F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Piastri zwycięzcą emocjonującego wieczornego sprintu F2 (akt.)
    Maciej Wróbel, 27 marca 2021<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Embed from Getty Images

    Oscar Piastri zwyciężył w obfitującym w manewry wyprzedzania drugim sprincie Formuły 2 w Bahrajnie. Tuż za Australijczykiem finiszowali Zhou i Daruvala. Kluczem do zwycięstwa juniora Alpine był postój podczas neutralizacji spowodowanej kolizją Felipe Drugovicha ze zwycięzcą pierwszego wyścigu, Liamem Lawsonem.

    Ruszający z pierwszej linii Juri Vips i Lirim Zendeli obronili swoje pozycje, jednak za ich plecami doszło w pierwszym zakręcie do niemałego zamieszania – w startującego z 3. pozycji Dana Ticktuma uderzył Robert Szwarcman, przez co obaj kierowcy przedwcześnie wycofali się z rywalizacji, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.

    Neutralizacja zakończyła się po czterech kółkach. Po restarcie od razu dobre tempo zaczął prezentować Guanyu Zhou, który w przeciągu dwóch okrążeń uporał się z Zendelim i Vipsem i objął prowadzenie. Wkrótce Zendeli wypadł z pierwszej trójki po tym, jak wyprzedził go Liam Lawson, który zaliczył udany początek wyścigu po starcie z dziesiątego pola.

    Na początku szóstego okrążenia szczęścia w walce z Zendelim spróbował również Christian Lundgaard. Między kierowcami doszło jednak do kontaktu, czego wynikiem była pęknięta opona u Niemca, który spadł na koniec stawki. W międzyczasie Zhou zaczął powiększać przewagę nad Vipsem, za którym bardzo blisko znajdowali się Lawson i Drugovich.

    Na półmetku rywalizacji Zhou miał około dwie sekundy przewagi nad Vipsem. Na kolejnych pozycjach podróżowali Lawson, Drugovich, Lundgaard, Armstrong, Piastri i Viscaal. Tego ostatniego wkrótce zdołał wyprzedzić Pourchaire, a na trzynastym okrążeniu miejscami zamienili się Armstrong i Piastri.

    Wkrótce, na 14. kółku, sędziowie potwierdzili przyznanie dziesięciu sekund kary Christianowi Lundgaardowi za spowodowanie kolizji z Lirimem Zendelim. Dla kierowcy MP Motorsport było to marne pocieszenie, jako iż w tym samym momencie ostatecznie wycofał się on z rywalizacji.

    Lawson zaczął tracić dystans do Vipsa, co zamierzali wykorzystać jadący za nim Drugovich i Lundgaard. Na 15. okrążeniu cała trójka zrównała się ze sobą na wyjściu z 3. zakrętu. Po chwili świetnym manewrem w zakręcie numer 4 popisał się mający karę na koncie Lundgaard, który wyprzedził obu rywali. Pomiędzy Lawsonem i Drugovichem doszło jednak chwilę później do kolizji, która zakończyła wyścig tego pierwszego.

    Konieczna była drugi wyjazd samochodu bezpieczeństwa, co postanowił wykorzystać zespół Hitecha, ściągając jadącego na drugim miejscu Juriego Vipsa po świeży komplet miękkich opon. Z Estończyka przykład wzięli wkrótce między innymi Lundgaard, Daruvala, Pourchaire i kilka okrążeń później także Piastri.

    Na siedemnastym okrążeniu kierowcy powrócili do rywalizacji. Prowadził wciąż Zhou, za którego plecami plasowali się Drugovich, Armstrong i Viscaal. Cała trójka nie zmieniała jednak opon i była bezsilna wobec piątego wówczas Vipsa, a także Oscara Piastriego, którzy bardzo szybko odzyskali stracone podczas postoju pozycje i wkrótce znaleźli się tuż za liderującym Guanyu Zhou.

    Na trzy kółka przed końcem Vips tracił już niecałą sekundę do Zhou, jednak zamieszanie wywołał Alessio Deledda, który zatrzymał swój bolid w trzecim zakręcie i wywołał wirtualny samochód bezpieczeństwa. Po jednym okrążeniu doszło do restartu, a Vips i Piastri mogli wrócić do walki z kierowcą UNI-Virtuosi.

    Pogoń Vipsa została jednak na 22. okrążeniu brutalnie zakończona przez problemy z samochodem – kierowca Hitecha bardzo zwolnił w 11. zakręcie, przez co stracił pozycję na rzecz Piastriego i Lundgaarda, a potem zaczął spadać w głąb stawki. Na dramacie Estończyka skorzystał Piastri, który na prostej startowej odebrał prowadzenie zmagającemu się z coraz większym zużyciem opon Zhou. Chińczyka zdołał wyprzedzić również Lundgaard, jednak ten na swoim koncie miał karę czasową.

    Piastri wpadł na metę jako pierwszy z przewagą 1,3 sekundy nad Zhou i po raz drugi z rzędu w tym sezonie ze zwycięstwa w F2 cieszył się debiutant. Podium uzupełnił Daruvala, a na kolejnych punktowanych pozycjach finiszowali Verschoor, Pourchaire, Beckmann, Sato i Nannini. Dziesięciosekundowa kara wypchnęła Lundgaarda tuż za punktowaną strefę, na dziewiąte miejsce.

    Po dwóch wyścigach liderem klasyfikacji jest Jehan Daruvala, który oba dzisiejsze wyścigi ukończył na podium. Jedno oczko straty do Hindusa ma Oscar Piastri, a czołową trójkę uzupełnia Guanyu Zhou, który do jutrzejszego, głównego wyścigu wyruszy z pole position.

    Aktualizacja: Sędziowie orzekli, iż Christian Lundgaard odbył swoją karę czasową podczas postoju w boksach – z tego względu Duńczyk utrzymał wywalczoną na torze drugą pozycję. Wobec takiego werdyktu sędziów Guanyu Zhou spada na trzecią pozycję, a poza podium wypada Jehan Daruvala. Z punktowanej strefy wypadł z kolei Matteo Nannini.

    Utrzymanie drugiej pozycji w wieczornym sprincie przez Lundgaarda oznacza również zmiany w klasyfikacji generalnej. Liderem został Oscar Piastri, który o punkt wyprzedza Jehana Daruvalę. Na trzeciej pozycji ex aequo plasują się Lundgaard i Zhou, a czołową piątkę uzupełnia Lawson.

    Formula 2 > 2021 > Bahrajn 2 (sprint 2), Sakhir - 5,412 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 2Oscar PiastriPrema RacingDallara F2 20182346:19,61015
    2. 9Christian LundgaardART Grand PrixDallara F2 201823+0:00,77412
    3. 3Guanyu ZhouUNI-Virtuosi RacingDallara F2 201823+0:02,07610
    4. 6Jehan DaruvalaCarlinDallara F2 201823+0:02,4948
    5. 11Richard VerschoorMP MotorsportDallara F2 201823+0:02,9666
    6. 10Theo PourchaireART Grand PrixDallara F2 201823+0:03,7594
    7. 14David BeckmannCharouz Racing SystemDallara F2 201823+0:06,3872
    8. 25Marino SatoTridentDallara F2 201823+0:08,0961
    9. 22Matteo NanniniHWA RacelabDallara F2 201823+0:09,733
    10. 17Marcus ArmstrongDAMSDallara F2 201823+0:12,180
    11. 15Guilherme SamaiaCharouz Racing SystemDallara F2 201823+0:12,442
    12. 24Bent ViscaalTridentDallara F2 201823+0:16,744
    13. 20Gianluca PetecofCampos RacingDallara F2 201823+0:16,744
    14. 4Felipe DrugovichUNI-Virtuosi RacingDallara F2 201823+0:24,547
    15. 16Roy NissanyDAMSDallara F2 201823+0:27,471
    16. 8Jüri VipsHitech Grand PrixDallara F2 201823+0:36,980
    17. 21Ralph BoschungCampos RacingDallara F2 201823+0:48,466
    Niesklasyfikowani
    23Alessio DeleddaHWA RacelabDallara F2 201819
    7Liam LawsonHitech Grand PrixDallara F2 201814
    12Lirim ZendeliMP MotorsportDallara F2 201812
    5Dan TicktumCarlinDallara F2 20180
    1Robert SzwarcmanPrema RacingDallara F2 20180
    Najszybsze okrążenie: Ralph Boschung (Campos Racing) - 1:45,507 na 21 okrążeniu
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca