F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Robert Kubica
Powrót do F1 (2017-18)
WRC (2013-14)
Wypadek (2011-12)
Lotus Renault (2010-11)
BMW Sauber (2006-09)
WSbR FR3.5 (2005)

1. M. Verstappen77 
2. S. Perez64 
3. C. Leclerc59 
4. C. Sainz55 
5. L. Norris37 
6. O. Piastri32 
7. G. Russell24 
8. F. Alonso24 
9. L. Hamilton10 

  Przydatne linki
Kubica: Samochód bezpieczeństwa uratował nas przed ciężką końcówką
Nataniel Piórkowski, 12 maja 2019, wyświetlenia: 4293<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Embed from Getty Images

Robert Kubica dał jasno do zrozumienia, że gdyby nie neutralizacja do jakiej doszło w końcowej fazie wyścigu o GP Hiszpanii, miałby duże problemy w utrzymaniu w dobrym stanie miękkich opon znajdujących się w jego bolidzie.

„Wystartowałem bardzo dobrze, ale znalazłem się pomiędzy dwoma bolidami Racing Point. Musiałem odpuścić i straciłem płynność jazdy. Później spadłem za George'a, myślę że doszło do tego w drugim zakręcie. Później odzyskałem ją w czwartym wirażu. Pierwszy stint polegał na zarządzaniu ogumieniem – praktycznie cały wyścig upłynął nam zresztą na kontrolowaniu pracy opon”.

„Był jeden niefortunny moment, który można było rozwiązać lepiej. Gdy George mnie doganiał otrzymałem instrukcję, aby zmienić kilka rzeczy na kierownicy. Mamy możliwość korzystania z różnych trybów do ataku i obrony, ale nic nie dało się już z tym zrobić i straciliśmy pozycję”.

Polak pokonał pierwszy stint na pośredniej mieszance, aby na drugą część rywalizacji otrzymać miękkie opony, odznaczające się znacznie wyższą degradacją. Ratunkiem przed problemami okazała się jednak wizyta na torze samochodu bezpieczeństwa, która stworzyła okazję dla dodatkowego zjazdu.

„Utrzymywanie tempa i zarządzanie ogumieniem nie było proste. W trakcie wyścigu zmieniliśmy strategię. Dobrze, że na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, bo uchronił nas przed dużymi problemami. Gdyby nie on, to na drugim stincie bardzo ciężko byłoby nam zarządzać zużyciem najmiększych opon”.

Zapytany o to, czy odczucia płynące z jazdy były podobne do tego, czego doświadczał w pozytywnym dla niego pierwszym treningu, Polak odrzekł: „Nie mogę porównywać pracy bolidu do tego, co działo się w treningach. Wyścig to zupełnie inna historia”.

Kubica zadeklarował, że jest ciekawy nadchodzącego Grand Prix w Monte Carlo. „Nie mogę doczekać się Monako. To wielkie wyzwanie. W tym roku będzie jeszcze większe, bo nowa generacja bolidów jest dużo większa. Ulice będą więc dużo węższe”.
<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!



F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca