F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Drugovich zwycięża w głównym wyścigu F2 w Bahrajnie
    Maciej Wróbel, 28 listopada 2020<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Felipe Drugovich odniósł zasłużone zwycięstwo w pierwszym po dwumiesięcznej przerwie wyścigu Formuły 2. Obok Brazylijczyka na podium ustawili się Callum Ilott i Jehan Daruvala.

    Drugovich, który startował z drugiego pola, lepiej ruszył od zdobywcy pole position, Calluma Ilotta, i to on był liderem po pierwszym kółku. Znakomitym startem kolejny raz popisał się z kolei lider klasyfikacji – Mick Schumacher. Niemiec zaliczył niezbyt udane kwalifikacje, w których wywalczył zaledwie dziesiąte pole startowe, jednak już po pierwszym zakręcie był piąty.

    Niemiec mógł jednak bardzo szybko pożegnać się z szansami na dobry wynik, gdyż podczas jego ataku na czwartego Guanyu Zhou w piątym zakręcie doszło do kontaktu jego lewego tylnego koła z przednim skrzydłem bolidu Chińczyka. Ostatecznie Schumacher kontynuował jazdę na czwartym miejscu, natomiast Zhou musiał zjechać po nowe skrzydło i wypadł z walki o punkty. Był to – co warto podkreślić – jedyny poważniejszy incydent w całym wyścigu.

    Po pierwszym okrążeniu prowadził Drugovich, za którym podążali Ilott, Armstrong i Schumacher. Piąty był Giuliano Alesi, a za nim czołową dziesiątkę uzupełniali Daruvala, Ticktum, Nissany, Mazepin i Lundgaard. Z tyłu stawki straty poniesione w wyniku wypadku w kwalifikacjach z powodzeniem odrabiał Tsunoda, który po starcie z P22 wkrótce był już szesnasty.

    Po siedmiu okrążeniach pierwsza czwórka zaczęła wyraźnie odjeżdżać reszcie stawki. Prowadził Drugovich, który nad Ilottem miał przewagę niespełna jednej sekundy. Tuż za nimi plasowali się Armstrong, na którego wciąż naciskał Mick Schumacher. W międzyczasie trwała ostra walka na niższych pozycjach – Jehan Daruvala w krótkim odstępie czasu stracił trzy pozycje na rzecz kolejno Ticktuma, Nissany'ego i Mazepina i był już dziewiąty.

    Wkrótce Callum Ilott zaczął zmagać się z coraz większym zużyciem opon, przez co mocno spadło tempo wicelidera klasyfikacji. Drugovich powiększył przewagę, natomiast Brytyjczyk na ósmym okrążeniu stracił drugie miejsce na rzecz Marcusa Armstronga. Okrążenie później Ilott spadł za Micka Schumachera. Niedługo potem Niemiec wskoczył na drugą pozycję po tym, jak błąd na dohamowaniu do jedenastego zakrętu popełnił Armstrong.

    Na trzynastym okrążeniu zaczęła się jedyna runda postojów w boksach. Po nowy komplet opon zjechali między innymi: Daruvala, Ghiotto, Ticktum i – jako pierwszy ze ścisłej czołówki – Callum Ilott. Zawodnik z Cambridge stracił jednak kilka sekund, gdyż jego mechanicy mieli problem z założeniem lewego przedniego koła. Trzy kółka później postój odbył Drugovich, a Schumacher został nowym liderem wyścigu. W międzyczasie w punktowanej strefie zawitał Tsunoda, który uporał się z Deletrazem.

    Drugovich po wyjeździe z boksów miał problem z dogrzaniem opon, co skrzętnie wykorzystał Ilott, wyprzedzając Brazylijczyka w ósmym zakręcie. Z kolei prowadzący z dużą przewagą Schumacher miał coraz gorsze tempo na twardym komplecie opon, co wkrótce okazało się decydujące dla losów wyścigu. Kierowca Premy zjechał po pośrednie opony dopiero na dwudziestym kółku i w rezultacie wrócił na tor dopiero na szóstym miejscu, za Ilottem, Drugovichem, Daruvalą, Armstrongiem i Szwarcmanem.

    Ilott nie cieszył się pozycją lidera zbyt długo, gdyż jeszcze w momencie postoju Schumachera Drugovich zdołał wyprzedzić go na prostej startowej. Za ich plecami za odrabianie strat szybko zabrał się wspomniany Schumacher, który już na 21. okrążeniu wyprzedził Roberta Szwarcmana i zaczął gonić Armstronga. Niemiec ostatecznie przeprowadził udany atak na Nowozelandczyka dwa okrążenia później i był już czwarty.

    Jedną z gwiazd wyścigu niewątpliwie był z kolei Yuki Tsunoda, który nie zamierzał odpuszczać i wyprowadzał coraz to kolejne, udane ataki na innych kierowców. Na 24. okrążeniu za jednym zamachem wyprzedził walczących ze sobą Aitkena i Lundgaarda. Jeszcze na tym samym kółku uporał się z Giuliano Alesim i Seanem Gelaelem i znów znajdował się w punktowanej dziesiątce. Do końca wyścigu walczący o posadę w AlphaTauri Japończyk zdołał wyprzedzić jeszcze Szwarcmana i Armstronga, dzięki czemu znalazł się na świetnej, szóstej pozycji.

    Do końca wyścigu sytuacja nie uległa zmianie. Drugovich do ostatnich metrów z powodzeniem budował przewagę nad Ilottem i ostatecznie wpadł na metę z przewagą niemal piętnastu sekund nad kierowcą UNI-Virtuosi. Pierwsze podium w Formule 2 wywalczył Daruvala, który stoczył w końcówce emocjonujący pojedynek z nacierającym Mickiem Schumacherem. Na piątym miejscu dojechał Mazepin, a za nim wspomniany wyżej Tsunoda. Punktowaną dziesiątkę uzupełnili: Armstrong, Szwarcman, Ticktum i Aitken.

    W klasyfikacji generalnej przewaga Schumachera nad Ilottem stopniała do dwunastu punktów. Na trzeciej lokacie umocnił się natomiast Tsunoda, który wyprzedza czwartego Nikitę Mazepina o siedem oczek. Piąty jest Christian Lundgaard z przewagą jednego punktu nad Robertem Szwarcmanem. Z kolei dzięki wygranej w Bahrajnie Felipe Drugovich awansował z 11. na 9. pozycję.

    Formula 2 > 2020 > Bahrajn 1 (główny), Sakhir - 5,412 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 15Felipe DrugovichMP MotorsportDallara F2 20183258:24,00425
    2. 4Callum IlottUNI-Virtuosi RacingDallara F2 201832+0:14,83318
    3. 8Jehan DaruvalaCarlinDallara F2 201832+0:19,37615
    4. 20Mick SchumacherPrema RacingDallara F2 201832+0:20,27012
    5. 24Nikita MazepinHitech Grand PrixDallara F2 201832+0:28,29310
    6. 7Yuki TsunodaCarlinDallara F2 201832+0:28,5908
    7. 5Marcus ArmstrongART Grand PrixDallara F2 201832+0:31,3616
    8. 21Robert SzwarcmanPrema RacingDallara F2 201832+0:43,8684
    9. 2Dan TicktumDAMSDallara F2 201832+0:46,9592
    10. 9Jack AitkenCampos RacingDallara F2 201832+0:47,3271
    11. 12Pedro PiquetCharouz Racing SystemDallara F2 201832+0:49,174
    12. 25Luca GhiottoHitech Grand PrixDallara F2 201832+0:49,294
    13. 1Sean GelaelDAMSDallara F2 201832+0:50,590
    14. 3Guanyu ZhouUNI-Virtuosi RacingDallara F2 201832+0:53,775
    15. 22Roy NissanyTridentDallara F2 201832+0:53,816
    16. 11Louis DeletrazCharouz Racing SystemDallara F2 201832+0:55,957
    17. 17Giuliano AlesiBWT HWA RacelabDallara F2 201832+1:01,488
    18. 17Theo PourchaireBWT HWA RacelabDallara F2 201832+1:01,839
    19. 6Christian LundgaardART Grand PrixDallara F2 201832+1:03,086
    20. 23Marino SatoTridentDallara F2 201832+1:05,576
    21. 10Guilherme SamaiaCampos RacingDallara F2 201832+1:06,756
    22. 16Artiom MarkiełowBWT HWA RacelabDallara F2 201832+1:16,019
    Pole position: Callum Ilott (UNI-Virtuosi Racing) - 1:41,479 (+4 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Luca Ghiotto (Hitech Grand Prix) - 1:46,155 na 15 okrążeniu
    Premia za najszybsze okrążenie w Top 10: Yuki Tsunoda (Carlin) +2 pkt.
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca