F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
84 lata temu K. Ahrens Jr
112 lata temu R. Fischer
80 lat temu J. Nelleman
86 lat temu B. van Rooyen
Zmarli:
53 lata temu L. Piotti

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Pedro de la Rosa
Ostatni reprezentowany zespół: HRT
Narodowość:
  Hiszpania
Data urodzenia:24 lutego 1971 (53 lata temu)
Miejsce urodzenia:Barcelona
Miejsce zamieszkania:Barcelona (Hiszpania)
Oficjalna strona www:
www.pedrodelarosa.com, języki:
Stan cywilny:Żonaty z Marią
Imiona dzieci:Georgina, Olivia i Luna
Wzrost:177 cm
Waga:73 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
1992 Brytyjska Formuła Renault
1995 Japońska Formuła 3
1997 Formuła Nippon (Japońska F3000)
1997 Japońskie Mistrzostwa GT
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
Jordan (1998)
Pirelli (2010)
McLaren (2003-2009, 2011)
Ferrari (2013-2014)
Pierwsze zgłoszenie:GP Australii - 7 marca 1999
Ostatnie zgłoszenie:GP Brazylii - 25 listopada 2012
Pierwsze zwycięstwo:-
Ostatnie zwycięstwo:-
Pierwsze pole position:-
Ostatnie pole position:-

Kariera
2012
Zalicza jeden z najcięższych sezonów w Formule 1. Przez cały rok dysponował kompletnie niekonkurencyjnym samochodem, którym przed pierwszym wyścigiem nie przejechał ani jednego okrążenia. Nie kwalifikuje się do Grand Prix Australii, jednakże podczas kolejnych weekendów daje radę pokonać zasadę 107 procent. Wyraźnie dominuje osiągami oraz wynikami nad swoim zespołowym partnerem, jednakże w klasyfikacji kierowców nie udaje mu się go pokonać, kończąc sezon na ostatnim miejscu. Pozostaje bez angażu na kolejny rok po tym, jak ekipa HRT postanowiła wycofać się z mistrzostw.
2011
Wraca do zespołu McLaren jako kierowca testowy, równocześnie pełniąc na początku roku obowiązki testera opon Pirelli. Zastępuje podczas Grand Prix Kanady kontuzjowanego Sergio Pereza w barwach ekipy Sauber. Kwalifikuje się na siedemnastym miejscu, a wyścig kończy dwunasty. Pod koniec roku zostaje ogłoszony zawodnikiem HRT w latach 2012-2013.
2010
Zostaje niespodziewanie kierowcą zespołu Sauber. Pierwsza połowa sezonu jest dla niego bardzo pechowa, ponieważ nie kończy większości wyscigów przez defekty jednostek napędowych. Dysponuje bardzo słabym tempem na tle tego, które reprezentuje jego zespołowy partner, a zarazem debiutant - Kamui Kobayashi. Podczas Grand Prix Węgier zdobywa pierwsze punkty w sezonie dojeżdżając na siódmym miejscu. Po Grand Prix Włoch zostaje zastąpiony przez Nicka Heidfelda. Pod koniec roku zostaje zaangażowany przez Pirelli jako tester opon.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 201225190000004HRT
 20112010000000Sauber
 201017136001006BMW Sauber
 200611819015002McLaren
 20052014001010McLaren
 200221170000009Jaguar
 200116133002006Jaguar
 2000161720020011Arrows
 1999171610010011Arrows
  Razem:105
(119)
350
(0.0%)
1
(1.0%)
12
(11.4%)
0
(0.0%)
1
(1.0%)
49
(46.7%)
6 zespołów
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wszystkich wyścigów
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 1999
Albert Park14Arrows A20186
Interlagos14Arrows A2018NShydraulika
Imola14Arrows A2018NSkolizja z Wurzem
Monte Carlo14Arrows A2021NSskrzynia biegów
Catalunya14Arrows A201911
Gilles Villeneuve14Arrows A2020NSukład przeniesienia napędu
Magny-Cours14Arrows A201911
Silverstone14Arrows A2020NSskrzynia biegów
Red Bull Ring 14Arrows A2021NSpoślizg
Hockenheim14Arrows A2020NSwypadek
Hungaroring14Arrows A202015
Spa-Francorchamps14Arrows A2022NSukład przeniesienia napędu
Monza14Arrows A2021NSzawieszenie/wycofał się
Nürburgring14Arrows A2022NSskrzynia biegów
Sepang14Arrows A2020NSsilnik
Suzuka14Arrows A202113
Sezon 2000
Albert Park18Arrows A2112NSprzednie zawieszenie/wypadek
Interlagos18Arrows A21168
Imola18Arrows A2113NSpoślizg
Silverstone18Arrows A2119NSelektryka
Catalunya18Arrows A2122NSkolizja z Alesim
Nürburgring18Arrows A21126
Monte Carlo18Arrows A2116N2wypadek podczas 1 startu
Gilles Villeneuve18Arrows A219NSkolizja z Dinizem
Magny-Cours18Arrows A2113NSukład przeniesienia napędu
Red Bull Ring 18Arrows A2112NSskrzynia biegów
Hockenheim18Arrows A2156
Hungaroring18Arrows A211516
Spa-Francorchamps18Arrows A211616kara 10-sekundowego postoju w boksach za wyprzedzenie podczas neutralizacji
Monza18Arrows A2110NSkarambol w 2 szykanie
Indianapolis18Arrows A2118NSskrzynia biegów
Suzuka18Arrows A211312
Sepang18Arrows A2114NSkolizja z Heidfeldem
Sezon 2001
Catalunya19Jaguar R220NSkolizja z Frentzenem
Red Bull Ring 19Jaguar R214NSukład przeniesienia napędu
Monte Carlo19Jaguar R214NShydraulika
Gilles Villeneuve19Jaguar R2146
Nürburgring19Jaguar R2168
Magny-Cours19Jaguar R21414
Silverstone19Jaguar R21312
Hockenheim19Jaguar R29NSkolizja z Heidfeldem
Hungaroring19Jaguar R21311
Spa-Francorchamps19Jaguar R210NSkolizja z Heidfeldem/zawieszenie
Monza19Jaguar R2105
Indianapolis19Jaguar R21612
Suzuka19Jaguar R216NSwyciek oleju
Sezon 2002
Albert Park17Jaguar R3208
Sepang17Jaguar R31710
Interlagos17Jaguar R3118
Imola17Jaguar R321NSpółoś napędowa
Catalunya17Jaguar R316NSpoślizg
Red Bull Ring 17Jaguar R319NSprzepustnica
Monte Carlo17Jaguar R32010
Gilles Villeneuve17Jaguar R316NSskrzynia biegów
Nürburgring17Jaguar R31611
Silverstone17Jaguar R3B2111
Magny-Cours17Jaguar R3B159
Hockenheim17Jaguar R3B20NSukład przeniesienia napędu
Hungaroring17Jaguar R3B1513
Spa-Francorchamps17Jaguar R3B11NStylne zawieszenie
Monza17Jaguar R3B8NSkolizja
Indianapolis17Jaguar R3B17NSukład przeniesienia napędu
Suzuka17Jaguar R3B17NSukład przeniesienia napędu
Sezon 2005
Albert Park35McLaren MP4-20--brał udział tylko w treningach
Sepang35McLaren MP4-20--brał udział tylko w treningach
Sakhir10McLaren MP4-2085 (naj. okr.)
Imola35McLaren MP4-20--brał udział tylko w treningach
Catalunya35McLaren MP4-20--brał udział tylko w treningach
Gilles Villeneuve35McLaren MP4-20--brał udział tylko w treningach
Indianapolis35McLaren MP4-20--brał udział tylko w treningach
Magny-Cours35McLaren MP4-20--brał udział tylko w treningach
Silverstone35McLaren MP4-20--brał udział tylko w treningach
Istanbul35McLaren MP4-20--brał udział tylko w treningach
Monza35McLaren MP4-20--brał udział tylko w treningach
Suzuka35McLaren MP4-20--brał udział tylko w treningach
Shanghai35McLaren MP4-20--brał udział tylko w treningach
Sezon 2006
Magny-Cours4McLaren MP4-2187
Hockenheim4McLaren MP4-219NSpompa paliwowa
Hungaroring4McLaren MP4-2142
Istanbul4McLaren MP4-21115
Monza4McLaren MP4-217NSsilnik
Shanghai4McLaren MP4-2175
Suzuka4McLaren MP4-211311
Interlagos4McLaren MP4-21128
Sezon 2010
Sakhir22BMW Sauber C2914NShydraulika
Albert Park22BMW Sauber C291412
Sepang22BMW Sauber C2912NWsilnik
Shanghai22BMW Sauber C2917NSsilnik
Catalunya22BMW Sauber C2912NSuszkodzenia z kolizji z Buemim
Monte Carlo22BMW Sauber C2915NSsilnik
Istanbul22BMW Sauber C291311
Gilles Villeneuve22BMW Sauber C2917NSsilnik
Valencia22BMW Sauber C291612 do końcowego rezultatu doliczone 5 sekund kary za przewinienie w czasie neutralizacji
Silverstone22BMW Sauber C299NSuszkodzenia z kolizji z Sutilem
Hockenheim22BMW Sauber C291414
Hungaroring22BMW Sauber C2997
Spa-Francorchamps22BMW Sauber C292411
Monza22BMW Sauber C291614
Sezon 2011
Gilles Villeneuve17Sauber C301712
Sezon 2012
Albert Park22HRT F112NZ-
Sepang22HRT F1122221 kara przejazdu przez boksy za spóźnialskich mechaników
Shanghai22HRT F1122221
Sakhir22HRT F1122020
Catalunya22HRT F1122219
Monte Carlo22HRT F11220NSuszkodzenia z kolizji
Gilles Villeneuve22HRT F11220NShamulce
Valencia22HRT F1122117
Silverstone22HRT F1122120
Hockenheim22HRT F1122321
Hungaroring22HRT F1122322
Spa-Francorchamps22HRT F1122118
Monza22HRT F1122318
Marina Bay22HRT F1122417
Suzuka22HRT F1122018
Yeongam22HRT F11222NSprzepustnica
Buddh22HRT F11222NShamulce
Yas Marina22HRT F1122217
Austin22HRT F1122321
Interlagos22HRT F1122417
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca