2 | (naj. okr.) |  | Spa-Francorchamps | 11 | McLaren MP4/4 |  | 2 | 2 | |  | Monza | 11 | McLaren MP4/4 |  | 2 | NS | silnik |  | Estoril | 11 | McLaren MP4/4 |  | 1 | 1 | wyścig zatrzymany z powodu wypadku na starcie |  | Jerez | 11 | McLaren MP4/4 |  | 2 | 1 | (naj. okr.) |  | Suzuka | 11 | McLaren MP4/4 |  | 2 | 2 | |  | Adelaide | 11 | McLaren MP4/4 |  | 2 | 1 | (naj. okr.) |  |
Sezon 1989 |  |
 | Jacarepaguá | 2 | McLaren MP4/5 |  | 5 | 2 | |  | Imola | 2 | McLaren MP4/5 |  | 2 | 2 | (naj. okr.) |  | Monte Carlo | 2 | McLaren MP4/5 |  | 2 | 2 | (naj. okr.) |  | Mexico City | 2 | McLaren MP4/5 |  | 2 | 5 | |  | Phoenix | 2 | McLaren MP4/5 |  | 2 | 1 | |  | Gilles Villeneuve | 2 | McLaren MP4/5 |  | 1 | NS | zawieszenie |  | Paul Ricard | 2 | McLaren MP4/5 |  | 1 | 1 | wyścig zatrzymany z powodu wypadków czterech bolidów |  | Silverstone | 2 | McLaren MP4/5 |  | 2 | 1 | |  | Hockenheim | 2 | McLaren MP4/5 |  | 2 | 2 | |  | Hungaroring | 2 | McLaren MP4/5 |  | 5 | 4 | |  | Spa-Francorchamps | 2 | McLaren MP4/5 |  | 2 | 2 | (naj. okr.) |  | Monza | 2 | McLaren MP4/5 |  | 4 | 1 | (naj. okr.) |  | Estoril | 2 | McLaren MP4/5 |  | 4 | 2 | |  | Jerez | 2 | McLaren MP4/5 |  | 3 | 3 | |  | Suzuka | 2 | McLaren MP4/5 |  | 2 | NS | kolizja z Senną (naj. okr.) |  | Adelaide | 2 | McLaren MP4/5 |  | 2 | N2 | wycofał się/nie wystartował ponownie |  |
Sezon 1990 |  |
 | Phoenix | 1 | Ferrari F1-90 |  | 7 | NS | wyciek oleju |  | Interlagos | 1 | Ferrari F1-90 |  | 6 | 1 | |  | Imola | 1 | Ferrari F1-90 |  | 6 | 4 | |  | Monte Carlo | 1 | Ferrari F1-90 |  | 2 | NS | bateria |  | Gilles Villeneuve | 1 | Ferrari F1-90B |  | 3 | 5 | |  | Mexico City | 1 | Ferrari F1-90B |  | 13 | 1 | (naj. okr.) |  | Paul Ricard | 1 | Ferrari F1-90B |  | 4 | 1 | |  | Silverstone | 1 | Ferrari F1-90B |  | 5 | 1 | |  | Hockenheim | 1 | Ferrari F1-90B |  | 3 | 4 | |  | Hungaroring | 1 | Ferrari F1-90B |  | 8 | NS | skrzynia biegów/poślizg |  | Spa-Francorchamps | 1 | Ferrari F1-90B |  | 3 | 2 | (naj. okr.) |  | Monza | 1 | Ferrari F1-90B |  | 2 | 2 | |  | Estoril | 1 | Ferrari F1-90B |  | 2 | 3 | |  | Jerez | 1 | Ferrari F1-90B |  | 2 | 1 | |  | Suzuka | 1 | Ferrari F1-90B |  | 2 | NS | kolizja z Sennę |  | Adelaide | 1 | Ferrari F1-90B |  | 4 | 3 | |  |
Sezon 1991 |  |
 | Phoenix | 27 | Ferrari F1-91 |  | 2 | 2 | |  | Interlagos | 27 | Ferrari F1-91 |  | 6 | 4 | |  | Imola | 27 | Ferrari F1-91 |  | 3 | NS | poślizg na okr. rozgrzewającym |  | Monte Carlo | 27 | Ferrari F1-91 |  | 7 | 5 | (naj. okr.) |  | Gilles Villeneuve | 27 | Ferrari F1-91 |  | 4 | NS | skrzynia biegów |  | Mexico City | 27 | Ferrari F1-91 |  | 7 | NS | alternator |  | Magny-Cours | 27 | Ferrari F1-91B |  | 2 | 2 | |  | Silverstone | 27 | Ferrari F1-91B |  | 5 | 3 | |  | Hockenheim | 27 | Ferrari F1-91B |  | 5 | NS | poślizg |  | Hungaroring | 27 | Ferrari F1-91B |  | 4 | NS | silnik |  | Spa-Francorchamps | 27 | Ferrari F1-91B |  | 2 | NS | wyciek oleju |  | Monza | 27 | Ferrari F1-91B |  | 5 | 3 | |  | Estoril | 27 | Ferrari F1-91B |  | 5 | NS | silnik |  | Catalunya | 27 | Ferrari F1-91B |  | 6 | 2 | |  | Suzuka | 27 | Ferrari F1-91B |  | 4 | 4 | |  |
Sezon 1993 |  |
 | Kyalami | 2 | Williams FW15C |  | 1 | 1 | (naj. okr.) |  | Interlagos | 2 | Williams FW15C |  | 1 | NS | wypadek |  | Donington Park | 2 | Williams FW15C |  | 1 | 3 | |  | Imola | 2 | Williams FW15C |  | 1 | 1 | (naj. okr.) |  | Catalunya | 2 | Williams FW15C |  | 1 | 1 | |  | Monte Carlo | 2 | Williams FW15C |  | 1 | 4 | (naj. okr.) |  | Gilles Villeneuve | 2 | Williams FW15C |  | 1 | 1 | |  | Magny-Cours | 2 | Williams FW15C |  | 2 | 1 | |  | Silverstone | 2 | Williams FW15C |  | 1 | 1 | |  | Hockenheim | 2 | Williams FW15C |  | 1 | 1 | |  | Hungaroring | 2 | Williams FW15C |  | 1 | 12 | (naj. okr.) |  | Spa-Francorchamps | 2 | Williams FW15C |  | 1 | 3 | (naj. okr.) |  | Monza | 2 | Williams FW15C |  | 1 | 12 | silnik |  | Estoril | 2 | Williams FW15C |  | 2 | 2 | |  | Suzuka | 2 | Williams FW15C |  | 1 | 2 | (naj. okr.) |  | Adelaide | 2 | Williams FW15C |  | 2 | 2 | |
| |
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie, ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
 | • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|