F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Mazepin sensacyjnym zwycięzcą głównego wyścigu F2 na Mugello
    Jakub Ziółkowski, 12 wrze?nia 2020<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Jeszcze przed startem wyścigu doszło do zdarzenia w alei serwisowej. Wyjeżdżający z garażu Lundgaard zaskoczył jadącego pasem głównym Szwarcmana, który gwałtownie zahamował. Jadący za Rosjaninem Jack Aitken wjechał w tył bolidu Premy. Sędziowie ogłosili zainteresowanie incydentem jeszcze przed rozpoczęciem zmagań.

    Start wyścigu okazał się wyjątkowo trudny dla lidera klasyfikacji generalnej, Calluma Ilotta, który ponownie zaspał na starcie i spadł na siódmą lokatę. Bezproblemowy start z pierwszego rzędu zaliczyli Lundgaard oraz Ticktum, a na trzecie miejsce wskoczył startujący z siódmego pola Luca Ghiotto. Pod koniec pierwszego okrążenia Nikita Mazepin wyprzedził Vipsa i wskoczył na dziesiąte miejsce.

    Na początku trzeciego okrążenia walkę o końcowe punktowane miejsca stoczyli kierowcy zespołu Carlin. Górą był Daruvala, który utrzymał za sobą Tsunodę. Chwilę później Drugovich wyprzedził jadącego na czwartym miejscu Armstronga, a tuż za nimi stoczyła się walka dwóch Brytyjczyków — z pojedynku z Aitkenem górą wyszedł Ilott. Jego rywale w walce o tytuł mistrza Formuły 2, Szwarcman oraz Schumacher walczyli w drugiej połowie stawki.

    Na początku siódmego okrążenia Ilott wyprzedził Armstronga i wskoczył na piątą lokatę. Tymczasem pierwsza trójka w składzie Lundgaard, Ticktum oraz Ghiotto, mieszcząca się w odstępie dwóch sekund odjechała od czwartego Drugovicha.

    Pierwszym kierowcą, który zjechał na wymianę opon, był lider, Christian Lundgaard. Duńczyk, który odwiedził swoich mechaników już pod koniec siódmego okrążenia, wyjechał na tor na ostatnim miejscu. Prowadzenie objął Ticktum, jednak chwilę później stracił je kosztem Ghiotto. Walka liderów przeniosła się do alei serwisowej, gdzie mechanicy DAMS okazali się szybsi i to Ticktum powrócił na tor pierwszy. Obaj kierowcy znaleźli się jednak za Lundgaardem.

    Tymczasem na prowadzeniu znalazł się lider klasyfikacji generalnej, Callum Ilott, który wyprzedził Drugovicha. Obaj zjechali do boksu, wraz z kierowcami Carlina oraz Aitkenem. Ilott wyjechał na tor tuż przed Ticktumem, kierowca DAMS wykorzystał jednak zimne opony w samochodzie swojego rywala i błyskawicznie go wyprzedził. Chwilę później Ilott stracił kolejną pozycję na rzecz Ghiotto, który wyprzedził go imponującym manewrem po zewnętrznej pierwszego zakrętu. Liderem wyścigu był Nikita Mazepin, Rosjanin miał przed sobą jeszcze wizytę u swoich mechaników.

    Na następnym okrążeniu Ghiotto ponownie wykorzystał zewnętrzną pierwszego zakrętu i wyprzedził Ticktuma. Tymczasem Guanyu Zhou był jednym z najszybszych kierowców na torze. Najpierw Chińczyk wyprzedził Szwarcmana, następnie Vipsa. Wyścig nie potrwał jednak długo dłużej dla Szwarcmana, który na dziewiętnastym okrążeniu zatrzymał się na poboczu ze względu na problemy techniczne.

    Liderem wyścigu w dalszym ciągu był Mazepin, jednak kwartet Lundgaard-Ghiotto-Ticktum-Ilott zbliżał się powoli do czołówki. W końcu jednak do boksów zjechali Zhou, Schumacher, Deletraz i Mazepin. Lundgaard wrócił na pierwsze miejsce. Na czwarte miejsce wskoczył tymczasem Yuki Tsunoda, który wyprzedził zaskoczonego Ilotta.

    Na 22. okrążeniu na poboczu zatrzymał się Giuliano Alesi, którego bolid zaczął nagle dymić. Sędziowie zdecydowali się na neutralizację wyścigu za pomocą wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. W tym samym czasie podczas swojego pit stopu silnik zgasił Roy Nissany. Piątkowy kierowca Williamsa powrócił do wyścigu na ostatnim miejscu.

    Porządkowi nie byli jednak w stanie usunąć bolidu Alesiego z toru, toteż kilka okrążeń później sędziowie zmienili zdanie i na tor wyjechał safety car. Pełna neutralizacja dała szansę na zmianę opon, z której skorzystali Armstrong, Drugovich oraz Daruvala. Największym wygranym sytuacji był Zhou — Chińczyk znajdował się na siódmym miejscu i był pierwszym kierowcą w stawce jadącym na miękkich oponach.

    Wyścig został wznowiony pod koniec 26. okrążenia. Restart wyścigu okazał się dramatyczny. Wyprzedzający Ticktuma Tsunoda uderzył go, przez co Brytyjczyk spadł w głąb stawki. Chwilę później Jack Aitken uderzył w bolid Zhou, który odbił się od Premy Micka Schumachera. Zhou oraz Aitken natychmiast wycofali się z wyścigu. Chińczyk stracił fantastyczną okazję na wygranie wyścigu.

    Na torze ponownie pojawił się samochód bezpieczeństwa. Neutralizację wykorzystał Ilott, który zjechał do boksu. Brytyjczyk spadł przez to jednak na ostatnie miejsce. Jego rodak, Dan Ticktum, spadł na dziesiątą pozycję. Kierowca zespołu DAMS ostro skrytykował manewr Tsunody. Niespodziewanie, na trzecie miejsce wskoczył Nikita Mazepin, który wykorzystał kłopoty w czołówce. Rosjanin znalazł się w świetnej pozycji, ponieważ był pierwszym kierowcą korzystającym z miękkich opon.

    Samochód bezpieczeństwa zjechał z toru pod koniec 30. okrążenia, zapewniając emocje na ostatnich trzech kółkach. Nikita Mazepin kapitalnym manewrem wyprzedził zarówno Ghiotto, jak i Lundgaarda i wskoczył na prowadzenie. Duńczyk po kontrolowanym wyścigu zaczął tracić pozycje w najważniejszym momencie — chwilę później wyprzedzili go Drugovich oraz Deletraz. Na przedostatnim okrążeniu Mick Schumacher wyprzedził Tsunodę, dzięki czemu Niemiec zapewnił sobie prowadzenie w klasyfikacji generalnej.

    Na ostatnim okrążeniu Deletraz wyprzedził Drugovicha i wskoczył na trzecie miejsce. Schumacher wyprzedził Lundgaarda, który spadł na szóste miejsce. Tymczasem, po starcie z czternastego pola, Nikita Mazepin został sensacyjnym zwycięzcą wyścigu głównego na torze Mugello. Dublet dla zespołu Hitech zapewnił Ghiotto, który obronił drugie miejsce przed Deletrazem.

    Tuż za podium znaleźli się Drugovich, Schumacher, Lundgaard, oraz Vips. Na ósmym miejscu wyścig zakończył Tsunoda, jednak została mu przyznana kara doliczenia pięciu sekund za kolizję z Ticktumem. Japończyk spadł na szesnastą pozycję. Tym sposobem do jutrzejszego sprintu z pole position wystartuje Artiem Markiełow. Punktowaną dziesiątkę zamknęli Armstrong i Daruvala.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca