F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2013
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Jack Doohan zwycięzcą deszczowego wyścigu na Paul Ricard

    Arthur Leclerc dominuje w drugim sprincie F3 na Paul Ricard

    Smoljar zwycięzcą pierwszego wyścigu F3 we Francji

    Vips zwycięski również w głównym wyścigu F2 w Baku

    Vips zwycięzcą drugiego sprintu F2 w Baku

    Szwarcman zwycięża w pierwszym sprincie F2 w Baku

    Pourchaire wygrywa główny wyścig F2 w Monako

    Ticktum zwycięzcą drugiego sprintu F2 w Monako (akt.)

    Zhou wygrywa pierwszy wyścig F2 w Monako

    ORLEN Team WRT wygrywa drugą rundę ELMS

    Więcej wiadomości...
    Agag: Formuła E po przyspieszeniu pokona samochód F1
    Maciej Wróbel, 2 marca 2021<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Zdaniem szefa Formuły E, Alejandro Agaga, kolejna generacja bolidów Formuły E z łatwością będzie w stanie pokonać samochody F1.

    Jak dotąd wielu fanów sportów motorowych nie wyrażało zainteresowania Formułą E ze względu na to, że Formuła 1 jest zdecydowanie szybsza pod względem generalnego tempa. Alejandro Agag twierdzi jednak, że samochody FE kolejnej generacji będą stanowić w tej kwestii „punkt zwrotny”.

    Zapytany przez hiszpańską gazetę Marca o to, czy kolejna generacja bolidów FE będzie porównywalna pod względem osiągów z samochodami F1, Agag odparł: „Taki jest cel. Jeszcze ich nie testowaliśmy, ale zamysł jest taki, by przyspieszenie było lepsze niż w F1”.

    „Elektryczne samochody dają taką możliwość. Byłoby interesującym móc postawić jeden obok drugiego i sprawdzić, jak szybko przyspieszają”.

    Szef Mercedesa, Toto Wolff, w ubiegłym tygodniu przyznał, że jest w stanie wyobrazić sobie, że wyścigi FE i F1 odbywają się w te same weekendy na tych samych obiektach. Z pomysłem Austriaka zgadza się Agag. „To da się zrobić” – powiedział Hiszpan.

    „Co naprawdę chciałbym zrobić, to otrzymać budżet na poziomie F1 w Formule E. Dajcie mi 50 milionów i zbudujemy wam taki samochód FE, który bez problemu będzie nadążał za F1”.

    Szef FE uważa także, iż to pełna elektryfikacja, a nie droga obrana przez F1 – technologia hybrydowa i biopaliwa – będzie najlepszym rozwiązaniem. „Formuła 1 i Formuła E powinny się połączyć, ponieważ jedyną technologią, jaka ostatecznie zwycięży, jest elektryczna”.

    „Za 10 lat będziemy postrzegali samochody spalinowe jako antyki. Są pewne próby stworzenia paliw syntetycznych, ale to tylko wymówka, by nie budować silników elektrycznych bo tego nie potrafią. Paliwa syntetyczne kosztują dziesięć razy więcej od normalnych, więc to droga donikąd” – zakończył Agag.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca