|
|
|
|
|
| Robert Kubica | | | | |
| | Powrót do F1 (2017-18) | | | WRC (2013-14) | | | Wypadek (2011-12) | | | Lotus Renault (2010-11) | | | BMW Sauber (2006-09) | | | WSbR FR3.5 (2005) | |
|
|
Kubica: Nowe części w bolidzie powinny dać nam kierunek na przyszłość | |
Robert Kubica przyznał, że poprawki przygotowane przez Williamsa na Grand Prix Hiszpanii mają za zadanie ukierunkować zespół w dalszych pracach nad poprawą potencjału bolidu FW42.
Team z Grove, który na początku sezonu nadrabiał zaległości w produkcji części, przygotował na pierwszy europejski wyścig pakiet poprawek. Chociaż George Russell opisywał je mianem ekscytujących, Kubica stwierdził, że są to raczej elementy testowe w długoterminowym planie rozwoju.
„Barcelona to pierwszy europejski wyścig. W przeszłości bywało, że dla niektórych zespołów okazywała się ona nowym otwarciem. Niektóre stajnie obierają bardzo agresywne podejście do wprowadzanych tutaj poprawek – jest to ich pierwszy duży pakiet w roku. Tak było w przeszłości, ale będzie też teraz. Niektórym zespołom uda się poprawić tempo”.
„Mamy coś, co – powiedzmy – powinno rozwiązać nasze problemy z niektórymi obszarami bolidu. Powiedziałbym, że są to raczej elementy testowe na piątkowe treningi, które dadzą nam wartościowe informacje z myślą o przyszłości”.
Zapytany o to, jak w wymagającej sytuacji radzi sobie Williams, Kubica odrzekł: „Sądzę, że reaguje w dobry sposób. Formuła 1 to bardzo skomplikowany sport. Nie powiedziałbym, że czujemy mniejszą presję, bo szukamy postępów i nikt nie jest zadowolony z tego jaka jest nasza sytuacja”.
„Wszyscy zabiegają o postępy, ale wiemy, że zajmie to trochę czasu. Już w Australii powiedziałem, że nie ma tu żadnej magii – nie poradzimy z tym sobie w jeden miesiąc. To skomplikowany sport”.
„Musimy zapewnić, jak wszyscy, że będziemy przynajmniej stawiać małe kroki naprzód w celu zbudowania bazy, nad którą będzie można zacząć pracować, a nie tylko jeździć z tyłu i rozwiązywać problemy. Fundamentalny aspekt to dobra baza, która umożliwi poprawianie osiągów bolidu”.
Od początku sezonu bolidy Kubicy i Russella różniły się między sobą tak bardzo, że pomimo takich samych ustawień dostarczały inżynierom zupełnie inne dane. Zapytany o to, czy problem ten został wyeliminowany, krakowianin odparł: „Ostatni wyścig był dla nas dość wyjątkowy ze względu na incydent Georga z pierwszego treningu a później mój błąd z kwalifikacji. Mam nadzieję, że problem z charakterystyką bolidu zostanie rozwiązany, że będę miał większy komfort i spójność za kierownicą bolidu”.
Dopytywany czy w takim razie ewentualna poprawa osiągów będzie wiązała się w większym stopniu z uporaniem się z charakterystyką konstrukcji FW42 niż nowymi elementami, Kubica odparł: „Tak sądzę. Jak już powiedziałem to optymalizacja niektórych części bolidu. Staramy się testować różne rzeczy, dać im szansę. Myślimy o przyszłości, a nie o tym, co teraz”.
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|