F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Ilott wygrywa sprint F2 na Monzy po dyskwalifikacji Ticktuma (akt.)
    Maciej Wróbel, 6 wrze?nia 2020<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Dan Ticktum nie miał sobie równych w niedzielnym sprincie Formuły 2 na torze Monza. Za kierowcą DAMS finiszowali Ilott i Lundgaard. Ten pierwszy powrócił dzięki temu na pozycję lidera klasyfikacji generalnej.

    Ticktum popisał się świetnym startem z drugiego pola, bez problemu mijając ruszającego z pole position Louisa Deletraza. Brytyjczyk objął w ten sposób prowadzenie, którego nie oddał już do samego końca zmagań. Sam wyścig miał bardzo spokojny przebieg, a zwycięstwo kierowcy DAMS ani przez chwilę nie wydawało się zagrożone, nawet pomimo wirtualnej neutralizacji spowodowanej wypadnięciem Felipe Drugovicha.

    Po starcie Ticktum błyskawicznie minął Deletraza i zaczął budować przewagę nad resztą stawki. Trzecie miejsce utrzymał Ilott, ospale natomiast ruszył Guanyu Zhou, który stracił dwie pozycje na rzecz Tsunody i Lundgaarda. Chińczyka jeszcze na pierwszym kółku wyprzedził również Mick Schumacher. Niemiec nie zamierzał jednak na tym poprzestawać i na drugim okrążeniu dopadł także Lundgaarda, awansując na piąte miejsce.

    Na drugim kółku wielki pech dopadł jadącego na czwartym miejscu Yukiego Tsunodę, który stracił kompletnie moc na wyjeździe z Variante Ascari. Japończyk błyskawicznie spadł w głąb stawki i zjechał do alei serwisowej. Junior Red Bulla zdołał wrócić do rywalizacji, jednak z trzema okrążeniami straty. W międzyczasie doszło do kontaktu między walczącymi o siódmą pozycję Jacka Aitkena i Luki Ghiotto. W jej wyniku ten drugi musiał zjechać po nowe przednie skrzydło, przez co Włoch wypadł z walki o punkty.

    Na czwartym okrążeniu rezon zdawał się odzyskiwać Zhou, który wykręcił najlepszy czas pojedynczego kółka i zaczynał pomału dobierać się do skóry jadącemu na piątej pozycji Lundgaardowi. Chińczyk dopiął swego na piątym okrążeniu i momentalnie zaczął gonić czwartego Micka Schumachera. Pewnie natomiast nadal prowadził Ticktum, który miał już wówczas ponad półtorej sekundy przewagi nad Deletrazem. Za Szwajcarem podążał z kolei pociąg, w którego skład wchodzili Ilott, Schumacher, Zhou i Lundgaard.

    Naciskany przez Zhou Schumacher przestrzelił pierwszy zakręt na ósmym kółku i stracił pozycje na rzecz wspomnianego Chińczyka, a także Christiana Lundgaarda i był szósty. Zhou nie cieszył się jednak czwartym miejscem zbyt długo, bowiem na wyjeździe z Lesmo 2 spotkał go ten sam los co Tsunodę – spadek mocy w bolidzie. Kierowca UNI-Virtuosi zdołał dojechać do alei serwisowej i – podobnie jak Japończyk – powrócił do rywalizacji z kilkoma okrążeniami straty.

    Callum Ilott zdołał wreszcie uporać się z Deletrazem na dwunastym okrążeniu, jednak jego strata do prowadzącego Ticktuma wynosiła już ponad trzy sekundy. Deletraz z kolei nie miał ani chwili spokoju, gdyż chwilę po stracie drugiej pozycji zaczął być atakowany przez Lundgaarda. Ostatecznie Duńczyk poradził sobie ze Szwajcarem dwa okrążenia później. Za ich plecami jechali dwaj kierowcy Premy – Schumacher i Szwarcman. Niemiec zmagał się z ogromnymi wibracjami spowodowanymi spłaszczoną lewą przednią oponą, jednak Rosjanin nie dysponował wystarczająco dobrym tempem, by móc zbliżyć się do zespołowego kolegi.

    Po kilku spokojnych okrążeniach doszło do jedynego poważniejszego incydentu w tym wyścigu. Na osiemnastym kółku Roy Nissany uderzył w pierwszej szykanie w tył samochodu Felipe Drugovicha. Brazylijczyk obrócił bolid i nie był w stanie powrócić już do rywalizacji. Doszło do neutralizacji, jednak tylko wirtualnej, przez co Ticktum nie musiał się obawiać o swoją przewagę. Wirtualny samochód bezpieczeństwa zniknął okrążenie później.

    Po wznowieniu wyścigu Ticktum ponownie zaczął oddalać się od Ilotta. Za ich plecami podróżowali Lundgaard, Deletraz, Schumacher i Szwarcman. Na dwudziestym okrążeniu, pomimo wibracji, Schumacher zdołał wyprzedzić Deletraza i wskoczyć na czwarte miejsce. Była to ostatnia w tym wyścigu zmiana w czołówce, choć przez chwilę Deletraz znalazł się pod presją ze strony Szwarcmana. Szwajcar był jednak w stanie obronić się przed kierowcą Premy.

    Ticktum ostatecznie dowiózł do mety zasłużone zwycięstwo z przewagą niemal pięciu sekund nad Ilottem. Podium uzupełnił Christian Lundgaard. Na kolejnych punktowanych pozycjach na mecie zameldowali się Schumacher, Deletraz, Szwarcman, Daruvala i Aitken. Tuż za punktowaną strefą finiszowali Mazepin i Vips.

    W klasyfikacji generalnej na prowadzenie powrócił Callum Ilott. Brytyjczyk ma przewagę pięciu punktów nad Mickiem Schumacherem, który dzięki mocnemu weekendowi na Monzy zepchnął Roberta Szwarcmana na trzecią pozycję. Rosjanin traci do Niemca trzy oczka. Dystans do pierwszej trójki stracił czwarty Yuki Tsunoda, którego od Szwarcmana dzieli obecnie piętnaście punktów. Czołową piątkę zamyka Christian Lundgaard.

    Aktualizacja: Dan Ticktum został zdyskwalifikowany z wyników dzisiejszego sprintu na Monzy. Zespół Brytyjczyka, DAMS, nie był w stanie dostarczyć sędziom po wyścigu wystarczająco dużej próbki paliwa. Na pierwsze miejsce awansuje zatem Callum Ilott, na drugie Christian Lundgaard, a na trzecie Mick Schumacher, dzięki czemu przedłuża on do pięciu swoją serię wyścigów ukończonych na podium. Do punktowanej ósemki awansował natomiast Nikita Mazepin.

    Formula 2 > 2020 > Włochy 2 (sprint), Monza - 5,793 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 4Callum IlottUNI-Virtuosi RacingDallara F2 20182134:12,59812
    2. 6Christian LundgaardART Grand PrixDallara F2 201821+0:00,63610
    3. 20Mick SchumacherPrema RacingDallara F2 201821+0:01,9528
    4. 11Louis DeletrazCharouz Racing SystemDallara F2 201821+0:02,4096
    5. 21Robert SzwarcmanPrema RacingDallara F2 201821+0:02,6754
    6. 8Jehan DaruvalaCarlinDallara F2 201821+0:06,3262
    7. 9Jack AitkenCampos RacingDallara F2 201821+0:12,2991
    8. 24Nikita MazepinHitech Grand PrixDallara F2 201821+0:14,119
    9. 1Jüri VipsDAMSDallara F2 201821+0:15,022
    10. 22Roy NissanyTridentDallara F2 201821+0:26,181
    11. 14Nobuharu MatsushitaMP MotorsportDallara F2 201821+0:26,416
    12. 17Giuliano AlesiBWT HWA RacelabDallara F2 201821+0:27,668
    13. 23Marino SatoTridentDallara F2 201821+0:28,449
    14. 10Guilherme SamaiaCampos RacingDallara F2 201821+0:37,103
    15. 25Luca GhiottoHitech Grand PrixDallara F2 201821+0:55,391
    16. 16Artiom MarkiełowBWT HWA RacelabDallara F2 2018201 okr.
    17. 12Pedro PiquetCharouz Racing SystemDallara F2 2018201 okr.
    18. 5Marcus ArmstrongART Grand PrixDallara F2 2018201 okr.
    Niesklasyfikowani
    15Felipe DrugovichMP MotorsportDallara F2 201816
    7Yuki TsunodaCarlinDallara F2 201815
    3Guanyu ZhouUNI-Virtuosi RacingDallara F2 201813
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    2Dan TicktumDAMSDallara F2 2018210h34m07,93515
    Najszybsze okrążenie: Yuki Tsunoda (Carlin) - 1:34,194 na 14 okrążeniu
    Premia za najszybsze okrążenie w Top 10: Mick Schumacher (Prema Racing) +2 pkt.
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca