F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    De Vries wygrywa główny wyścig F2 w Monako
    Łukasz Godula, 25 maja 2019<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Nyck de Vries odniósł imponujące zwycięstwo w głównym wyścigu F2 w Monako, który został przerwany po zablokowaniu toru przez Micka Schumachera w zakręcie Rascasse.

    Startujący z pole position de Vries prowadził w początkowej fazie zawodów, a jak cień za nim podążali Luca Ghiotto i Sergio Sette Camara, którzy kręcili podobne czasy na miękkiej mieszance opon. Za nimi na czwartej pozycji startował Schumacher, jednak nie ruszył zbyt dobrze, pomimo posiadania wolnego miejsca przed sobą, gdyż Callum Ilott wycofał się ze startu ze względu na awarię samochodu.

    De Vries wypracował sobie przewagę 5,9 sekundy przed czerwoną flagą na 19. okrążeniu. Wtedy Schumacher jadący na 10 miejscu po postoju uderzył w Tatianę Calderon i obrócił się w Rascasse, dokłądnie tam, gdzie jego ojciec zaparkował w słynnym incydencie z 2006 roku.

    Zgodnie z zasadami F2, zespoły mogły dokonać zmiany opon w pitalane w czasie czerwonej flagi, jednak nie zaliczało się to do obowiązkowego postoju. To oznaczało, że czołowa ósemka wymieniła opony na świeże, ale ciągle była zobowiązana do zjechania w dalszej części zawodów.

    Nie było jednak obaw o potencjalną przewagę samochodów, które już zjechały, gdyż wszyscy za nimi zostali sklasyfikowani jako zdublowani, a podczas restartu nie pozwolono na odzyskanie okrążenia w czasie jazdy za samochodem bezpieczeństwa. Po restarcie, Schumacher otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową za incydent z Calderon, podczas gdy na czele de Vries odjechał Ghiotto.

    Ghiotto próbował podciąć lidera podczas postojów, jednak zahaczył o barierę w sekcji basenu na okrążeniu wyjazdowym. To kosztowało go rytm i stracił sporo do de Vriesa, który na mecie zjawił się ze sporą przewagą. Dla Ghiotto ostatecznie nie miało to większego znaczenia, gdyż został po wyścigu wykluczony z wyników z powodu niezgodności z regulaminem.

    Dramatom jednak nie było końca w dalszej części stawki. Mahaveer Raghunathan zaatakował Aitkena w Fairmont, co doprowadziło do kolizji, podczas gdy w tym samym czasie Joan Manuel Correa rozbił się przy basenie, co spowodowało zakończenie wyścigu w warunkach neutralizacji. Nobuharu Matsushita przeskoczył Sette Camarę w końcówce, dzięki czemu na mecie zjawił się za de Vriesem i Ghiotto.

    Dorian Boccolacci, walczący o swoją przyszłość w F2 zajął ostatecznie czwarte miejsce po dyskwalifikacji Ghiotto, przed Guanem Yu Zhou, który zyskał na neutralizacji. Dalej uplasował się Artiom Markiełow.

    Siódme miejsce powędrowało do Louisa Deletraza, który nie długo cieszył sie z pole position w sprincie, które to powędrowało do Anthoine Huberta, a czołową dziesiątkę uzupełnili w ostatecznej klasyfikacji Boschung i Mazepin.

    Formula 2 > 2019 > Monako 1 (główny), Monte Carlo - 3,337 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 4Nyck de VriesART Grand PrixDallara F2 2018411h30m56,15325
    2. 2Nobuharu MatsushitaCarlinDallara F2 201841+0:04,04618
    3. 5Sergio Sette CamaraDAMSDallara F2 201841+0:05,47015
    4. 14Dorian BoccolacciCampos RacingDallara F2 201841+0:09,12012
    5. 7Guanyu ZhouUNI-Virtuosi RacingDallara F2 201841+1:02,54810
    6. 16Artiom MarkiełowMP MotorsportDallara F2 2018401 okr.8
    7. 1Louis DeletrazCarlinDallara F2 2018401 okr.6
    8. 19Anthoine HubertBWT ArdenDallara F2 2018401 okr.4
    9. 21Ralph BoschungTridentDallara F2 2018401 okr.2
    10. 3Nikita MazepinART Grand PrixDallara F2 2018401 okr.1
    11. 20Giuliano AlesiTridentDallara F2 2018401 okr.
    12. 6Nicholas LatifiDAMSDallara F2 2018401 okr.
    13. 9Mick SchumacherPrema RacingDallara F2 2018401 okr.
    14. 18Tatiana CalderonBWT ArdenDallara F2 2018392 okr.
    15. 17Mahaveer RaghunathanMP MotorsportDallara F2 2018392 okr.
    16. 12Juan Manuel CorreaSauber Junior Team by CharouzDallara F2 2018374 okr.
    Niesklasyfikowani
    10Sean GelaelPrema RacingDallara F2 201832
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    8Luca GhiottoUNI-Virtuosi RacingDallara F2 2018410h00m00,000
    Pole position: Nyck de Vries (ART Grand Prix) - 1:20,676 (+4 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Nobuharu Matsushita (Carlin) - 1:22,243 na 38 okrążeniu (+2 pkt.)
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca