F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2013
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    F3: Hauger wygrywa na mokrym Hungaroringu

    Nannini wygrywa drugi sprint F3 na Hungaroringu

    F3: Iwasa zwycięża na otwarcie weekendu na Węgrzech (akt.)

    Guanyu Zhou zwycięzcą głównego wyścigu na Silverstone

    Verschoor zwycięzcą drugiego wyścigu F2 na Silverstone

    F2: Szwarcman wygrywa pierwszy wyścig na Silverstone

    Formuła 3: Vesti zwycięzcą ekscytującego wyścigu na Red Bull Ringu

    David Schumacher sensacyjnym zwycięzcą drugiego wyścigu F3

    Hauger wygrywa na otwarcie weekendu F3 w Austrii (akt.)

    Jack Doohan zwycięzcą deszczowego wyścigu na Paul Ricard

    Więcej wiadomości...
    Vips zwycięski również w głównym wyścigu F2 w Baku
    Maciej Wróbel, 6 czerwca 2021<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Juri Vips odniósł pewne zwycięstwo w głównym wyścigu Formuły 2 na ulicach Baku. Dla juniora Red Bulla to drugie z rzędu zwycięstwo, które znacząco polepsza jego sytuację w mistrzostwach. Podium uzupełnił duet Premy – Oscar Piastri przed Robertem Szwarcmanem.

    Pierwszy start został anulowany z powodu problemów startujących z dalszych pozycji Jacka Aitkena i Matteo Nanniniego. Bolidy Brytyjczyka i Włocha zostały ściągnięte do pit lane, podczas gdy reszta stawki ruszyła na drugie okrążenie formujące. Aitken wkrótce ustawił swój bolid na końcu alei serwisowej, podczas gdy problemy techniczne wykluczyły Nanniniego z udziału w wyścigu.

    Drugi start przebiegł już bez komplikacji i kierowcy mogli ruszyć do walki. Znakomitym startem z drugiego pola popisał się Vips, który już na dojeździe do pierwszego zakrętu znalazł się przed Lawsonem i objął prowadzenie. Nowozelandczyk musiał się dodatkowo desperacko bronić przed Pourchaire'em i Piastrim. Ostatecznie to ten drugi zdołał wyprzedzić Lawsona w trzecim zakręcie.

    Na pierwszą neutralizację nie trzeba było jednak zbyt długo czekać. Pourchaire zderzył się z Marcusem Armstrongiem, a dodatkowo we Francuza od wewnętrznej uderzył jeszcze Dan Ticktum. Pourchaire i Armstrong byli zmuszeni wycofać się z dalszej rywalizacji, a Ticktum otrzymał 10 sekund kary za spowodowanie kolizji. W zamieszaniu na końcu stawki ucierpieli również Deledda i Samaia.

    Samochód bezpieczeństwa opuścił tor już na trzecim kółku. Vips zaliczył dobry restart i od razu zaczął budować przewagę nad resztą stawki. Szybko do odrabiania strat zabrał się Lawson, który bardzo szybko odebrał Piastriemu drugą pozycję. Za ich plecami plasowali się Boschung, Daruvala, Zhou, Szwarcman, Drugovich, Beckmann i Viscaal. Mocne tempo miał szczególnie Szwarcman, który w ciągu kilku kolejnych okrążeń uporał się z Zhou i Daruvalą i był już piąty.

    Najszybszym kierowcą na torze był zdecydowanie Lawson, który zaczynał zbliżać się do Vipsa i jednocześnie oddalił się od Piastriego na ponad dwie sekundy. Zanim jednak Nowozelandczyk zdołał w ogóle podjąć pierwsze próby ataku na zespołowego kolegę, otrzymał on dziesięciosekundową karę za zbyt agresywną obronę pozycji przed Pourchaire'em na pierwszym kółku. To – jak się później okazało – definitywnie wykluczyło Lawsona z walki o najwyższe lokaty.

    Na szóstym okrążeniu Juri Vips jako pierwszy kierowca z całej stawki zdecydował się na obowiązkowy postój w boksach. Wraz z nim ten moment na zmianę opon wybrali także Zhou, Zendeli i Nissany. Okrążenie później zjechali Lawson i Piastri. Ten pierwszy podczas postoju odbył swoją karę czasową. W tym samym czasie, w pierwszym zakręcie doszło do kolizji pomiędzy Verschoorem i Viscaalem. Neutralizacja nie była jednak konieczna a dwaj Holendrzy byli w stanie kontynuować jazdę.

    Po wizytach u mechaników Piastri znalazł się przed Vipsem, jednak to Estończyk miał zdecydowanie lepsze tempo i już na dziewiątym okrążeniu wyprzedził juniora Alpine na prostej start/meta. W międzyczasie kolejną pozycję zyskał Szwarcman, który wyprzedził Ralpha Boschunga. Na prowadzeniu znajdował się natomiast Ticktum przed Aitkenem. Obaj Brytyjczycy wciąż byli jednak bez obowiązkowego postoju w boksach na koncie.

    Do punktowanej strefy szybko wrócił Lawson, na przestrzeni dwóch okrążeń wyprzedził Lundgaarda i Daruvalę i był ósmy. Vips w tym samym czasie uciekł Piastriemu już na ponad trzy sekundy. Wkrótce Estończyk otrzymał kolejną dobrą informację – Piastri dostał bowiem karę doliczenia pięciu sekund za niebezpieczny wyjazd ze stanowiska serwisowego. Australijczyk miał jednak dość wyraźną przewagę nad Robertem Szwarcmanem, która wówczas oscylowała w granicach ośmiu sekund.

    Na półmetku rywalizacja nieco się uspokoiła. Prowadził wciąż Ticktum przed Aitkenem, a na kolejnych pozycjach plasowali się Vips, Piastri, Szwarcman, Boschung, Drugovich, Lawson, Daruvala i Lundgaard. Vips zdawał się kontrolować przebieg wyścigu, nawet pomimo kłopotów z dublowanym Alessio Deleddą. Włoch nie przepuszczał kierowcy Hitecha od zakrętu numer 12 aż do prostej startowej. Niedługo potem sędziowie przyznali kierowcy HWA karę przejazdu przez pit lane za ignorowanie niebieskich flag.

    Piastri zdołał odrobić ponad sekundę do Vipsa, jednak było to wciąż za mało biorąc pod uwagę, że Australijczyk miał mieć doliczone pięć sekund do końcowego rezultatu. Na 21. kółku Vips dopadł w końcu Aitkena, a okrążenie później wrócił na pozycję lidera po tym, jak do boksów zjechał Ticktum. Aitken swój postój odbył na 23. okrążeniu i wypadł z punktowanej dziesiątki.

    Po zjeździe Ticktuma i Aitkena sytuacja się wyklarowała i nie obserwowaliśmy już zbyt wiele akcji na torze. Na 24. okrążeniu Felipe Drugovich awansował na czwarte miejsce kosztem Boschunga i była to ostatnia zmiana na czołowych pozycjach. Wywieszenie żółtych flag na kilka chwil spowodował z kolei Guilherme Samaia wyjeżdżając poza tor w drugim zakręcie. Mocną końcówkę zaliczył z kolei Ticktum, który wykręcił najlepszy czas okrążenia i wyprzedził w pierwszym zakręcie Beckmanna i Lundgaarda.

    Juri Vips wpadł ostatecznie na metę z przewagą nieco ponad sekundy nad Piastrim. Podium uzupełnił Szwarcman, który do zespołowego kolegi stracił ponad 10 sekund. Na kolejnych punktowanych pozycjach finiszowali: Drugovich, Boschung, Lawson, Daruvala, Ticktum, Lundgaard i Zendeli. Bezbarwny wyścig zaliczył Guanyu Zhou, który minął linię mety na odległym, trzynastym miejscu.

    Po trzech rundach liderem pozostaje Zhou, jednak jego przewaga nad drugim Piastrim stopniała do zaledwie pięciu oczek. Pierwszą trójkę ze stratą siedmiu punktów do Piastriego zamyka Szwarcman. Na czwarte miejsce wskoczył Vips, który traci do Rosjanina tylko trzy punkty. Piąty jest Ticktum, a najwięcej stracił Pourchaire, który spada aż na szóstą pozycję.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca