F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    F3: Arthur Leclerc zwycięża na otwarcie weekendu w Zandvoort
    Maciej Wróbel, 4 wrze?nia 2021<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Arthur Leclerc zwyciężył w pierwszym w ten weekend sprincie Formuły 3 na torze Zandvoort. Oprócz Monakijczyka na podium stanęli także Logan Sargeant i Ayumu Iwasa.

    Amaury Cordeel ospale ruszył z pole position, co momentalnie wykorzystał Logan Sargeant, wyprzedzając Belga. Jeszcze lepszym startem popisał się jednak ruszający z drugiego rzędu Arthur Leclerc. Monakijczyk minął Sargeanta po zewnętrznej w pierwszym zakręcie i objął prowadzenie. Cordeela zdołał wyprzedzić jeszcze Ayumu Iwasa.

    Dla Cordeela start nie ułożył się najlepiej, lecz najgorsze miało nadejść dopiero w trzecim zakręcie – kierowca Camposa został uderzony w tył bolidu przez Aleksandra Smoljara, przez co spadł on na koniec stawki. Rosjanin uszkodził natomiast przednie skrzydło i wkrótce otrzymał też karę doliczenia dziesięciu sekund za spowodowanie kolizji, co jego także w praktyce wykluczyło z walki o dobry rezultat w tym wyścigu.

    Po pierwszych okrążeniach prowadziła dwójka – Leclerc i Sargeant. Na piątym kółku aktywowano DRS i Amerykanin zaczął wywierać presję na juniorze Ferrari. Sargeant jechał znacznie lepszym tempem, jednak nie był w stanie przekuć go w awans na pierwszą pozycję. Zaczęli na tym korzystać Iwasa, Crawford i Collet, którzy zbliżyli się do prowadzącej dwójki i od 7. kółka cała piątka jechała w mniej niż sekundowych odstępach.

    Mijały kolejne okrążenia, lecz Sargeant wciąż nie był w stanie wyprzedzić prowadzącego Leclerca. To też oznaczało, że pociąg kierowców za nimi stale się wydłużał – za piątym Colletem bardzo blisko znaleźli się Doohan, Martins, Hauger, Novalak i Vesti. Pomimo tego, w czołówce nadal nie oglądaliśmy żadnych manewrów wyprzedzania.

    Akcji nie brakowało natomiast na dalszych pozycjach. Olli Caldwell odważnym manewrem ograł Lorenzo Colombo w pierwszym zakręcie i awansował na jedenaste miejsce. Wcześniej Włocha próbował wyprzedzać David Schumacher, który jednak przestrzelił jeden z zakrętów i stracił trzy pozycje. Wycieczkę poza tor zaliczył również Jonathan Hoggard.

    Na 14. okrążeniu jadący na ósmej pozycji Dennis Hauger postanowił spróbować szczęścia w trzynastym zakręcie i zaatakować Victora Martinsa. Atak był jednak zbyt optymistyczny i Norweg musiał salwować się ucieczką na pobocze, przez co stracił jedną pozycję na rzecz Clementa Novalaka. Hauger próbował odpowiedzieć Francuzowi na prostej start/meta, lecz kierowca Tridenta zdołał skutecznie obronić pozycję.

    Szesnaste kółko przyniosło jedyną w tym wyścigu neutralizację. Na wyjeździe z pierwszego zakrętu doszło bowiem do kolizji jadących pod koniec stawki Huntera Yeany'ego z Jonathanem Hoggardem. Hoggard od razu wypadł z toru, uderzając w bandy. Yeany mimo przebitej opony próbował kontynuować jazdę, jednak Amerykanin wypadł z trasy już w kolejnym zakręcie.

    Tor został uprzątnięty cztery okrążenia później i kierowcy mieli jeszcze przed sobą cztery okrążenia walki. Sargeant od razu spróbował ataku na Leclerca, ale pojechał on zbyt szeroko w pierwszym zakręcie, przez co od razu znalazł się pod presją ze strony Ayumu Iwasy. Ostatecznie w pierwszej trójce nie doszło do żadnych zmian, natomiast świetnym manewrem w trzecim zakręcie popisał się Dennis Hauger, który wyprzedził Victora Martinsa i był siódmy.

    Szczęścia w walce z Jakiem Crawfordem na ostatnim kółku próbował jeszcze Caio Collet, lecz Brazylijczyk nie zdołał wyprzedzić juniora Red Bulla i tym sposobem nie oglądaliśmy już więcej akcji na torze. Arthur Leclerc odniósł zatem swoje drugie zwycięstwo w tym sezonie, a na podium dołączyli do niego Logan Sargeant i Ayumu Iwasa.

    Kolejne punktowane pozycje zajęli: Crawford, Collet, Doohan, Hauger, Martins, Vesti i Caldwell. Tuż za punktowaną strefą finiszowali Clement Novalak i Ido Cohen i to właśnie Izraelczyk niespodziewanie przystąpi do popołudniowej rywalizacji z pole position. Autorem najszybszego okrążenia został 24. na mecie Aleksandr Smoljar, przez co nikt nie otrzymał dodatkowych dwóch punktów z tego tytułu.

    Liderem mistrzostw pozostaje wciąż Hauger, którego przewaga nad Jackiem Doohanem wynosi obecnie 28 punktów. Trzeci ze stratą 35 oczek do Australijczyka jest Frederik Vesti, za którym blisko plasują się Martins, Smoljar i Novalak. Dzisiejszy zwycięzca, Arthur Leclerc, awansuje do czołowej dziesiątki, wypychając z niej Davida Schumachera.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca