|
|
|
|
|
| Rocznice kierowców | | | | |
| |
|
Urodzili się:
84 lata temu K. Ahrens Jr
112 lata temu R. Fischer
80 lat temu J. Nelleman
86 lat temu B. van Rooyen
|
|
Zmarli:
53 lata temu L. Piotti
|
| |
|
Michele Alboreto | Ostatni reprezentowany zespół: Minardi | | |
•Statystyki | | | | | | |
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany | | Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix) |
|
|
•Rezultaty wszystkich wyścigów | | | | | GP | Tor | Nr | Bolid | Op. | St. | Fi. | Dodatkowa informacja |
|
Sezon 1981 | |
| Imola | 4 | Tyrrell 010 | | 17 | NS | kolizja z Gabbianim | | Zolder | 4 | Tyrrell 010 | | 19 | 12 | | | Monte Carlo | 4 | Tyrrell 010 | | 20 | NS | poślizg/kolizja z Giacomellim | | Járama | 4 | Tyrrell 010 | | NZ | - | | | Dijon-Prenois | 4 | Tyrrell 010 | | 23 | 16 | | | Silverstone | 4 | Tyrrell 010 | | 19 | NS | sprzęgło | | Hockenheim | 4 | Tyrrell 010 | | NZ | - | | | Red Bull Ring | 4 | Tyrrell 010 | | 22 | NS | skrzynia biegów | | Zandvoort | 4 | Tyrrell 011 | | 25 | 9 | silnik | | Monza | 4 | Tyrrell 011 | | 22 | NS | kolizja z wrakiem bolidu Watsona | | Gilles Villeneuve | 4 | Tyrrell 011 | | 22 | 11 | | | Caesars Palace | 4 | Tyrrell 011 | | 17 | 13 | silnik | |
Sezon 1982 | |
| Kyalami | 3 | Tyrrell 011 | | 10 | 7 | | | Jacarepaguá | 3 | Tyrrell 011 | | 13 | 4 | | | Long Beach | 3 | Tyrrell 011 | | 12 | 4 | | | Imola | 3 | Tyrrell 011 | | 5 | 3 | | | Zolder | 3 | Tyrrell 011 | | 5 | NS | silnik | | Monte Carlo | 3 | Tyrrell 011 | | 9 | 10 | przednie zawieszenie | | Detroit | 3 | Tyrrell 011 | | 16 | NS | wypadek | | Gilles Villeneuve | 3 | Tyrrell 011 | | 15 | NS | silnik | | Zandvoort | 3 | Tyrrell 011 | | 14 | 7 | | | Brands Hatch | 3 | Tyrrell 011 | | 9 | NS | silnik | | Paul Ricard | 3 | Tyrrell 011 | | 15 | 6 | | | Hockenheim | 3 | Tyrrell 011 | | 7 | 4 | | | Red Bull Ring | 3 | Tyrrell 011 | | 8 | NS | poślizg | | Dijon-Prenois | 3 | Tyrrell 011 | | 12 | 7 | | | Monza | 3 | Tyrrell 011 | | 11 | 5 | | | Caesars Palace | 3 | Tyrrell 011 | | 3 | 1 | (naj. okr.) | |
Sezon 1983 | |
| Jacarepaguá | 3 | Tyrrell 011 | | 11 | NS | silnik | | Long Beach | 3 | Tyrrell 011 | | 7 | 9 | | | Paul Ricard | 3 | Tyrrell 011 | | 15 | 8 | | | Imola | 3 | Tyrrell 011 | | 13 | NS | wypadek/zawieszenie | | Monte Carlo | 3 | Tyrrell 011 | | 11 | NS | wypadek | | Spa-Francorchamps | 3 | Tyrrell 011 | | 17 | 14 | | | Detroit | 3 | Tyrrell 011 | | 6 | 1 | | | Gilles Villeneuve | 3 | Tyrrell 011 | | 17 | 8 | | | Silverstone | 3 | Tyrrell 011 | | 16 | 13 | | | Hockenheim | 3 | Tyrrell 011 | | 16 | NS | pompa paliwowa | | Red Bull Ring | 3 | Tyrrell 011 | | 18 | NS | kolizja z Johanssonem/poślizg | | Zandvoort | 3 | Tyrrell 012 | | 18 | 6 | | | Monza | 3 | Tyrrell 012 | | 24 | NS | sprzęgło | | Brands Hatch | 3 | Tyrrell 012 | | 26 | NS | silnik | | Kyalami | 3 | Tyrrell 012 | | 18 | NS | silnik | |
Sezon 1984 | |
| Jacarepaguá | 27 | Ferrari 126C4 | | 2 | NS | hamulce | | Kyalami | 27 | Ferrari 126C4 | | 10 | 11 | zapłon | | Zolder | 27 | Ferrari 126C4 | | 1 | 1 | | | Imola | 27 | Ferrari 126C4 | | 13 | NS | układ wydechowy | | Dijon-Prenois | 27 | Ferrari 126C4 | | 10 | NS | silnik | | Monte Carlo | 27 | Ferrari 126C4 | | 4 | 6 | | | Gilles Villeneuve | 27 | Ferrari 126C4 | | 6 | NS | silnik | | Detroit | 27 | Ferrari 126C4 | | 4 | NS | silnik | | Dallas | 27 | Ferrari 126C4 | | 9 | NS | wypadek | | Brands Hatch | 27 | Ferrari 126C4 | | 9 | 5 | | | Hockenheim | 27 | Ferrari 126C4 | | 6 | NS | silnik | | Red Bull Ring | 27 | Ferrari 126C4 | | 12 | 3 | | | Zandvoort | 27 | Ferrari 126C4 | | 9 | NS | silnik | | Monza | 27 | Ferrari 126C4 | | 11 | 2 | | | Nürburgring | 27 | Ferrari 126C4 | | 5 | 2 | (naj. okr.) | | Estoril | 27 | Ferrari 126C4 | | 8 | 4 | | |
Sezon 1985 | |
| Jacarepaguá | 27 | Ferrari 156/85 | | 1 | 2 | | | Estoril | 27 | Ferrari 156/85 | | 5 | 2 | | | Imola | 27 | Ferrari 156/85 | | 4 | NS | elektryka (naj. okr.) | | Monte Carlo | 27 | Ferrari 156/85 | | 3 | 2 | (naj. okr.) | | Gilles Villeneuve | 27 | Ferrari 156/85 | | 3 | 1 | | | Detroit | 27 | Ferrari 156/85 | | 3 | 3 | | | Paul Ricard | 27 | Ferrari 156/85 | | 3 | NS | turbo | | Silverstone | 27 | Ferrari 156/85 | | 6 | 2 | | | Nürburgring | 27 | Ferrari 156/85 | | 8 | 1 | | | Red Bull Ring | 27 | Ferrari 156/85 | | 9 | 3 | | | Zandvoort | 27 | Ferrari 156/85 | | 16 | 4 | | | Monza | 27 | Ferrari 156/85 | | 7 | 13 | silnik | | Spa-Francorchamps | 27 | Ferrari 156/85 | | 4 | NS | sprzęgło | | Brands Hatch | 27 | Ferrari 156/85 | | 15 | NS | turbo/pożar | | Kyalami | 27 | Ferrari 156/85 | | 15 | NS | turbo | | Adelaide | 27 | Ferrari 156/85 | | 5 | NS | skrzynia biegów | |
Sezon 1986 | |
| Jacarepaguá | 27 | Ferrari F1-86 | | 6 | NS | układ paliwowy | | Jerez | 27 | Ferrari F1-86 | | 13 | NS | łożysko koła | | Imola | 27 | Ferrari F1-86 | | 5 | 10 | turbo | | Monte Carlo | 27 | Ferrari F1-86 | | 4 | NS | turbo | | Spa-Francorchamps | 27 | Ferrari F1-86 | | 9 | 4 | | | Gilles Villeneuve | 27 | Ferrari F1-86 | | 11 | 8 | | | Detroit | 27 | Ferrari F1-86 | | 11 | 4 | | | Paul Ricard | 27 | Ferrari F1-86 | | 6 | 8 | | | Brands Hatch | 27 | Ferrari F1-86 | | 12 | NS | turbo | | Hockenheim | 27 | Ferrari F1-86 | | 10 | NS | układ przeniesienia napędu | | Hungaroring | 27 | Ferrari F1-86 | | 15 | NS | kolizja z Warwickiem/wypadek | | Red Bull Ring | 27 | Ferrari F1-86 | | 9 | 2 | | | Monza | 27 | Ferrari F1-86 | | 9 | NS | silnik | | Estoril | 27 | Ferrari F1-86 | | 13 | 5 | | | Mexico City | 27 | Ferrari F1-86 | | 12 | NS | turbo | | Adelaide | 27 | Ferrari F1-86 | | 9 | NS | kolizja na starcie | |
Sezon 1987 | |
| Jacarepaguá | 27 | Ferrari F1-87 | | 9 | 8 | poślizg | | Imola | 27 | Ferrari F1-87 | | 6 | 3 | | | Spa-Francorchamps | 27 | Ferrari F1-87 | | 5 | NS | układ przeniesienia napędu | | Monte Carlo | 27 | Ferrari F1-87 | | 5 | 3 | | | Detroit | 27 | Ferrari F1-87 | | 7 | NS | skrzynia biegów | | Paul Ricard | 27 | Ferrari F1-87 | | 8 | NS | silnik | | Silverstone | 27 | Ferrari F1-87 | | 7 | NS | tylne zawieszenie | | Hockenheim | 27 | Ferrari F1-87 | | 5 | NS | turbo | | Hungaroring | 27 | Ferrari F1-87 | | 5 | NS | silnik | | Red Bull Ring | 27 | Ferrari F1-87 | | 6 | NS | turbo; wystartował z boksów | | Monza | 27 | Ferrari F1-87 | | 8 | NS | turbo | | Estoril | 27 | Ferrari F1-87 | | 6 | NS | skrzynia biegów | | Jerez | 27 | Ferrari F1-87 | | 4 | 15 | silnik | | Mexico City | 27 | Ferrari F1-87 | | 9 | NS | silnik | | Suzuka | 27 | Ferrari F1-87 | | 4 | 4 | | | Adelaide | 27 | Ferrari F1-87 | | 6 | 2 | | |
Sezon 1988 | |
| Jacarepaguá | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 6 | 5 | | | Imola | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 10 | 18 | silnik; wystartował z końca | | Monte Carlo | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 4 | 3 | | | Mexico City | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 5 | 4 | | | Gilles Villeneuve | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 4 | NS | silnik | | Detroit | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 3 | NS | silnik/wypadek | | Paul Ricard | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 4 | 3 | | | Silverstone | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 2 | 17 | brak paliwa | | Hockenheim | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 4 | 4 | | | Hungaroring | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 15 | NS | elektryka | | Spa-Francorchamps | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 4 | NS | silnik | | Monza | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 4 | 2 | (naj. okr.) | | Estoril | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 7 | 5 | | | Jerez | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 10 | NS | silnik | | Suzuka | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 9 | 11 | | | Adelaide | 27 | Ferrari F1-87/88C | | 12 | NS | kolizja z Caffim | |
Sezon 1989 | |
| Jacarepaguá | 4 | Tyrrell 017B | | 20 | 10 | | | Imola | 4 | Tyrrell 018 | | NZ | - | | | Monte Carlo | 4 | Tyrrell 018 | | 12 | 5 | | | Mexico City | 4 | Tyrrell 018 | | 7 | 3 | | | Phoenix | 4 | Tyrrell 018 | | 9 | NS | skrzynia biegów | | Gilles Villeneuve | 4 | Tyrrell 018 | | 20 | NS | elektryka | | Hockenheim | 29 | Lola LC89 | | 26 | NS | elektryka | | Hungaroring | 29 | Lola LC89 | | 26 | NS | silnik | | Spa-Francorchamps | 29 | Lola LC89 | | 22 | NS | kolizja z Patrese | | Monza | 29 | Lola LC89 | | 13 | NS | elektryka | | Estoril | 29 | Lola LC89 | | 21 | 11 | | | Jerez | 29 | Lola LC89 | | NP | - | | | Suzuka | 29 | Lola LC89 | | NZ | - | | | Adelaide | 29 | Lola LC89 | | NP | - | | |
Sezon 1990 | |
| Phoenix | 9 | Arrows A11B | | 21 | 10 | | | Interlagos | 9 | Arrows A11B | | 23 | NS | zawieszenie | | Imola | 9 | Arrows A11B | | NZ | - | | | Monte Carlo | 9 | Arrows A11B | | NZ | - | | | Gilles Villeneuve | 9 | Arrows A11B | | 14 | NS | kolizja z Pirro | | Mexico City | 9 | Arrows A11B | | 17 | 17 | | | Paul Ricard | 9 | Arrows A11B | | 18 | 10 | | | Silverstone | 9 | Arrows A11B | | 25 | NS | silnik | | Hockenheim | 9 | Arrows A11B | | 19 | NS | silnik | | Hungaroring | 9 | Arrows A11B | | 22 | 12 | | | Spa-Francorchamps | 9 | Arrows A11B | | 26 | 13 | | | Monza | 9 | Arrows A11B | | 22 | 12 | poślizg | | Estoril | 9 | Arrows A11B | | 19 | 9 | | | Jerez | 9 | Arrows A11B | | 25 | 10 | | | Suzuka | 9 | Arrows A11B | | 24 | NS | silnik | | Adelaide | 9 | Arrows A11B | | NZ | - | | |
Sezon 1991 | |
| Phoenix | 9 | Footwork A11C | | 25 | NS | silnik | | Interlagos | 9 | Footwork A11C | | NZ | - | | | Imola | 9 | Footwork A11C | | NZ | - | | | Monte Carlo | 9 | Footwork FA12 | | 25 | NS | silnik | | Gilles Villeneuve | 9 | Footwork FA12 | | 21 | NS | przepustnica | | Mexico City | 9 | Footwork FA12 | | 26 | NS | ciśnienie oleju; wystartował z boksów | | Magny-Cours | 9 | Footwork FA12C | | 25 | NS | skrzynia biegów | | Silverstone | 9 | Footwork FA12C | | 26 | NS | skrzynia biegów | | Hockenheim | 9 | Footwork FA12C | | NZ | - | | | Hungaroring | 9 | Footwork FA12C | | NZ | - | | | Spa-Francorchamps | 9 | Footwork FA12C | | NP | - | | | Monza | 9 | Footwork FA12C | | NZ | - | | | Estoril | 9 | Footwork FA12C | | 24 | 15 | | | Catalunya | 9 | Footwork FA12C | | 24 | NS | silnik | | Suzuka | 9 | Footwork FA12C | | NZ | - | | | Adelaide | 9 | Footwork FA12C | | 15 | 13 | | |
Sezon 1992 | |
| Kyalami | 9 | Footwork FA13 | | 17 | 10 | | | Mexico City | 9 | Footwork FA13 | | 25 | 13 | | | Interlagos | 9 | Footwork FA13 | | 14 | 6 | | | Catalunya | 9 | Footwork FA13 | | 16 | 5 | | | Imola | 9 | Footwork FA13 | | 9 | 5 | | | Monte Carlo | 9 | Footwork FA13 | | 11 | 7 | | | Gilles Villeneuve | 9 | Footwork FA13 | | 16 | 7 | | | Magny-Cours | 9 | Footwork FA13 | | 14 | 7 | | | Silverstone | 9 | Footwork FA13 | | 12 | 7 | | | Hockenheim | 9 | Footwork FA13 | | 17 | 9 | | | Hungaroring | 9 | Footwork FA13 | | 7 | 7 | | | Spa-Francorchamps | 9 | Footwork FA13 | | 14 | NS | skrzynia biegów | | Monza | 9 | Footwork FA13 | | 16 | 7 | | | Estoril | 9 | Footwork FA13 | | 8 | 6 | | | Suzuka | 9 | Footwork FA13 | | 24 | 15 | | | Adelaide | 9 | Footwork FA13 | | 11 | NS | wypadek | |
Sezon 1993 | |
| Kyalami | 21 | Lola T93/30 | | 25 | NS | przegrzanie/silnik | | Interlagos | 21 | Lola T93/30 | | 25 | 11 | | | Donington Park | 21 | Lola T93/30 | | 24 | 11 | | | Imola | 21 | Lola T93/30 | | NZ | - | | | Catalunya | 21 | Lola T93/30 | | NZ | - | | | Monte Carlo | 21 | Lola T93/30 | | 24 | NS | skrzynia biegów | | Gilles Villeneuve | 21 | Lola T93/30 | | NZ | - | | | Magny-Cours | 21 | Lola T93/30 | | NZ | - | | | Silverstone | 21 | Lola T93/30 | | NZ | - | | | Hockenheim | 21 | Lola T93/30 | | 26 | 16 | | | Hungaroring | 21 | Lola T93/30 | | 25 | NS | przegrzanie | | Spa-Francorchamps | 21 | Lola T93/30 | | 25 | 14 | prowadzenie bolidu | | Monza | 21 | Lola T93/30 | | 21 | NS | zawieszenie | | Estoril | 21 | Lola T93/30 | | 25 | NS | skrzynia biegów/wypadek | |
Sezon 1994 | |
| Interlagos | 24 | Minardi M193B | | 22 | NS | silnik | | Aida | 24 | Minardi M193B | | 15 | NS | kolizja z Wendlingerem | | Imola | 24 | Minardi M193B | | 15 | NS | utrata koła | | Monte Carlo | 24 | Minardi M193B | | 12 | 6 | | | Catalunya | 24 | Minardi M193B | | 14 | NS | silnik | | Gilles Villeneuve | 24 | Minardi M194 | | 18 | 11 | | | Magny-Cours | 24 | Minardi M194 | | 21 | NS | silnik | | Silverstone | 24 | Minardi M194 | | 17 | NS | silnik | | Hockenheim | 24 | Minardi M194 | | 23 | NS | wypadek/kolizja | | Hungaroring | 24 | Minardi M194 | | 20 | 7 | | | Spa-Francorchamps | 24 | Minardi M194 | | 18 | 9 | | | Monza | 24 | Minardi M194 | | 22 | NS | skrzynia biegów | | Estoril | 24 | Minardi M194 | | 19 | 13 | | | Jerez | 24 | Minardi M194 | | 20 | 14 | | | Suzuka | 24 | Minardi M194 | | 21 | NS | poślizg | | Adelaide | 24 | Minardi M194 | | 16 | NS | wypadek/zawieszenie |
| |
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie, ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|