Guanyu Zhou odniósł swoje drugie zwycięstwo w obecnym sezonie Formuły 2 podczas pierwszego wyścigu w Monako.
Kierowca zespołu UNI-Virtuosi wykorzystał pierwsze pole startowe i w pewny sposób dojechał do mety, utrzymując prowadzenie pomimo neutralizacji w końcówce wyścigu. Chiński kierowca zaliczył świetny restart i utrzymał nerwy na wodzy podczas ostatnich trzech okrążeń, zjawiając się na mecie przed partnerem zespołowym, Felipe Drugovichem.
Roy Nissany tymczasem zaliczył swoje pierwsze podium w F2 po awarii Christiana Lundgaarda, który zmuszony był wycofać się z zawodów. Lider mistrzostw, Zhou, świetnie również ruszył z miejsca na starcie i dojeździe do St Devote, podczas gdy Lundgaard wyprzedził jadącego na drugiej pozycji Drugovicha.
Przez pierwszy zakręt bez problemów przejechała cała stawka, ale w Massenet Robert Shwartzman zderzył się ze ścianą, uszkadzając tym samym przednie skrzydło. Awaria doprowadziła do wycofania się Rosjanina z dalszej walki.
Nieco dalej błysnął Theo Pourchaire, gwiazda wczorajszych kwalifikacji, który przeskoczył z dziesiątej na ósmą pozycję, wyprzedzając Oscara Piastriego i Liama Lawsona. Czołowa trójka szybko zaczęła odjeżdżać reszcie stawki, a Zhou wypracował przewagę sekundy nad Lundgaardem, a gonił ich Drugovich.
Na półmetku zawodów Lundgaard zaczał tracić do Zhou i z jego samochodu zaczął wydobywać się dym. To pozwoliło Zhou odjechać na pięć sekund. Problem Lundgaarda wykluczył go z rywalizacji na 14 okrążeniu, przez co na drugie miejsce awansował Drugovich, a na trzecie Nissany. Dało to też dziesiąte miejsce Jehanowi Daruvali, co dałoby mu pole position w drugim wyścigu.
Osiem sekund przewagi Zhou szybko wyparowało, gdy na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, na pięć okrążeń przed matą. Pozwoliło to usunąć samochód Petecofa, który rozbił się w sekcji basenu.
Pomimo tej neutralizacji, Zhou nigdy nie był zagrożony na pozycji lidera i dowiózł je do mety. Tymczasem Ralph Boschung zaliczył swój najlepszy wynik w F2 finiszując na czwartej pozycji, przed Jurim Vipsem i Danem Ticktumem, jednakże Vips jest pod lupą sędziów za zachowanie za samochodem bezpieczeństwa.
Pourchaire dojechał do mety siódmy, przed Piastrim i Lawsonem, podczas gdy Marcus Armstrong wyprzedził Daruvalę na ostatnim zakręcie wyścigu i zdobył ważną dziesiątą lokatę.
•Formula 2 > 2021 > Monako 1 (sprint 1), Monte Carlo - 3,337 km |
| | |
| P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 3 | Guanyu Zhou | | UNI-Virtuosi Racing | Dallara F2 2018 | 30 | 44:21,272 | 15 |
2. | 4 | Felipe Drugovich | | UNI-Virtuosi Racing | Dallara F2 2018 | 30 | +0:02,396 | 12 |
3. | 16 | Roy Nissany | | DAMS | Dallara F2 2018 | 30 | +0:05,909 | 10 |
4. | 21 | Ralph Boschung | | Campos Racing | Dallara F2 2018 | 30 | +0:07,430 | 8 |
5. | 8 | Jüri Vips | | Hitech Grand Prix | Dallara F2 2018 | 30 | +0:11,007 | 6 |
6. | 5 | Dan Ticktum | | Carlin | Dallara F2 2018 | 30 | +0:11,495 | 4 |
7. | 10 | Theo Pourchaire | | ART Grand Prix | Dallara F2 2018 | 30 | +0:13,247 | 2 |
8. | 2 | Oscar Piastri | | Prema Racing | Dallara F2 2018 | 30 | +0:15,247 | 1 |
9. | 7 | Liam Lawson | | Hitech Grand Prix | Dallara F2 2018 | 30 | +0:17,514 | |
10. | 17 | Marcus Armstrong | | DAMS | Dallara F2 2018 | 30 | +0:18,947 | |
11. | 17 | Marcus Armstrong | | DAMS | Dallara F2 2018 | 30 | +0:19,290 | |
12. | 14 | David Beckmann | | Charouz Racing System | Dallara F2 2018 | 30 | +0:19,546 | |
13. | 11 | Richard Verschoor | | MP Motorsport | Dallara F2 2018 | 30 | +0:19,915 | |
14. | 24 | Bent Viscaal | | Trident | Dallara F2 2018 | 30 | +0:20,234 | |
15. | 12 | Lirim Zendeli | | MP Motorsport | Dallara F2 2018 | 30 | +0:20,755 | |
16. | 22 | Jack Aitken | | HWA Racelab | Dallara F2 2018 | 30 | +0:21,168 | |
17. | 15 | Guilherme Samaia | | Charouz Racing System | Dallara F2 2018 | 30 | +0:21,873 | |
18. | 23 | Alessio Deledda | | HWA Racelab | Dallara F2 2018 | 29 | 1 okr. | |
19. | 25 | Marino Sato | | Trident | Dallara F2 2018 | 29 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 9 | Christian Lundgaard | | ART Grand Prix | Dallara F2 2018 | 14 | | |
| |
|