F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2013
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    F3: Hauger wygrywa na mokrym Hungaroringu

    Nannini wygrywa drugi sprint F3 na Hungaroringu

    F3: Iwasa zwycięża na otwarcie weekendu na Węgrzech (akt.)

    Guanyu Zhou zwycięzcą głównego wyścigu na Silverstone

    Verschoor zwycięzcą drugiego wyścigu F2 na Silverstone

    F2: Szwarcman wygrywa pierwszy wyścig na Silverstone

    Formuła 3: Vesti zwycięzcą ekscytującego wyścigu na Red Bull Ringu

    David Schumacher sensacyjnym zwycięzcą drugiego wyścigu F3

    Hauger wygrywa na otwarcie weekendu F3 w Austrii (akt.)

    Jack Doohan zwycięzcą deszczowego wyścigu na Paul Ricard

    Więcej wiadomości...
    ORLEN Team WRT wygrywa drugą rundę ELMS
    Informacja prasowa, 17 maja 2021<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+

    ORLEN Team WRT w rewelacyjnym stylu wygrał drugą rundę European Le Mans Series – jednej z najbardziej prestiżowych serii wyścigowych samochodów prototypowych w Europie. Tym razem zespół, w barwach którego jeździ Robert Kubica, wygrał czterogodzinne zmagania na austriackim torze Red Bull Ring.

    Polski kierowca niejednokrotnie miał już okazję rywalizować na Red Bull Ring. Na przestrzeni dwudziestu lat Kubica ścigał się tu w ramach różnych serii, między innymi European Renault Eurocup 2000, w Formule 3 i przede wszystkim w Formule 1. Fani Kubicy liczyli, że jego doświadczenie zaprocentuje na krótkim, bo liczącym zaledwie 10 zakrętów torze.

    Tym razem Polak wsiadł do prototypu belgijskiego zespołu ORLEN Team WRT jako drugi, zmieniając na fotelu kierowcy Yifeia Ye. Chiński zawodnik nie zaczął niedzielnych zmagań najlepiej. Po rozpoczęciu rywalizacji stracił kilka pozycji i w pewnym momencie spadł nawet na 9. lokatę. Z czasem zaczął jednak odrabiać straty i po prawie 100 minutach ścigania oddawał maszynę Polakowi na 2. pozycji.

    Od pierwszych minut czterogodzinnego wyścigu na Red Bull Ring działo się bardzo wiele. Ze względu na obfite opady deszczu na torze kilkukrotnie pojawiał się samochód bezpieczeństwa. Warunki nie przeszkadzały jednak Polakowi, który dał prawdziwy popis jazdy w deszczu.

    „Zacząłem na suchym torze. Niestety miałem problem na pierwszych 12-15 okrążeniach mojego stintu i nie byłem zadowolony z mojego tempa” – mówi Robert Kubica. „Mieliśmy jednak plan dotyczący opon, gdyby zostało sucho, więc patrzyłem perspektywicznie na tempo wyścigowe. Potem się ono poprawiało. Najpierw przyszedł mały deszcz, który przemieszczał się po torze. Potem, gdy już stało się jasne, że nie możemy dłużej jechać na slickach, mieliśmy chaotyczne okrążenie zjazdowe dotyczące tego, na które opony zmienić”.

    „Podjąłem decyzję i cieszę się, że zespół się ze mną zgodził. Założyliśmy inne opony. Samochód bezpieczeństwa nam jednak nie pomógł, bo jechanie na zimnych oponach w takich warunkach było jak jazda po lodowisku. Kiedy warunki się poprawiły, najważniejsze dla nas było powiększenie przewagi nad kolejnym zespołem. Myślę, że udało mi się wypracować prawie 50 sekund, ale to nadal nie było wystarczające, gdy Louis przejął samochód. Nie popełniliśmy błędów, podjęliśmy dobre decyzje i wszystko wyegzekwowaliśmy dobrze. Jestem zadowolony. Dowiezienie kolejnego zwycięstwa jest świetnym uczuciem”.

    Kropkę nad „i” postawił wspomniany Louis Delétraz, który tuż przed końcem wyścigu wyprzedził Argentyńczyka Franco Colapinto z zespołu G-Drive Racing. To właśnie z rosyjską ekipą zespół Kubicy przez całą niedzielę toczył najbardziej zaciekłą rywalizację.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca