F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
84 lata temu K. Ahrens Jr
112 lata temu R. Fischer
80 lat temu J. Nelleman
86 lat temu B. van Rooyen
Zmarli:
53 lata temu L. Piotti

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Marcus Ericsson
Ostatni reprezentowany zespół: Sauber
Narodowość:
  Szwecja
Data urodzenia:2 wrze?nia 1990 (33 lata temu)
Miejsce urodzenia:Kumla
Miejsce zamieszkania:Kumla
Oficjalna strona www:
marcusericsson.com, języki:
Stan cywilny:Kawaler
Imiona dzieci:-
Wzrost:180 cm
Waga:69 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
2007 Brytyjska Formuła BMW
2009 Japońska Formuła 3
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
Pojedyncze testy z Brawn GP (2009)
Alfa Romeo (2019)
Pierwsze zgłoszenie:GP Australii - 16 marca 2014
Ostatnie zgłoszenie:GP Abu Zabi - 25 listopada 2018
Pierwsze zwycięstwo:-
Ostatnie zwycięstwo:-
Pierwsze pole position:-
Ostatnie pole position:-

Kariera
2018
Sauber po otrzymaniu dodatkowych funduszy wykonuje gigantyczne postępy. Na początku sezonu model C37 pozwala zbliżyć się do środka stawki, natomiast w ostatnich wyścigach jest najlepszą konstrukcją spoza czołówki. Po dwuletniej przerwie wraca do pierwszej dziesiątki, otwierając dorobek w Bahrajnie, gdzie po świetnie zrealizowanej strategii jednego postoju jest dziewiąty. Zdobywa punkty jeszcze w pięciu wyścigach, a w Brazylii ustawia się na starcie na szóstym polu. Zostaje jednak zdominowany przez nowego partnera - Charlesa Leclerca. Gromadzi łącznie 9 oczek, które pozwalają na siedemnaste miejsce w klasyfikacji. Przed kolejnym sezonem traci posadę w Sauberze na rzecz Antonio Giovinazziego, choć pozostaje w zespole jako trzeci kierowca. Podejmuje też decyzję o startach w IndyCar w 2019 roku.
2017
Kolejny rok dysponuje najwolniejszym bolidem w stawce, który dodatkowo zostaje wyposażony w silnik Ferrari w starszej specyfikacji. Znów nie zdobywa ani jednego punktu, choć był bliski otwarcia dorobku w Azerbejdżanie, gdzie w końcówce jechał na dziesiątym miejscu. Ostatecznie zespół nakazuje mu oddanie pozycji partnerowi, który dysponuje lepszym tempem i jest w stanie odpierać presję rywali. W tym roku rywalizuje z Pascalem Wehrleinem, z którym przegrywa zespołowy pojedynek zarówno w kwalifikacjach jak i wyścigach. Zajmuje dwudzieste miejsce w tabeli, a w grudniu przedłuża swoją umowę z Sauberem, który pozyskał wsparcie Alfy Romeo.
2016
Sauber znajduje się w poważnych tarapatach finansowych i bolid C35 debiutuje na torze dopiero podczas finałowej sesji testowej. W pierwszej połowie mistrzostw konstrukcja w ogóle nie jest rozwijana, co ma odzwierciedlenie w wynikach osiąganych na torze. Ericsson regularnie odpada w Q1, natomiast przez cały rok nie zdobywa ani jednego punktu, co kończy się dla niego dopiero dwudziestą drugą lokatą w mistrzostwach. Latem Sauber trafia w ręce Longbow Finance, które jest powiązane z jego sponsorami, natomiast przed GP Abu Zabi podpisuje nową umowę na sezon 2017.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 201817219006004Sauber
 201720200000006Sauber
 201622210000005Sauber
 201518199005003Sauber
 201418160000005Caterham
  Razem:97
(97)
180
(0.0%)
0
(0.0%)
11
(11.3%)
0
(0.0%)
0
(0.0%)
23
(23.7%)
2 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2018
Albert Park9Sauber C3717NShydraulika
Sakhir9Sauber C37179
Shanghai9Sauber C372016
Baku9Sauber C371811
Catalunya9Sauber C371713
Monte Carlo9Sauber C371611
Gilles Villeneuve9Sauber C371815
Paul Ricard9Sauber C371513
Red Bull Ring 9Sauber C371810
Silverstone9Sauber C3715NSwypadek
Hockenheim9Sauber C37139
Hungaroring9Sauber C371415
Spa-Francorchamps9Sauber C371310
Monza9Sauber C371815
Marina Bay9Sauber C371411
Soczi9Sauber C371013
Suzuka9Sauber C372012
Austin9Sauber C371610
Mexico City9Sauber C37109
Interlagos9Sauber C376NSuszkodzenia bolidu
Yas Marina9Sauber C3712NSjednostka napędowa
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca