F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Nannini wygrywa drugi sprint F3 na Hungaroringu
    Maciej Wróbel, 31 lipca 2021<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Embed from Getty Images

    Matteo Nannini odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Formule 3 podczas popołudniowych zmagań na Hungaroringu. Włoch niedługo po starcie odebrał prowadzenie ruszającemu z pole position Enzo Fittipaldiemu i nie oddał go już do mety.

    Enzo Fittipaldi zaliczył dobry start z pierwszego pola, jednak to ruszający z drugiego rzędu Matteo Nannini popisał się lepszym refleksem. Włoch jeszcze na dojeździe do pierwszego zakrętu zrównał się z Brazylijczykiem, który mimo zaciekłych ataków ze strony kierowcy HWA zdołał utrzymać pozycję lidera.

    Za ich plecami dobrze ruszył także Smoljar, który uporał się z duetem Tridenta – Doohanem i Schumacherem, których Rosjanin zepchnął na pozycje 5. i 6. Od tego momentu Smoljar starał się wywierać presję na trzecim Romanie Stanku. Na samym starcie obeszło się bez incydentów, a jedynym poważniejszym kontaktem był ten z drugiego okrążenia, kiedy to Olli Caldwell zderzył się z Oliverem Rasmussenem. Obaj kierowcy kontynuowali jazdę, jednak nie odegrali już większej roli w wyścigu.

    Czwarte kółko przyniosło – jak się później okazało, jedyną – zmianę lidera w tym wyścigu. Matteo Nannini odebrał prowadzenie Fittipaldiemu w trzecim zakręcie i momentalnie odskoczył kierowcy Charouza na ponad sekundę, a potem konsekwentnie budował przewagę i do półmetka zdołał uciec reszcie stawki na ponad 2,5 sekundy.

    W połowie wyścigu prowadził zatem niezagrożony Nannini, a na drugim miejscu nadal plasował się Fittipaldi. Za Brazylijczykiem aż do 12. miejsca ciągnął się natomiast istny pociąg bolidów z aktywnym DRS-em. Byli to kolejno: Stanek, Smoljar, Doohan, Schumacher, Hauger, Colombo, Novalak, Sargeant, Iwasa, Leclerc i Collet.

    Na tym etapie rywalizacji jedynym rywalem Nanniniego okazywał się... on sam. Na 12. kółku Włoch dostał od sędziów drugie ostrzeżenie o nieprzestrzeganiu limitów toru. Kierowca HWA zdołał jednak potem wystrzec się błędów i nie otrzymał już kolejnych ostrzeżeń.

    Mimo tak niewielkich różnic pomiędzy kierowcami, długo nie obserwowaliśmy żadnych manewrów wyprzedzania. Na 14. kółku próbę wyprzedzenia Davida Schumachera podjął Dennis Hauger, jednak Niemiec zdołał się obronić przed kierowcą Premy. Brak aktywnego DRS-u u Romana Stanka próbował natomiast wykorzystać Smoljar, lecz ataki Rosjanina nie przyniosły skutku.

    Na szesnastym kółku zaczęło się poddawać ogumienie u Jacka Doohana, który stracił piąte miejsce na rzecz zespołowego kolegi, Davida Schumachera. Australijczyk desperacko zdołał się jeszcze obronić przed nacierającym Haugerem, ale na krótko – dwa okrążenia później Norweg znalazł się przed Doohanem, ale był to dopiero początek jego kłopotów.

    Po stracie pozycji na rzecz Haugera, Doohan w krótkim okresie stracił jeszcze dwa miejsca na rzecz Colombo i Novalaka. W niespodziewanym miejscu, bo w dziewiątym zakręcie, świetnym manewrem na Australijczyku popisał się Logan Sargeant. Pod koniec osiemnastego kółka Doohan był już poza punktami po tym, jak wyprzedził go Ayumu Iwasa.

    Na przedostatnim okrążeniu świetnie dysponowany dziś Hauger zdołał jeszcze dogonić i wyprzedzić Davida Schumachera, awansując na piąte miejsce. Protegowany Red Bulla momentalnie doskoczył potem do czwartego Smoljara, ale już na atak na Rosjanina brakło mu czasu. Jednakże w obliczu braku zdobyczy punktowych Caldwella, Martinsa, Vestiego i Doohana, Norweg mógł z pewnością być zadowolony z piątej pozycji.

    Zwycięstwo Matteo Nanniniego stało się faktem po 22. kółku. Drugi, ze stratą 2,4 sekundy do Włocha na metę wpadł Enzo Fittipaldi, a podium uzupełnił Roman Stanek, który wytrzymał napór ze strony Smoljara. Piąty finiszował Hauger, a kolejne punktowane miejsca zajęli: Schumacher, Colombo, Novalak, Sargeant i Iwasa.

    Dzięki wspomnianemu pechowi najpoważniejszych rywali w walce o tytuł, Dennis Hauger wysuwa się po dzisiejszych wyścigach już aż na 45-punktowe prowadzenie w tabeli. Drugie miejsce nadal zajmuje Caldwell, który ma osiem oczek przewagi nad Doohanem i Vestim. Piąty jest Martins, za którym bardzo blisko znajdują się Smoljar i Novalak. Matteo Nannini dzięki dzisiejszej wygranej awansował na ósme miejsce, wyprzedzając o jeden punkt Colleta i o trzy Iwasę.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca