F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Daruvala wygrywa ostatni wyścig sezonu w F2. Schumacher mistrzem
    Maciej Wróbel, 6 grudnia 2020<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Jehan Daruvala zwyciężył w niedzielnym sprincie Formuły 2 na zewnętrznej pętli toru Sakhir, będącym ostatnim wyścigiem w sezonie 2020. Obok Hindusa na podium ustawili się Yuki Tsunoda i Dan Ticktum. Tytuł mistrzowski powędrował natomiast w ręce Micka Schumachera pomimo bardzo nieudanego wyścigu, który Niemiec ukończył na odległej, osiemnastej pozycji.

    Schumacher, który do niedzielnych zmagań ruszał z trzeciego pola, zaliczył świetny start, wyprzedzając Daruvalę i niemal zrównując się ze startującym z pole position Danem Ticktumem. Brytyjczyk obronił jednak prowadzenie, a Schumacher podążał tuż za nim aż do czwartego zakrętu, kiedy to przyszły kierowca Haasa potężnie zblokował koła na dohamowaniu i tylko cudem nie doszło do kolizji z kierowcą DAMSa.

    W wyniku tego zdarzenia Schumacher momentalnie stracił drugą pozycję na rzecz Daruvali, a jego wyścig był od tego momentu naznaczony problemami z ogumieniem i powstałymi w ich wyniku wibracjami. Ticktum i Daruvala zaczęli powoli oddalać się od reszty stawki, a Schumacher musiał oglądać się do tyłu, gdyż bardzo blisko znajdowali się Ilott, Szwarcman i Zhou.

    Na czwartym kółku przewaga Ticktuma nad Daruvalą wynosiła 1,6 sekundy i zaczynała topnieć. Rezon wówczas zdawał się odzyskiwać Schumacher, który trzymał się bardzo blisko drugiego Daruvali, a nawet był w stanie uzyskiwać najlepsze czasy okrążeń. Za plecami kierowcy Premy podążała spora grupa kierowców, w której znajdowali się Ilott, Szwarcman, Zhou, Drugovich, Armstrong, Mazepin i Tsunoda. Cała stawka mieściła się natomiast w zaledwie piętnastu sekundach.

    Schumacher na czwartym kółku zaskoczył Daruvalę świetnym manewrem w siódmym zakręcie i znalazł się na drugim miejscu. Pomimo bycia w zasięgu DRS i kolejnych prób, Hindus nie był z początku w stanie odzyskać straconej pozycji. Około ósmego okrążenia tempo Schumachera zaczęło jednak słabnąć z powodu coraz bardziej spłaszczonych opon. Daruvala nie zamierzał długo zwlekać – w czwartym zakręcie przeprowadził udany atak na Niemca i mógł zacząć pogoń za prowadzącym Ticktumem. Do Schumachera zaczął z kolei zbliżać się Ilott z resztą podążających za nim kierowców.

    Ilott, będący już jedynym rywalem Schumachera w walce o tytuł, miał zdecydowanie lepsze tempo, lecz pomimo bycia w zasięgu DRS, nie był w stanie przeprowadzić skutecznego ataku na kierowcę Premy. W tym samym czasie wyzwanie Ticktumowi rzucił wreszcie Daruvala, który spróbował na niego ataku w pierwszym zakręcie na trzynastym okrążeniu. Brytyjczyk popisywał się jednak świetną defensywną jazdą i skutecznie odpierał kolejne ataki Hindusa.

    Schumacher tracił już wówczas tempo coraz bardziej, jednak Ilott wciąż nie mógł znaleźć na niego sposobu. Na siedemnastym kółku Niemiec po raz kolejny potężnie zblokował koła, jednak jego rywal z zespołu UNI-Virtuosi znów nie był w stanie tego wykorzystać. Okrążenie później, w czwartym zakręcie, sytuacja się powtórzyła, lecz Ilott nie dość, że nie wyprzedził Schumachera, to jeszcze stracił czwarte miejsce na rzecz Szwarcmana. Ostatecznie Brytyjczyk szybko odzyskał straconą na rzecz Rosjanina pozycję, a w międzyczasie do tej grupy doskoczył świetnie dysponowany Tsunoda.

    Do kluczowych dla losów wyścigu zdarzeń doszło na dwudziestym kółku, kiedy to po kolejnych zblokowaniach kół Schumacher stracił aż trzy pozycje na rzecz kolejno Ilotta, Szwarcmana i Zhou. Pod koniec okrążenia Niemiec ostatecznie zjechał po świeży komplet miękkich opon, co wykluczyło go z walki o jakiekolwiek punkty. Stwarzało to okazję dla Ilotta, który jednak do zdobycia tytułu potrzebował przynajmniej drugiego miejsca i najszybszego czasu okrążenia.

    Ilott tracił jednak do prowadzących Ticktuma i Daruvali ponad pięć sekund i na dodatek sam zaczynał mieć problemy z przyczepnością. Na 22. kółku spróbować to wykorzystać chciał Szwarcman, lecz Ilott był w stanie obronić pozycję. Dodatkowo, Rosjanin musiał uważać na nacierających z tyłu Zhou i Tsunodę, który w międzyczasie wyprzedził szóstego Drugovicha. Problemy z oponami zaczynał mieć także Ticktum, który stale musiał się bronić przed zaciekle atakującym go Daruvalą.

    Na 26. okrążeniu wreszcie doszło do zmiany lidera – Daruvala wyprzedził Ticktuma w ostatnim zakręcie. Były junior Red Bulla próbował jeszcze odpowiedzieć Hindusowi w kilku kolejnych zakrętach, jednak ostatecznie musiał mu ulec po jeszcze jednym zblokowaniu przednich kół. W międzyczasie doszło do kolejnych przetasowań na dalszych pozycjach – Szwarcman stracił bowiem dwie pozycje na rzecz Zhou i Tsunody i był już szósty.

    Okrążenie później ogumienie w bolidzie Caluma Ilotta ostatecznie się poddało i Brytyjczyk zaczął spadać w głąb stawki. Najpierw wyprzedzili go Tsunoda i Zhou a następnie zrobili to także Szwarcman, Alesi, Ghiotto, Armstrong, Ghiotto i Mazepin. Ilott był zatem jedenasty i jego szanse na tytuł spadły do zera. Marnym pocieszeniem był fakt, że karę doliczenia pięciu sekund otrzymał Marcus Armstrong za wypychanie z toru Drugovicha, przez co Ilott awansował w końcowym rozrachunku o jedną pozycję.

    Ostatnią zmianą w czołówce był awans Tsunody na drugą pozycję po tym, jak ogumienie przestało działać również u Ticktuma. Po pierwsze zwycięstwo w F2 pomknął zatem Daruvala, za którym dojechali wspomniani Tsunoda i Ticktum. Na pozostałych punktowanych pozycjach finiszowali natomiast Zhou, Szwarcman, Alesi, Ghiotto i Drugovich.

    Mick Schumacher został w ten sposób mistrzem Formuły 2 w sezonie 2020, wygrywając tytuł z przewagą czternastu punktów nad Callumem Ilottem. Dzięki świetnemu drugiemu weekendowi na torze Sakhir Yuki Tsunoda umocnił się na trzeciej pozycji, jednocześnie przegrywając z Ilottem wicemistrzostwo o zaledwie jeden punkt. Czołową piątkę mistrzostw uzupełnili dwaj Rosjanie – Szwarcman przed Mazepinem.

    Formula 2 > 2020 > Bahrajn 4 (sprint), Sakhir outer track - 3,543 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 8Jehan DaruvalaCarlinDallara F2 20183437:26,57015
    2. 7Yuki TsunodaCarlinDallara F2 201834+0:03,56112
    3. 2Dan TicktumDAMSDallara F2 201834+0:03,90210
    4. 3Guanyu ZhouUNI-Virtuosi RacingDallara F2 201834+0:05,6158
    5. 21Robert SzwarcmanPrema RacingDallara F2 201834+0:07,5856
    6. 17Giuliano AlesiBWT HWA RacelabDallara F2 201834+0:09,0404
    7. 25Luca GhiottoHitech Grand PrixDallara F2 201834+0:11,0932
    8. 15Felipe DrugovichMP MotorsportDallara F2 201834+0:13,8781
    9. 24Nikita MazepinHitech Grand PrixDallara F2 201834+0:14,536
    10. 4Callum IlottUNI-Virtuosi RacingDallara F2 201834+0:16,023
    11. 12Pedro PiquetCharouz Racing SystemDallara F2 201834+0:16,157
    12. 6Christian LundgaardART Grand PrixDallara F2 201834+0:17,051
    13. 11Louis DeletrazCharouz Racing SystemDallara F2 201834+0:20,176
    14. 5Marcus ArmstrongART Grand PrixDallara F2 201834+0:21,844
    15. 22Roy NissanyTridentDallara F2 201834+0:23,639
    16. 23Marino SatoTridentDallara F2 201834+0:26,089
    17. 1Sean GelaelDAMSDallara F2 201834+0:26,759
    18. 20Mick SchumacherPrema RacingDallara F2 201834+0:28,529
    19. 10Guilherme SamaiaCampos RacingDallara F2 201834+0:35,936
    20. 16Artiom MarkiełowBWT HWA RacelabDallara F2 201834+0:59,769
    21. 17Theo PourchaireBWT HWA RacelabDallara F2 2018331 okr.
    Niesklasyfikowani
    9Ralph BoschungCampos RacingDallara F2 20189
    Najszybsze okrążenie: Mick Schumacher (Prema Racing) - 1:04,383 na 24 okrążeniu
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca