F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Pourchaire wygrywa główny wyścig F2 w Monako
    Michał Bielicki, 22 maja 2021<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Embed from Getty Images

    Theo Pourchaire został najmłodszym zwycięzcą w F2 po swoim tryumfie w głównym wyścigu w Monako. Podium uzupełnili Oscar Piastri oraz Felipe Drugovich.

    Guanyu Zhou zachował swoje prowadzenie w klasyfikacji generalnej, ale po piętach depczą mu Piastri i Pourchaire.

    Start do wyścigu był bardzo zachowawczy i spokojny – Pourchaire utrzymał pierwsze miejsce, zostawiając za sobą Roberta Szwarcmana oraz Oscara Piastri.

    Za nimi w pierwszej dziesiątce także nie nastąpiły żadne zmiany i kolejność po pierwszym kółku prezentowała się następująco: Dan Ticktum, Juri Vips, Ralph Boschung, Roy Nissany, Christian Lundgaard, Felipe Drugovich i Guanyu Zhou.

    Na polach startowych został Jack Aitken, który potem kontynuował jazdę, ale już z dwoma okrążeniami straty do liderów zawodów.

    W początkowej fazie zmagań aż dwóch kierowców dostało czerwono-pomarańczowe flagi oznaczające konieczność zjazdu do alei serwisowej, by naprawić istniejące zniszczenia. Byli to Lirim Zendeli i Jehan Daruvala – obaj wymienili swoje przednie skrzydła.

    Pierwsza fala zjazdów do alei serwisowej na wymaganą zmianę ogumienia dotyczyła kierowców, którzy wystartowali na miękkiej mieszance, próbując alternatywnej strategii. Między ósmym a dwunastym kółkiem byli to tacy zawodnicy jak Liam Lawson, Marcus Armstrong czy Felipe Drugovich.

    Na 19 okrążeniu pech ponownie dotknął Daruvalę, gdy na dohamowaniu po wyjeździe z tunelu na barierkę zepchnął go Gianluca Petecof. Zawieszenie w aucie Hindusa zostało złamane, co zakończyło jego wyścig. Brazylijczyk, winny kolizji, dostał później 10 sekund kary od sędziów.

    Dwudzieste pierwsze kółko rozpoczęło zjazdy kierowców na miękkich oponach, by zmienić na miękkie. Pierwszy był Boschung, potem Lundgaard i Nissany. Jednak cała trójka straciła swoje wcześniejsze pozycje na rzecz jadącego na alternatywnej strategii Drugovicha.

    Ticktum, naciskając mocno na trzeciego Piastriego, zjechał na zmianę opona na okrążeniu numer 27. Kółko później jego manewr pokrył zeszłoroczny mistrz F3 i wyjechał aż 8 sekund przed Brytyjczykiem, przez jego początkowo zimne ogumienie.

    Na trzydziestym kółku po nowe opony zjechał Szwarcman licząc na pokonanie Pourchaire'a, jednak jego mechanicy mieli problem z założeniem lewego tylnego koła przez co Rosjanin stracił bardzo dużo czasu. Po wyjeździe na tor był za Piastrim i Ticktumem, a potem został wyprzedzony przez Drugovicha.

    Kółko później w boksach pojawił się Pourchaire i wrócił do wyścigu bez przygód. Na czele stawki został Zhou, który wciąż nie wykonał wymaganego postoju.

    Wtedy też kamery pokazały rozbity bolid Marcusa Armstronga na barierze u wyjścia z La Rascasse. Okazało się, że Vips nie zostawił mu miejsca w walce koło w koło, przez co kierowca z Estonii dostał 5 sekund kary. Na torze pojawił się wirtualny samochód bezpieczeństwa.

    Ta forma neutralizacji pojawiła się jeszcze dwukrotnie w krótkim przedziale czasowym. Najpierw przez Lirima Zendeliego, który uderzył w barierę w La Rascasse. Dla Niemca był to koniec zawodów.

    Trzeci wirtualny samochód bezpieczeństwa pod rząd pojawił się okrążenie później, gdy broniący się przed Ticktumem Piastri zablokował koła przy wyjściu z sekcji przy basenie, co pozwoliło Brytyjczykowi zaatakować mistrza w F3. Niestety, źle wyliczył ilość potrzebnego miejsca. Ticktum zatrzymał się w zakręcie La Rascasse, gasząc silnik i grzebiąc swoje szanse na bardzo dobry wynik.

    Zhou w końcu zjechał po nowe opony na 38. okrążeniu. Na tor wrócił tuż przed Szwarcmanem, jednak Rosjanin szybko wyprzedził go korzystając z bardziej dogrzanego ogumienia.

    Ostatecznie pierwszy na mecie zameldował się Theo Pourchaire, który kontrolował wyścig od początku do końca, zostając najmłodszym zwycięzcą w F2. Podium za nim dopełnili Oscar Piastri oraz Felipe Drugovich, którego alternatywna strategia okazała się być bardzo owocna.

    Resztę pozycji w pierwszej dziesiątce zajęli Robert Szwarcman, Guanyu Zhou, Ralph Boschung, Liam Lawson, Juri Vips, Roy Nissany oraz Christian Lundgaard.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca