|
|
|
|
|
| Robert Kubica | | | | |
| | Powrót do F1 (2017-18) | | | WRC (2013-14) | | | Wypadek (2011-12) | | | Lotus Renault (2010-11) | | | BMW Sauber (2006-09) | | | WSbR FR3.5 (2005) | |
|
|
Kubica: Największym problemem jest niespójna praca bolidu | |
Robert Kubica przyznaje, że duża niespójność w osiągach i zachowaniu bolidu Williamsa utrudnia mu dokonywanie postępów w sezonie 2019.
Powracając do startów w Formule 1 po ośmioletniej przerwie, krakowianin otrzymał do dyspozycji zdecydowanie najsłabszy bolid w stawce.
Przed Grand Prix Francji Kubica wyjaśniał: „Sytuacja jest skomplikowana i z całą pewnością są rzeczy, które nie pomagają w wydobyciu maksimum lub nawet wpleceniu regularności w cały proces. Sądzę, że niektóre wyścigi poszły mi całkiem nieźle, nawet jeśli nie było to moje maksimum, bo z różnych powodów nie było to możliwe: czasem były to moje błędy, czasem kwestie zupełnie nie leżące po mojej stronie. To bardzo trudne”.
„Kanada była rozczarowującym i bardzo dziwnym weekendem. W piątek opuściłem pierwszy trening, ale w drugim od samego początku znalazłem dobry rytm. Później wszystkie te wrażenia zupełnie zniknęły. Był to duży zawód”.
„W Monako była regularność. Mogłem pracować nad bolidem, nad budowaniem pewności siebie. To bardzo ważne rzeczy. Później jednak przychodzi ci zmierzyć się z dużą zmianą w odczuciach i osiągach. Prawdopodobnie właśnie to jest jak dotąd największym problemem w tym sezonie”.
„W Barcelonie moje okrążenie z pierwszego treningu było dużo lepsze niż rezultat z kwalifikacji. W porządku, może nie była to ogromna różnica, ale jeśli weźmiemy pod uwagę tryby, paliwo, opony – nawet nieuwzględniająca warunków – i nagle pojawia się strata rzędu jednej sekundy, to jest to dość denerwujące. Ciężko to zrozumieć. W przypadku Kanady zespół znalazł jakieś powody. Pewne rzeczy nie były właściwe”.
Dopytywany o ustalenia z Montrealu, Polak odparł tylko: „Były pewne problemy”.
Zespołowy kolega Kubicy – George Russell, bronił Polaka pytany o wspomniane przez niego niespójności. „Od początku roku mamy bardzo kiepski balans. Nie możemy mówić o zbyt wielkiej przewidywalności. To mogą być także odczucia w postrzeganiu pewnych rzeczy. Miejmy także na uwadze interpretację języka angielskiego. Pewne wyrazy mogą być wyrywane z kontekstu”.
„Mam wielki szacunek to zagranicznych kierowców, którzy wykonują swoją pracę z użyciem angielskiego. W ogóle nie znam polskiego, nie umiem powiedzieć w tym języku nawet jednego słowa. Nie można oczekiwać, że każdy kierowca będzie wiedział, co oznacza dane wyrażenie. Z tego także mogą wynikać różnice. Mogę interpretować pracę bolidu w taki sam sposób, ale użycie jednego słowa może doprowadzić do różnicy w całej interpretacji. To nie jest łatwa praca”.
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|