LiGNA   AKTUALNOŚCI  |  KALENDARZ WYŚCIGÓW  |  UCZESTNICY  |  KLASYFIKACJE  |  REGULAMIN  |  PLIKI  |  FORUM  |  YOUTUBE
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Sezony LiGNA
•  F1 2005 / 2006
•  F1 2006 / 2007
•  F1 2007 / 2008
•  F1 2008 / 2009
•  F1 2009 / 2010
•  F1 2011
•  F1 History 2010 / 2011
•  GP2 2008 / 2009
•  GP2 2009 / 2010
•  Grand-Am 2010
•  WTCC 2008 / 2009
•  WTCC 2009 / 2010
•  WTCC 2010 / 2011
•  WTCC 2012
•  Race of Champions
•  Kalendarz wydarzeń
  Serwery LiGNA
 LiGNA (live-timing)

  Kalendarz wyścigów
1. 27.02Brazylia
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
2. 12.03USA
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
3. 26.03Włochy
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
4. 2.04Czechy
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
5. 16.04Niemcy
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
6. 23.04W. Brytania
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2

  Klasyfikacja kierowców
1. Oskar Stabno208 
2. Mateusz Bogusz198 
3. Alex Radomski178 
4. Radek Bogusz107 
5. Damian Kurowski89 
6. Aleksander Boguslawski75 
7. Jacek Murzyn62 
8. Wojciech Guminski55 
9. Lukasz Gregeracki54 
10. Grzegorz Kaczala33 
11. Rafal Wachowski24 
12. Kamil Jankowski20 
13. M Prawucki16 
14. Bartosz Pyciarz14 
15. P Kowalczyk13 

  Klasyfikacja zespołów
1. BMW442 
2. SEAT338 
3. Alfa Romeo136 
4. Chevrolet123 
5. Peugeot70 
6. Honda30 
  Sezon WTCC 2012 > Aktualności
WTCC 2012: Zapowiedź wyścigu na Infineon Raceway
Sir Wolf, 8 marca 2012, zmieniony 13.03.2012 09:58, wyświetlenia: 4541<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Po świetnym występie Bogoza, Matipl123 i Biolego74 na Interlagos oczy zawodników kierują się teraz w stronę amerykańskiego obiektu Infineon Raceway, który gościć będzie następne dwie rundy w najbliższy poniedziałek, 12 marca.

Tor, liczący sobie 4.06 kilometra, znany niegdyś pod nazwą Sears Point Raceway, zlokalizowany jest w kalifornijskich Górach Sonoma. Dzięki ukształtowaniu rejonu w jakim został wybudowany, należy do jednych z najlepszych pod względem wrażeń dostarczanych kierowcy podczas jazdy. Liczne zjazdy i podjazdy stanowią nie lada wyzwanie nie tylko dla zawodnika, ale i samochodu, który musi sprostać dużemu nachyleniu terenu. Różnice wysokości w zestawieniu z szybkimi i technicznymi zakrętami będą czynić także różnicę między kierowcami, bo nawet drobne błędy odbiją się na wyniku końcowym. Można by nawet pokusić się o porównanie z Nürburgringiem Nordschleife – jedni ten tor pokochają, inni znienawidzą.

Infineon oczami kierowcy – Pyciek
„Infineon to kolejny po Interlagos tor, który debiutuje w kalendarzu. Początkowo wielu kierowców nie było z tego wyboru zbytnio zadowolonych, ponieważ narzekano na wyboje i zabójcze podjazdy pod górkę, gdzie samochody WTCC zachowują się jakby miały niedostatek mocy. Dlatego wydaje mi się, że to właśnie podjazdy pod górkę na zakrętach 2 i 4 będą miały kluczowe znaczenie w ten poniedziałek. Dopuszczenie do spadku obrotów na którymś z tych podjazdów od razu skutkować będzie potężną stratą czasową, ponieważ silniki w tych autach nie są zbyt mocne i nie chcą ciągnąć pod górkę. Również zakręt numer 5. powinien mieć spore znaczenie, bowiem wymaga naprawdę idealnego przejazdu aby czas w drugim sektorze był możliwe najlepszy. Po kilkudziesięciu okrążeniach tor jednak da się lubić, jest w miarę płynny, jednak przy tym bardzo męczący. Nie ma ani jednego miejsca na odpoczynek, kierowca musi być skoncentrowany przez całe okrążenie. Może to potwierdzić fakt, że prędkość maksymalna na tym torze niewiele przekracza 200 km/h, co w porównaniu do około 240 km/h uzyskiwanych w Brazylii jest wielkością wręcz śmieszną. Liczę na to, że sporo osób pokusi się o dołączenie do trenujących osób, bowiem tor naprawdę wymaga solidnego objeżdżenia, aby nie być tutaj zawalidrogą.”

Konfiguracja toru – MalarzF1
„Układ toru jest wspaniały. Niestety psują go wyboje, które skutecznie spowalniają w kilku newralgicznych miejscach. Gdyby tor był równy, czasy byłyby lepsze o jakieś 2-3 sekundy.
Zaletą nierówności jest to, że będzie trudniej przejechać idealnym tempem cały wyścig, a to może doprowadzić do niespodziewanych przetasowań.”


Wyprzedzanie na torze – MalarzF1
„Niestety, szybkie łuki nie dają zbyt wielu możliwości do wyprzedzenia. Pierwszym sensownym miejscem jest dohamowanie do zakrętu numer 10. Poprzedza go kilka bardzo szybkich łuków, ale z racji specyfiki samochodów, nie będzie problemu z utrzymaniem się w nich na zderzaku i atakiem. Drugie miejsce, to mocne dohamowanie do zakrętu 7a. Kolejnym, już nie tak oczywistym, jest na pewno zakręt numer 2.”

Ustawianie samochodu na Infineon – Grekyy
„Na pewno ustawienie samochodu pod ten amerykański tor to ciężki orzech do zgryzienia, bo konfiguracja i konstrukcja nie jest tym, co widzimy często na europejskich 'pętlach'. Podobnie, jak na Interlagos, mamy tutaj do czynienia ze zmianami wysokości, tyle, że bardziej gwałtownymi. W pierwszym wznoszącym sektorze bardzo brakuje mocy, zwłaszcza w samochodach FWD, gdzie przednia oś ciągnie ciężar pod górę i musi złożyć się do zakrętu z nierówną nawierzchnią. Kierowcy BMW natomiast muszą walczyć z nerwową osią z tyłu, kiedy ta podskakuje na wzniesieniach i może zaskoczyć. Defaultowe ustawienie zawieszenia nie może być już bardziej miękkie, a to z pewnością by się tutaj przydało. Trzeba też szukać przyczepności w trzecim sektorze, gdzie samochód wyślizguje się w szybkich łukach. Ważne będzie też dobranie przełożeń skrzyni, aby jak najszybciej odchodzić z zakrętów po przejściu przez nierówności. Ponadto tor jest zdecydowanie wolniejszy od poprzedniego. Jestem jednym z kierowców, którzy mają tu spore problemy z jazdą i ustawieniem samochodu.”

przygotował Sir Wolf
<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Grekyy, 13.03.2012 00:35[!]
Madalin - don't post your reports in here. You can share your race experience on forum and report should be sent to me on private. We will publish all the drivers comments in summary :)

BTW. There is no sense to use translator with polish language... it is too complicated for scripts, so translation is a huge mess ; )

Btw. Wolf - fajna zapowiedź. Pamiętaj aby dać znać chłopakom na forum, że jest jakiś nowy materiał : ) Poza tym przypisałeś moją wypowiedź Kojotowi ; )
Sir Wolf, 13.03.2012 09:59[!]
Wybacz, nie wiem jak to się w ogóle stało oO
Kojot, 15.03.2012 21:37[!]
:) No właśnie się ostatnio zastanawiałem, myślałem że chyba potężnie gdzieś zapiłem bo nie pamiętałem bym udzielał takiego wywiadu i używał takich słów. No ale rożne rzeczy się zdarzają wiec co mi tam, nie prostowałem niczego :)
Sir Wolf, 16.03.2012 21:15[!]
Chyba ja musiałem coś zapić, bo najpierw poprosiłem Ciebie o omówienie kwestii setupa, ale kiedy odmówiłeś, zgłosiłem się po koło ratunkowe do Grekyy'ego, a ten fakt chyba podświadomie zignorowałem ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca