F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2013
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Formuła 3: Vesti zwycięzcą ekscytującego wyścigu na Red Bull Ringu
    Jakub Ziółkowski, 4 lipca 2021<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Frederik Vesti wygrał trzeci, ekscytujący wyścig Formuły 3 na Red Bull Ringu. Podium uzupełnili Dennis Hauger i Olli Caldwell.

    Caio Collet miał olbrzymie problemy ze startem z czwartego pola i błyskawicznie spadł na ostatnie miejsce. Na szczęście wszyscy kierowcy ominęli stojący bolid MP Motorsport. Startujący z pole position Dennis Hauger utrzymał prowadzenie przed Vestim, lecz Norweg musiał bronić się jeszcze przed atakami Duńczyka na dojeździe do szóstego zakrętu. Pomimo chaosu na starcie, wszyscy kierowcy bezpiecznie przejechali pierwsze okrążenie. Trzeci po starcie był Aleksandr Smoljar, a blisko za nim jechali Clement Novalak i Jak Crawford.

    Vesti utrzymywał tempo Haugera i postanowił zaatakować Norwega na czwartym okrążeniu. Na dojeździe do trzeciego zakrętu Duńczyk spróbował szczęścia po zewnętrznej, jednak Hauger umiejętnie obronił prowadzenie. Na kolejnym kółku Vesti powtórzył swój manewr i objął prowadzenie na dojeździe do czwartego zakrętu.

    Pierwsza dziesiątka w dalszym ciągu jechała podobnym tempem. Na szóstym okrążeniu, Arthur Leclerc wykonał imponujący manewr i wyprzedził Jacka Doohana po zewnętrznej szóstego zakrętu. Chwilę później brat Charlesa wyprzedził Victora Martinsa i wskoczył na siódmą lokatę. Tymczasem Smoljar wyprzedził Haugera i ruszył w pogoń za swoim kolegą z zespołu.

    Kierowcy w pierwszej dziesiątce co chwilę wymieniali się lokatami. Jak Crawford popełnił błąd i stracił kilka pozycji na ósmym okrążeniu – Amerykanin spadł z piątego na siódme miejsce. Do pracy zabrali się kierowcy Premy. Caldwell wyprzedził Novalaka i wskoczył na czwarte miejsce. Za swoim kolegą do ataku zabrał się Leclerc. Po fantastycznej walce i delikatnym kontakcie Novalak utrzymał piątą lokatę. Tymczasem Smoljar wyraźnie przyspieszył i zaczął zagrażać liderowi wyścigu, Vestiemu.

    Na jedenastym okrążeniu Smoljar zaatakował Vestiego, który jednak obronił prowadzenie. Zamieszanie wykorzystał Hauger, który wykorzystał ambitny atak Rosjanina i powrócił na drugie miejsce. W połowie wyścigu, pierwsza dziesiątka w dalszym ciągu jechała gęsiego i wymieniała się miejscami. Na dwunastym okrążeniu doszło do kolizji między Villagomezem i van der Helmem, na której skutek Meksykanin stracił panowanie nad swoim bolidem.

    Jadący za Novalakiem Leclerc popełnił błąd na dojeździe do pierwszego zakrętu i stracił szóstą pozycję na rzecz Martinsa. Monakijczyk postanowił zrewanżować się, jednak to nie była słuszna decyzja. Leclerc zaliczył kontakt z Martinsem, stracił panowanie nad bolidem, uderzył w barierę i będąc już jedynie pasażerem w swoim bolidzie wpadł z impetem w niczego nie spodziewającego się Novalaka. Francuz miał problemy z utrzymaniem równowagi po wyjściu z bolidu, na szczęście obyło się bez poważnej kontuzji.

    Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Tuż za nim jechali kolejno: Vesti, Hauger, Smoljar, Caldwell, Crawford i Doohan. Samochód bezpieczeństwa zjechał pod koniec siedemnastego okrążenia. Restart przebiegł dość spokojnie, a w stawce nie doszło do poważnych roszad. Caio Collet, który pechowo spadł na ostatnie miejsce na starcie, był już dwunasty.

    Na cztery okrążenia do końca w walce o zwycięstwo liczyli się już tylko Vesti i Hauger. Tuż za nimi, w walce o ostatnie miejsce na podium, Caldwell wygrywał ze Smoljarem. Doohan i Nannini wyprzedzili Crawforda, który spadł na siódme miejsce i musiał bronić się przed Iwasą i Sargeantem. Na następnym okrążeniu Crawford uderzył w bolid Doohana i stracił swoje przednie skrzydło. Doohan w wyniku tego zdarzenia przebił oponę i zaczął spadać w głąb stawki. Ze względu na leżące na torze skrzydło z bolidu Crawforda, wyścig został zneutralizowany wirtualnym samochodem bezpieczeństwa.

    Neutralizacja skończyła się na początku ostatniego okrążenia. Drugi Hauger ewidentnie zaspał i znalazł się pod presją ze strony Caldwella. Kierowcy Premy walczyli o drugie miejsce przez połowę okrążenia, jednak Norweg utrzymał swoją lokatę. Ich walka dała szansę Vestiemu na spokojny finisz. Duńczyk wygrał tym sposobem swój pierwszy wyścig w sezonie. Obok niego, na podium ustawili się Hauger i Caldwell, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili: Smoljar, Nannini, Iwasa, Collet, Sargeant, Williams i Edgar.

    Po weekendzie w Austrii Dennis Hauger zdecydowanie odskoczył swoim rywalom w klasyfikacji, powiększając swoją przewagę nad drugim kierowcą do 41 punktów. Na drugie miejsce awansował dzisiejszy zwycięzca, Vesti, który skorzystał na pechu innych pretendentów – Doohana i Martinsa. Ten pierwszy plasuje się na trzecim miejscu, dwa punkty za Duńczykiem. Martins spadł natomiast na piątą lokatę, za Olliego Caldwella.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca