F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
107 lat temu J. Lucas
43 lata temu F. Massa
39 lat temu G. van der Garde
34 lata temu J-E. Vergne
Zmarli:
23 lata temu M. Alboreto
19 lat temu J. Love

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Marcus Ericsson
Ostatni reprezentowany zespół: Sauber
Narodowość:
  Szwecja
Data urodzenia:2 wrze?nia 1990 (33 lata temu)
Miejsce urodzenia:Kumla
Miejsce zamieszkania:Kumla
Oficjalna strona www:
marcusericsson.com, języki:
Stan cywilny:Kawaler
Imiona dzieci:-
Wzrost:180 cm
Waga:69 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
2007 Brytyjska Formuła BMW
2009 Japońska Formuła 3
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
Pojedyncze testy z Brawn GP (2009)
Alfa Romeo (2019)
Pierwsze zgłoszenie:GP Australii - 16 marca 2014
Ostatnie zgłoszenie:GP Abu Zabi - 25 listopada 2018
Pierwsze zwycięstwo:-
Ostatnie zwycięstwo:-
Pierwsze pole position:-
Ostatnie pole position:-

Kariera
2018
Sauber po otrzymaniu dodatkowych funduszy wykonuje gigantyczne postępy. Na początku sezonu model C37 pozwala zbliżyć się do środka stawki, natomiast w ostatnich wyścigach jest najlepszą konstrukcją spoza czołówki. Po dwuletniej przerwie wraca do pierwszej dziesiątki, otwierając dorobek w Bahrajnie, gdzie po świetnie zrealizowanej strategii jednego postoju jest dziewiąty. Zdobywa punkty jeszcze w pięciu wyścigach, a w Brazylii ustawia się na starcie na szóstym polu. Zostaje jednak zdominowany przez nowego partnera - Charlesa Leclerca. Gromadzi łącznie 9 oczek, które pozwalają na siedemnaste miejsce w klasyfikacji. Przed kolejnym sezonem traci posadę w Sauberze na rzecz Antonio Giovinazziego, choć pozostaje w zespole jako trzeci kierowca. Podejmuje też decyzję o startach w IndyCar w 2019 roku.
2017
Kolejny rok dysponuje najwolniejszym bolidem w stawce, który dodatkowo zostaje wyposażony w silnik Ferrari w starszej specyfikacji. Znów nie zdobywa ani jednego punktu, choć był bliski otwarcia dorobku w Azerbejdżanie, gdzie w końcówce jechał na dziesiątym miejscu. Ostatecznie zespół nakazuje mu oddanie pozycji partnerowi, który dysponuje lepszym tempem i jest w stanie odpierać presję rywali. W tym roku rywalizuje z Pascalem Wehrleinem, z którym przegrywa zespołowy pojedynek zarówno w kwalifikacjach jak i wyścigach. Zajmuje dwudzieste miejsce w tabeli, a w grudniu przedłuża swoją umowę z Sauberem, który pozyskał wsparcie Alfy Romeo.
2016
Sauber znajduje się w poważnych tarapatach finansowych i bolid C35 debiutuje na torze dopiero podczas finałowej sesji testowej. W pierwszej połowie mistrzostw konstrukcja w ogóle nie jest rozwijana, co ma odzwierciedlenie w wynikach osiąganych na torze. Ericsson regularnie odpada w Q1, natomiast przez cały rok nie zdobywa ani jednego punktu, co kończy się dla niego dopiero dwudziestą drugą lokatą w mistrzostwach. Latem Sauber trafia w ręce Longbow Finance, które jest powiązane z jego sponsorami, natomiast przed GP Abu Zabi podpisuje nową umowę na sezon 2017.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 201817219006004Sauber
 201720200000006Sauber
 201622210000005Sauber
 201518199005003Sauber
 201418160000005Caterham
  Razem:97
(97)
180
(0.0%)
0
(0.0%)
11
(11.3%)
0
(0.0%)
0
(0.0%)
23
(23.7%)
2 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wszystkich wyścigów
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2014
Albert Park9Caterham CT0519NSciśnienie oleju
Sepang9Caterham CT052214
Sakhir9Caterham CT0520NSwyciek oleju
Shanghai9Caterham CT052020
Catalunya9Caterham CT051920
Monte Carlo9Caterham CT05PL11
Gilles Villeneuve9Caterham CT0520NSjednostka napędowa
Red Bull Ring 9Caterham CT052018
Silverstone9Caterham CT0521NSzawieszenie
Hockenheim9Caterham CT05PL18
Hungaroring9Caterham CT0519NSwypadek
Spa-Francorchamps9Caterham CT052217
Monza9Caterham CT05PL19
Marina Bay9Caterham CT052215
Suzuka9Caterham CT051717
Soczi9Caterham CT051619
Sezon 2015
Albert Park9Sauber C34158
Sepang9Sauber C349NSwypadł z toru
Shanghai9Sauber C341010
Sakhir9Sauber C341314
Catalunya9Sauber C341614
Monte Carlo9Sauber C341713
Gilles Villeneuve9Sauber C341214
Red Bull Ring 9Sauber C341113
Silverstone9Sauber C341511
Hungaroring9Sauber C341710
Spa-Francorchamps9Sauber C341310
Monza9Sauber C34129
Marina Bay9Sauber C341711
Suzuka9Sauber C341514
Soczi9Sauber C3416NSkolizja z Hulkenbergiem
Austin9Sauber C3414NSelektryka
Mexico City9Sauber C341412
Interlagos9Sauber C341216
Yas Marina9Sauber C341714
Sezon 2016
Albert Park9Sauber C3515NSopona
Sakhir9Sauber C351712
Shanghai9Sauber C351516
Soczi9Sauber C352214
Catalunya9Sauber C351912
Monte Carlo9Sauber C3517NSkolizja z Nasrem
Gilles Villeneuve9Sauber C352115
Baku9Sauber C352017
Red Bull Ring 9Sauber C351815
Silverstone9Sauber C35PLNSelektryka
Hungaroring9Sauber C35PL20
Hockenheim9Sauber C352218
Spa-Francorchamps9Sauber C3520NSskrzynia biegów
Monza9Sauber C351916
Marina Bay9Sauber C351417
Sepang9Sauber C351712
Suzuka9Sauber C351815
Austin9Sauber C351614
Mexico City9Sauber C351511
Interlagos9Sauber C3520NSwypadek
Yas Marina9Sauber C352215
Sezon 2017
Albert Park9Sauber C3614NSuszkodzenia z kolizji
Shanghai9Sauber C361415
Sakhir9Sauber C3619NSskrzynia biegów
Soczi9Sauber C361815
Catalunya9Sauber C361611
Monte Carlo9Sauber C3619NSwypadek
Gilles Villeneuve9Sauber C361913
Baku9Sauber C361711
Red Bull Ring 9Sauber C361915
Silverstone9Sauber C361814
Hungaroring9Sauber C362016
Spa-Francorchamps9Sauber C361716
Monza9Sauber C361118skrzynia biegów
Marina Bay9Sauber C3620NSwypadek
Sepang9Sauber C361918
Suzuka9Sauber C3616NSwypadek
Austin9Sauber C361315
Mexico City9Sauber C3612NSjednostka napędowa
Interlagos9Sauber C361713
Yas Marina9Sauber C361917
Sezon 2018
Albert Park9Sauber C3717NShydraulika
Sakhir9Sauber C37179
Shanghai9Sauber C372016
Baku9Sauber C371811
Catalunya9Sauber C371713
Monte Carlo9Sauber C371611
Gilles Villeneuve9Sauber C371815
Paul Ricard9Sauber C371513
Red Bull Ring 9Sauber C371810
Silverstone9Sauber C3715NSwypadek
Hockenheim9Sauber C37139
Hungaroring9Sauber C371415
Spa-Francorchamps9Sauber C371310
Monza9Sauber C371815
Marina Bay9Sauber C371411
Soczi9Sauber C371013
Suzuka9Sauber C372012
Austin9Sauber C371610
Mexico City9Sauber C37109
Interlagos9Sauber C376NSuszkodzenia bolidu
Yas Marina9Sauber C3712NSjednostka napędowa
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca