2011 Toro Rosso zbudowało w tym roku znacznie lepszą konstrukcję, która dawała szansę na zdobywanie punktów, mimo słabego tempa kwalifikacyjnego. Dla Jaime był to sezon zaciętej walki o utrzymanie w zespole, ponieważ ciążyła nad nim duża presja związana z konkurencją ze strony innych kierowców programu Red Bulla. Ostatecznie w klasyfikacji punktowej pokonuje swojego partnera.
2010 Dysponując mało konkurencyjnym bolidem udaje mu się 3 razy zapunktować, m in. przed własną publicznością na torze Catalunya. Regularnie kończy wyścigi i pokazuje porównywalne tempo do swojego zespołowego partnera Sebastiena Buemiego. Chwalony przez ekspertów i przełożonych za dokonanie dużego postępu w przeciągu sezonu, pozostaje w Toro Rosso na kolejny rok, czyhając na kokpit bolidu Red Bulla.
2009 Kontynuuje współpracę z Carlin Motorsport, jednak zamienia brytyjską F3 na Formułę Renault 3.5. Ponadto wchodzi do F1 jako tester. Niespodziewanie w połowie roku dostaje szansę występu w wyścigu F1, którą wykorzystuje, zastępując od GP Węgier Sebastiena Bourdaisa za sterami bolidu Toro Rosso. Tym samym mając 19 lat i 3 miesiące zostaje najmłodszym w historii kierowcą, który wystartował w grand prix F1. Pozostaje w STR na kolejny sezon.
2008 Przenosi się do brytyjskiej Formuły 3. Startując w barwach najlepszej ekipy serii - Carlin Motorsport - po odniesieniu 4 zwycięstw zostaje jej mistrzem, co wywołuje małą sensację. W nagrodę za swoją postawę odbywa testy aerodynamiczne z zespołem Formuły 1 - Red Bull Racing na torze Idiada. W międzyczasie okazjonalnie bierze udział w Hiszpańskiej F3, gdzie triumfuje w pierwszej edycji wyścigu na torze ulicznym w Walencji.
2007 Następny rok w Formule Renault 2.0 Eurocup i we włoskiej Formule Renault 2.0. Oba mistrzostwa kończy odpowiednio na 5 i 2 lokacie.
2006 Kontynuuje przygodę z Formułą Renault 2.0 Eurocup, zalicza jedną wizytę na podium. Startuje także we włoskiej Formule Renault 2.0, m. in. dzięki zajęciu jednego miejsca na podium zostaje najlepszym debiutantem roku tej serii. W zimowej edycji tych mistrzostw po 4 triumfach jako najmłodszy zawodnik w historii sięga po tytuł.
2005 Po raz kolejny zdobywa kartingowe mistrzostwo Hiszpanii, ponadto w swoim debiucie w FIA World Cup Asia Pacific, startując na torze Suzuka plasuje się na 2 miejscu. Tego samego roku przesiada się do bolidu i rozpoczyna rywalizację w Formule Junior Series, gdzie wygrywa 2 wyścigi i w klasyfikacji łącznej staje na podium. Bierze również udział w dwóch zawodach Formuły Renault 2.0 Eurocup. Dzięki świetnym wynikom dołącza do juniorskiego programu Red Bulla, który prowadzi go przez dalszą drogę w sportach motorowych.
2004 Jego kariera nabiera rozpędu. W imponującym stylu zdobywa kartingowe mistrzostwo kraju, triumfując we wszystkich wyścigach sezonu i zostając najmłodszym zdobywcą tego tytułu w historii. W tym samym roku dominuje także w Międzynarodowym Pucharze Mistrzów. Pokazuje się z dobrej strony również w Italian Open Masters, gdzie zajmuje 4 lokatę, oraz w finale kartingowych mistrzostw europy, w których mija linię mety jako 7.
2003 Wchodzi na arenę międzynarodową, startując w paru europejskich mistrzostwach kartingowych. Pod koniec tego i na początku przyszłego roku rywalizuje w kategorii ICA Junior, spisuje się doskonale zarówno w Hiszpanii, jak i w innych państwach Starego Kontynentu.
1998 Rozpoczyna podróż po szczeblach motorsportu od uczestnictwa w lokalnych zawodach kartingowych. Na krajowym podwórku pozostaje do 12. roku życia.