F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2020
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Hughes wygrywa szalony sprint F3 na Monzy (akt.)
    Maciej Wróbel, 6 wrze?nia 2020<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Embed from Getty Images

    Jake Hughes zwyciężył w niedzielnych zmaganiach F3 na Monzy. Brytyjczyk skorzystał na problemach czołowych kierowców i pewnie dowiózł zwycięstwo do mety. Drugi finiszował Lawson, Trzeci Pourchaire. Wydarzeniem dnia jest jednak brak punktów dla zawodników Premy – Piastriego, Sargeanta i Vestiego.

    Hughes do sprintu wystartował z szóstego pola i przez cały czas trzymał się blisko czołówki. Po wypadnięciu kilku kierowców w połowie zmagań objął prowadzenie i był w stanie utrzymywać stałą przewagę około dwóch sekund nad drugim Liamem Lawsonem.

    Startujący niespodziewanie z pole position Michajel Biełow dobrze ruszył z miejsca, jednak ruszający z czwartego pola Zendeli popisał się najlepszym startem z czołówki i to właśnie Niemiec wyjechał z pierwszej szykany jako lider wyścigu. Biełow na dojeździe do pierwszego zakrętu zblokował jeszcze prawe przednie koło, co wykorzystał Enzo Fittipaldi, spychając Rosjanina na trzecią pozycję. Kierowcę Charouza wkrótce wyprzedzili także Hughes, Lawson i Beckmann.

    Na trzecim kółku przygodę zaliczył jadący na siódmej pozycji Pourchaire, który wyjechał w żwir na wyjściu z piątego zakrętu. Wycieczka ta kosztowała młodego Francuza aż jedenaście pozycji i musiał on rzucić się do odrabiania strat. Na trzecim kółku prowadził wciąż Zendeli, którego co rusz atakował Enzo Fittipaldi. Za ich plecami podróżowali Hughes, Lawson, Beckmann, Biełow, Piastri, Viscaal i Vesti.

    Na czwartym kółku doszło do kolejnych przetasowań. Piastri wyprzedził Biełowa, a Vesti poradził sobie z Viscaalem. Na trzecie miejsce kosztem Hughesa wskoczył Lawson, natomiast w czwartym zakręcie doszło do zmiany lidera – Fittipaldi zdołał wreszcie uporać się z Zendelim. Z tyłu stawki straty skutecznie odrabiali Sargeant i Pourchaire. Na piątym okrążeniu byli oni odpowiednio na czternastej i piętnastej lokacie.

    Szóste okrążenie przyniosło nam kolejną zmianę lidera. Zendeli odpowiedział Fittipaldiemu, który jednak nadal nie zamierzał odpuszczać. Z walki w międzyczasie wypadł David Beckmann, który w wyniku wycieczki poza tor w Variante Della Roggia przebił oponę. Niemiec zdołał dojechać do boksów, jednak nie wrócił już do wyścigu.

    Fittipaldi na początku ósmego kółka odzyskał prowadzenie, ale na wyjściu z pierwszej szykany zaliczył kontakt z przednim skrzydłem Zendeliego, przez co przebił oponę i zaczął tracić kolejne pozycje. Całe to zamieszanie wykorzystał Lawson, który w Variante Della Roggia wyprzedził Zendeliego. Nie był to dla Niemca koniec kłopotów – okrążenie później przestrzelił dohamowanie do pierwszej szykany i spadł na siódmą pozycję. Do punktowanej dziesiątki w międzyczasie zdołał przebić się Logan Sargeant, który ruszał z 26. pola. Na początku dziesiątego kółka doszło też do kolejnej zmiany lidera – Lawsona wyprzedził Hughes.

    Na dziesiątym okrążeniu doszło do incydentu, który wywrócił losy rywalizacji do góry nogami. Piastri, który walczył z Vestim o trzecią pozycję, został uderzony w pierwszym zakręcie przez Clementa Novalaka, obrócił bolid i uderzył tym samym w Biełowa, a ten w Davida Schumachera. W wyniku tego zdarzenia Novalak, Schumacher i Piastri byli zmuszeni wycofać się z wyścigu. Do rywalizacji powrócił jedynie Biełow. Wywołany został wirtualny samochód bezpieczeństwa. Na całym tym zamieszaniu najwięcej skorzystał Sargeant, który był już piąty i wyraźnie rozochocony nie mógł doczekać się zakończenia neutralizacji.

    Wirtualny samochód bezpieczeństwa zniknął po jednym okrążeniu i kierowcy wrócili do walki. Prowadził Hughes przed Lawsonem, a na kolejnych pozycjach plasowali się Vesti, Zendeli, Sargeant, Viscaal, Peroni, Pourchaire, Stanek i Smoliar. Czołowa trójka wkrótce wypracowała nad Zendelim około dwie sekundy przewagi. Na dwunastym kółku kolejną pozycję odzyskał z kolei Pourchaire, który uporał się z Peronim.

    Na czternastym kółku błąd w drugim Lesmo popełnił Zendeli, przez co oddał on czwartą pozycję Sargeantowi. Amerykanin miał teraz przed sobą Frederika Vestiego, do którego błyskawicznie zaczął odrabiać straty. Na szesnastym kółku doszło do pierwszych prób ataku na Duńczyka. Vesti nie zamierzał jednak ustępować zespołowemu koledze, co wyraźnie irytowało walczącego o tytuł Amerykanina. Hughes w międzyczasie uciekł Lawsonowi już na niemal trzy sekundy i wydawał się pewnie zmierzać po wygraną.

    Na osiemnastym kółku Sargeant podjął w pierwszym zakręcie kolejną nieudaną próbę ataku na Vestiego, co wykorzystał Zendeli, który odzyskał czwarte miejsce. W Parabolice Amerykanin stracił kolejną pozycję, tym razem na rzecz Pourchaire'a. Zendeli i Pourchaire wkrótce uporali się także z Vestim. Sargeant miał zatem kolejną szansę, by dopaść zespołowego partnera.

    Sargeant podjął kolejną próbę ataku na Vestiego na dziewiętnastym kółku w Variante Ascari, jednak między kierowcami doszło do kontaktu, w wyniku którego ten pierwszy przebił prawą tylną oponę, natomiast Vesti kontynuował zmagania z uszkodzonym przednim skrzydłem. Obaj zawodnicy wkrótce wycofali się z dalszej rywalizacji, co oznaczało pierwszy w tym sezonie wyścig bez punktów dla reprezentantów Premy!

    Na 21. okrążeniu Pourchaire wyprzedził Zendeliego i był trzeci, a kółko później Niemca wyprzedził także Smoliar i była to ostatnia istotna zmiana w czołówce w tym wyścigu. Hughes przeciął linię mety jako pierwszy, a Lawson finiszował 1,8 sekundy za Brytyjczykiem. Pourchaire po świetnej pogoni finiszował trzeci, przed czwartym Smoliarem. Punktowaną dziesiątkę uzupełnili Zendeli, Peroni, Chovet, Stanek, Caldwell i Verschoor. Dla Choveta i Stanka są to pierwsze punkty w sezonie.

    Na czele klasyfikacji generalnej nie doszło do przetasowań – Piastri nadal ma osiem oczek przewagi nad drugim Sargeantem. Na trzecie miejsce awansował Lawson, jednak nad Pourchairem ma tylko punkt przewagi. Czołową piątkę uzupełnia David Beckmann. Dzisiejszy zwycięzca, Jake Hughes, awansuje na siódme miejsce, jednak do szóstego Vestiego traci aż 29 punktów.

    Aktualizacja: Sędziowie po wyścigu zdecydowali się nałożyć kary aż na pięciu zawodników. Najwięcej stracił drugi na mecie Liam Lawson, który otrzymał 10 sekund kary za wypchnięcie z toru Lirima Zendeliego. Z tego powodu Nowozelandczyk spadł w wynikach wyścigu aż na siódme miejsce, za Pierre-Louisa Choveta. Stracił także trzecią pozycję w mistrzostwach na rzecz Theo Pourchaire'a.

    Zdyskwalifikowany za złamanie zasad parku zamkniętego został z kolei Bent Viscaal, który ukończył niedzielny sprint na jedenastej pozycji. Kary przesunięcia na starcie do pierwszego wyścigu na Mugello otrzymali natomiast Clement Novalak, Oscar Piastri oraz Logan Sargeant. Novalak zostanie przesunięty o pięć pozycji za spowodowanie kolizji z Piastrim i Biełowem. Piastri otrzymał tę samą karę za wypchnięcie z toru Davida Beckmanna. Wreszcie Sargeant otrzymał karę przesunięcia o trzy pozycje za spowodowanie kolizji z Frederikiem Vestim.

    Formula 3 > 2020 > Włochy 2 (sprint), Monza - 5,793 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 15Jake HughesHWA RacelabDallara F3 20192237:52,03315
    2. 7Theo PourchaireART Grand PrixDallara F3 201922+0:04,25210
    3. 8Aleksandr SmoliarART Grand PrixDallara F3 201922+0:04,6618
    4. 10Lirim ZendeliTridentDallara F3 201922+0:05,4006
    5. 29Alex PeroniCampos RacingDallara F3 201922+0:08,4595
    6. 4Pierre-Louis ChovetHitech Grand PrixDallara F3 201922+0:08,6604
    7. 5Liam LawsonHitech Grand PrixDallara F3 201922+0:11,84112
    8. 23Roman StanekCharouz Racing SystemDallara F3 201922+0:12,1233
    9. 12Olli CaldwellTridentDallara F3 201922+0:13,7832
    10. 17Richard VerschoorMP MotorsportDallara F3 201922+0:15,1171
    11. 9Sebastian FernandezART Grand PrixDallara F3 201922+0:16,347
    12. 31Sophia FloerschCampos RacingDallara F3 201922+0:23,261
    13. 25Michael BelowCharouz Racing SystemDallara F3 201922+0:23,660
    14. 21Federico MalvestitiJenzer Motorsport Dallara F3 201922+0:24,101
    15. 6Dennis HaugerHitech Grand PrixDallara F3 201922+0:25,176
    16. 28Cameron DasCarlin Buzz RacingDallara F3 201922+0:32,409
    17. 24Igor FragaCharouz Racing SystemDallara F3 201922+1:18,518
    18. 20Calan WilliamsJenzer Motorsport Dallara F3 201922+1:22,626
    19. 14Enzo FittipaldiHWA RacelabDallara F3 201922+1:25,853
    20. 22Matteo NanniniJenzer Motorsport Dallara F3 2019211 okr.
    21. 16Jack DoohanHWA RacelabDallara F3 2019211 okr.
    22. 30Alessio DeleddaCampos RacingDallara F3 2019211 okr.
    23. 2Frederik VestiPrema RacingDallara F3 2019202 okr.
    24. 3Logan SargeantPrema RacingDallara F3 2019193 okr.
    Niesklasyfikowani
    26Clement NovalakCarlin Buzz RacingDallara F3 201910
    1Oscar PiastriPrema RacingDallara F3 20199
    25David SchumacherCharouz Racing SystemDallara F3 20199
    11David BeckmannTridentDallara F3 20197
    19Lukas DunnerMP MotorsportDallara F3 20190
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    18Bent ViscaalMP Motorsport Dallara F3 2019220h38m07,889
    Najszybsze okrążenie: Clement Novalak (Carlin Buzz Racing) - 1:40,081 na 5 okrążeniu
    Premia za najszybsze okrążenie w Top 10: Aleksandr Smoliar (ART Grand Prix) +2 pkt.
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca