2011 Toro Rosso zbudowało w tym roku znacznie lepszą konstrukcję, która dawała szansę na zdobywanie punktów, mimo słabego tempa kwalifikacyjnego. Dla Jaime był to sezon zaciętej walki o utrzymanie w zespole, ponieważ ciążyła nad nim duża presja związana z konkurencją ze strony innych kierowców programu Red Bulla. Ostatecznie w klasyfikacji punktowej pokonuje swojego partnera.
2010 Dysponując mało konkurencyjnym bolidem udaje mu się 3 razy zapunktować, m in. przed własną publicznością na torze Catalunya. Regularnie kończy wyścigi i pokazuje porównywalne tempo do swojego zespołowego partnera Sebastiena Buemiego. Chwalony przez ekspertów i przełożonych za dokonanie dużego postępu w przeciągu sezonu, pozostaje w Toro Rosso na kolejny rok, czyhając na kokpit bolidu Red Bulla.
2009 Kontynuuje współpracę z Carlin Motorsport, jednak zamienia brytyjską F3 na Formułę Renault 3.5. Ponadto wchodzi do F1 jako tester. Niespodziewanie w połowie roku dostaje szansę występu w wyścigu F1, którą wykorzystuje, zastępując od GP Węgier Sebastiena Bourdaisa za sterami bolidu Toro Rosso. Tym samym mając 19 lat i 3 miesiące zostaje najmłodszym w historii kierowcą, który wystartował w grand prix F1. Pozostaje w STR na kolejny sezon.
2008 Przenosi się do brytyjskiej Formuły 3. Startując w barwach najlepszej ekipy serii - Carlin Motorsport - po odniesieniu 4 zwycięstw zostaje jej mistrzem, co wywołuje małą sensację. W nagrodę za swoją postawę odbywa testy aerodynamiczne z zespołem Formuły 1 - Red Bull Racing na torze Idiada. W międzyczasie okazjonalnie bierze udział w Hiszpańskiej F3, gdzie triumfuje w pierwszej edycji wyścigu na torze ulicznym w Walencji.
2007 Następny rok w Formule Renault 2.0 Eurocup i we włoskiej Formule Renault 2.0. Oba mistrzostwa kończy odpowiednio na 5 i 2 lokacie.
2006 Kontynuuje przygodę z Formułą Renault 2.0 Eurocup, zalicza jedną wizytę na podium. Startuje także we włoskiej Formule Renault 2.0, m. in. dzięki zajęciu jednego miejsca na podium zostaje najlepszym debiutantem roku tej serii. W zimowej edycji tych mistrzostw po 4 triumfach jako najmłodszy zawodnik w historii sięga po tytuł.
2005 Po raz kolejny zdobywa kartingowe mistrzostwo Hiszpanii, ponadto w swoim debiucie w FIA World Cup Asia Pacific, startując na torze Suzuka plasuje się na 2 miejscu. Tego samego roku przesiada się do bolidu i rozpoczyna rywalizację w Formule Junior Series, gdzie wygrywa 2 wyścigi i w klasyfikacji łącznej staje na podium. Bierze również udział w dwóch zawodach Formuły Renault 2.0 Eurocup. Dzięki świetnym wynikom dołącza do juniorskiego programu Red Bulla, który prowadzi go przez dalszą drogę w sportach motorowych.
2004 Jego kariera nabiera rozpędu. W imponującym stylu zdobywa kartingowe mistrzostwo kraju, triumfując we wszystkich wyścigach sezonu i zostając najmłodszym zdobywcą tego tytułu w historii. W tym samym roku dominuje także w Międzynarodowym Pucharze Mistrzów. Pokazuje się z dobrej strony również w Italian Open Masters, gdzie zajmuje 4 lokatę, oraz w finale kartingowych mistrzostw europy, w których mija linię mety jako 7.
2003 Wchodzi na arenę międzynarodową, startując w paru europejskich mistrzostwach kartingowych. Pod koniec tego i na początku przyszłego roku rywalizuje w kategorii ICA Junior, spisuje się doskonale zarówno w Hiszpanii, jak i w innych państwach Starego Kontynentu.
1998 Rozpoczyna podróż po szczeblach motorsportu od uczestnictwa w lokalnych zawodach kartingowych. Na krajowym podwórku pozostaje do 12. roku życia.
Objaśnienia:P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu | Rezultaty wszystkich wyścigów Wszystkie pole positions | Wszystkie zwycięstwa | Wszystkie najszybsze okrążenia
•Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GP
Tor
Nr
Bolid
Op.
St.
Fi.
Dodatkowa informacja
Sezon 2011
Albert Park
19
Toro Rosso STR6
12
11
Sepang
19
Toro Rosso STR6
13
14
Shanghai
19
Toro Rosso STR6
7
NS
niedokręcone koło
Istanbul
19
Toro Rosso STR6
17
16
Catalunya
19
Toro Rosso STR6
13
16
Monte Carlo
19
Toro Rosso STR6
19
NS
wypadek
Gilles Villeneuve
19
Toro Rosso STR6
18
8
Valencia
19
Toro Rosso STR6
18
8
Silverstone
19
Toro Rosso STR6
18
10
Nürburgring
19
Toro Rosso STR6
16
12
Hungaroring
19
Toro Rosso STR6
16
10
Spa-Francorchamps
19
Toro Rosso STR6
6
NS
kolizja z Senną
Monza
19
Toro Rosso STR6
18
7
Marina Bay
19
Toro Rosso STR6
16
21
wypadek
Suzuka
19
Toro Rosso STR6
16
15
Yeongam
19
Toro Rosso STR6
11
7
Buddh
19
Toro Rosso STR6
10
8
Yas Marina
19
Toro Rosso STR6
15
15
ukarany doliczeniem 20 sekund do końcowego rezultatu za ignorowanie niebieskich flag
Interlagos
19
Toro Rosso STR6
13
11
Objaśnienia:St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie, ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu