F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Schumacher odnosi na Monzy pierwsze w sezonie zwycięstwo w F2
    Michał Bielicki, 5 wrze?nia 2020<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Embed from Getty Images

    Mick Schumacher został dziesiątym zwycięzcą w tym sezonie Formuły 2 dzięki tryumfowi podczas głównego wyścigu na Monzy. Jest to jednocześnie jego pierwsza wygrana w tym sezonie.

    Startujący z pole position Callum Ilott dojechał dopiero na szóstym miejscu po zgaszeniu silnika podczas pit stopu. Podium uzupełnili Luca Ghiotto i Christian Lundgaard. W klasyfikacji generalnej zrobiło się niezwykle ciasno – Ilott i Robert Szwarcman mają po 134 punktów, a znajdujący się za nimi Schumacher – 131.

    Callum Ilott wystartował czysto, dzięki czemu utrzymał pierwszą pozycję, w czym też pomogły mu słabe starty Yuki Tsunody i Luki Ghiotto – spadli oni na czwartą i piątą pozycję. Fantastyczny start wykonał Mick Schumacher, który startując z siódmego pola po pierwszej szykanie był już drugi. Na trzecim miejscu uplasował się Christian Lundgaard. Kolejne pozycje zajęli Nikita Mazepin, Roy Nissany, Dan Ticktum, Louis Deletraz oraz Jehan Daruvala.

    Walka na miejscach od trzeciego do szóstego nabrała kolorów. Najpierw Tsunoda na piątym okrążeniu zaatakował Lundgaarda i odzyskał jedną pozycję, jednak nie udało mu się uciec z zasięgu DRS, przez co kierowcy za nim kółko później bardzo się do niego zblżyli. Na prostej startowej po prawej stronie Japończyka Lundgaard próbował odzyskać miejsce na podium, a po lewej szczęścia próbował Ghiotto. Za nimi czaili się jeszcze Nissany i Ticktum. Zwycięsko z pojedynku wyszedł Duńczyk, a Włoch wyjechał kołami na trawę i musiał wracać na tor okrężną drogą. Walka jednak na tym się nie skończyła, ponieważ na kolejnym okrążeniu Tsunoda wyprzedził Lundgaarda ponownie pozostając tymczasowo na trzecim miejscu.

    Na ósmym okrążeniu zaczęły się zjazdy do boksów kierowców na miękkich oponach i pierwszym kierowcą z czołówki, który zjechał kółko później, był Lundgaard, ale świeże twarde opony zdawały się nie być szybsze od używanych miękkich opon, na którym wciąż jechali prowadzący Ilott i Schumacher.

    Ilott zjechał do boksów na 12 okrążeniu, jednak popełnił poważny błąd i zgasił silnik przez co został na stanowisku o kilkanaście sekund za długo. W boksach wyprzedził go zjeżdżający równocześnie Tsunoda. Obaj wyjechali za Lundgaardem, jednak Brytyjczyk aż 15s za nim. Schumacher zjechał okrążenie później i wyjechał na tor przed nimi. Na pierwszym miejscu w tym momencie znajdował się Ghiotto z Ticktumem i Daruvalą za plecami; ta trójka startowała na twardych oponach i była jeszcze przed wizytą u mechaników.

    Na trzynastym okrążeniu Nissany bardzo oportunistycznie zaatakował Mazepina w pierwszej szykanie, wypychając Rosjanina w żwirową pułapkę, czego efektem była stata kilku miejsc dla każdego z nich. Dla Mazepina to nie był koniec problemów, ponieważ trzy kółka później naglę bardzo mocno zwolnił spadając na siedemnaste miejsce, by ostatecznie zjechać do boksu kończąc swój wyścig.

    Ghiotto zjechał po miękkie opony na piętnastym kółku i jego odwrotna strategia okazała się przynieść korzyść, ponieważ wyjechał między Lundgaardem i Tsunodą, co dawało szansę na walkę o podium. Jadący za nim Japończyk na początku dogonił go i próbował wyprzedzić, ale kiedy opony w samochodzie Włocha odpowiednio się nagrzały, odjechał mu na bezpieczną odległość.

    Robert Szwarcman do tej pory miał dużo lepszy występ niż podczas kwalifikacji i po wszystkich zaplanowanych pit stopach był już na szóstym miejscu, dwa oczka wyżej niż próbujący odrabiać straty Ilott. Jednak Brytyjczyk znalazł tak mocne tempo, że nie dało się go powstrzymać – pokonał Armstronga, potem Szwarcmana, a następnie Deletraza i na sześć kółek przed końcem był już piąty. Szwarcman natomiast stracił jeszcze jedną pozycję, kiedy wyprzedził go Zhou i Rosjanin spadł na ósme miejsce. Kółko później Chińczyk awansował jeszcze na szóstą lokatę pokonując Deletraza.

    Na przedzie Schumacher utrzymywał stałą przewagę ponad 3s nad drugim Lundgaardem, natomiast jadący na trzecim miejscu Ghiotto powoli zbliżał się do Duńczyka. Na 28 okrążeniu Włoch dojechał wystarczająco blisko do kierowcy ART Grand Prix, żeby zaatakować w pierwszej szykanie i wygrać pojedynek. Lundgaard próbował zemścić się w kolejnej szykanie, ale Ghiotto udało się obronić.

    Za ich plecami następowały kolejne przetasowania. Zhou wyprzedził Ilotta, który gonił Tsunodę, ale jego opony nie wytrzymały jego wcześniejszego tempa. Dalej Ticktum poradził sobie ze Szwarcmanem i Deletrazem awansując na siódme miejsce.

    Schumacher minął metę jako lider i było to jego pierwsze zwycięstwo w tym sezonie Formuły 2. Za jego plecami na podium dojechali Ghiotto i Lundgaard. Kolejne punktowane pozycje zdobyli Tsunoda, Zhou, Ilott, Ticktum, Deletraz (jutro startujący z pole position), Szwarcman i Daruvala.

    Formula 2 > 2020 > Włochy 1 (główny), Monza - 5,793 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 20Mick SchumacherPrema RacingDallara F2 20183048:24,64125
    2. 25Luca GhiottoHitech Grand PrixDallara F2 201830+0:03,18518
    3. 6Christian LundgaardART Grand PrixDallara F2 201830+0:07,32115
    4. 7Yuki TsunodaCarlinDallara F2 201830+0:09,27912
    5. 3Guanyu ZhouUNI-Virtuosi RacingDallara F2 201830+0:12,55310
    6. 4Callum IlottUNI-Virtuosi RacingDallara F2 201830+0:15,1458
    7. 2Dan TicktumDAMSDallara F2 201830+0:15,2916
    8. 11Louis DeletrazCharouz Racing SystemDallara F2 201830+0:17,5614
    9. 21Robert SzwarcmanPrema RacingDallara F2 201830+0:18,2382
    10. 8Jehan DaruvalaCarlinDallara F2 201830+0:21,1541
    11. 1Jüri VipsDAMSDallara F2 201830+0:23,947
    12. 12Pedro PiquetCharouz Racing SystemDallara F2 201830+0:25,004
    13. 9Jack AitkenCampos RacingDallara F2 201830+0:27,859
    14. 5Marcus ArmstrongART Grand PrixDallara F2 201830+0:28,379
    15. 14Nobuharu MatsushitaMP MotorsportDallara F2 201830+0:28,666
    16. 15Felipe DrugovichMP MotorsportDallara F2 201830+0:29,257
    17. 16Artiom MarkiełowBWT HWA RacelabDallara F2 201830+0:29,927
    18. 17Giuliano AlesiBWT HWA RacelabDallara F2 201830+0:30,343
    19. 22Roy NissanyTridentDallara F2 201830+0:33,081
    20. 23Marino SatoTridentDallara F2 201830+0:51,408
    21. 10Guilherme SamaiaCampos RacingDallara F2 201830+0:52,406
    Niesklasyfikowani
    24Nikita MazepinHitech Grand PrixDallara F2 201824
    Pole position: Callum Ilott (UNI-Virtuosi Racing) - 1:31,929 (+4 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Luca Ghiotto (Hitech Grand Prix) - 1:34,181 na 25 okrążeniu (+2 pkt.)
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca