F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hulkenberg przetestuje z McLarenem samochód IndyCar

    Przedstawiono kalendarze Formuły 2 i Formuły 3 na sezon 2022

    Kubica wystartuje w podwójnej rundzie WEC w Bahrajnie

    Piastri wygrywa główny wyścig F2 w Rosji

    Doohan wygrywa finałowy wyścig sezonu Formuły 3

    Ticktum zwycięzcą pierwszego wyścigu F2 w Rosji

    Pierwszy wyścig F2 w Rosji odłożony przez warunki pogodowe

    Sargeant wygrywa pierwszy wyścig F3 w Rosji, Hauger mistrzem

    Robert Kubica mistrzem ELMS w sezonie 2021

    F2: Piastri zwycięzcą emocjonującego wyścigu głównego na Monzy

    Więcej wiadomości...
    Sargeant wygrywa pierwszy wyścig F3 w Rosji, Hauger mistrzem
    Michał Bielicki, 24 wrze?nia 2021<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Logan Sargeant wygrał swój pierwszy wyścig w tym trudnym dla niego sezonie, jednak to kierowca, który dojechał do mety za nim ma dziś prawdziwy powód do świętowania. Dennis Hauger, na dwa wyścigi przed końcem sezonu, uzbierał wystarczającą liczbę punktów by zostać tegorocznym mistrzem Formuły 3.

    W obawie o brak możliwości ścigania się w sobotę rano z powodu przewidywanych opadów deszczu, pierwszy wyścig F3 tego weekendu przesunięto na piątkowe popołudnie. Startujący z pierwszego pola Victor Martins stracił swoje prowadzenie w pierwszych zakrętach po walce koło w koło z Loganem Sargeantem. Czwartą lokatę utrzymał Dennis Hauger, który potrzebował dobrej zdobyczy punktowej, by przypieczętować swoje tegoroczne mistrzostwo.

    Jak Crawford także utrzymał swoją pozycję, kończąc pierwsze okrążenie na trzecim miejscu. Za plecami jego i Haugera ustawili się Caio Collet, Aleksandr Smoljar, Clément Novalak, Lorenzo Colombo, Juan Manuel Correa oraz Frederik Vesti. Walczący o mistrzostwo Jack Doohan spadł aż na siedemnaste miejsce.

    W środku stawki odbyło się kilka pojedynków i lekkich stłuczek. Najbardziej w swoich starciach ucierpieli Oliver Rasmussen oraz László Tóth, którzy musieli wycofać się z wyścigu już po pierwszych okrążeniach. Pecha miał także Smoljar, który złapał kapcia i musiał odbyć nieplanowaną wizytę w boksach.

    W obliczu kłopotów Doohana, Hauger znajdował się w komfortowej sytuacji i nie musiał tak naprawdę ryzykować. Junior Red Bulla nie odłożył jednak na bok swoich ambicji i już na czwartym okrążeniu wyprzedził Crawforda awansując na trzecie miejsce. Norweg od razu rzucił się w pościg za jadącym przed nim Martinsem.

    Dla Crawforda nie był to ostatni przegrany pojedynek. Niedługo potem wyprzedził go Collet, potem Novalak, a także Colombo i w połowie wyścigu Amerykanin był już na siódmej pozycji. Niżej w stawce Arthur Leclerc udanie zaatakował Vestiego i awansował na dziewiąte miejsce.

    Haugerowi udało dogonić się Martinsa i przez kilka okrążeń próbował ataku na Francuza, ale juniorowi Alpine udało się obronić pozycję. Ostatecznie jednak na okrążeniu 11 lider klasyfikacji generalnej wepchnął się na wewnętrzną w zakręcie numer trzy i awansował na drugie miejsce, mając 3,5s straty do prowadzącego w wyścigu Sargeanta.

    Martins jednak się nie poddawał i na kolejne kółka udawało mu się utrzymać w strefie DRS za Haugerem naciskając na niego bez przerwy. Ich pojedynek został tymczasowo przerwany po tym jak w bolidzie Tijmena van der Helma wybuchł silnik i użyto wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, by porządkowi mogli sprzątnąć bolid.

    Neutralizacja nie trwała nawet pełnego okrążenia, ale dzięki niej Hauger odskoczył Martinsowi, a ten zaczął być naciskany przez kolegę z zespołu, Colleta. Za nimi Leclerc kontynuował wspinaczkę ku górze i już był siódmy po wyprzedzeniu Correi.

    Colletowi nie udało się wyprzedzić Martinsa, ale w dość łatwy sposób stracił swoje miejsce na rzecz Novalaka, który zaatakował go w pierwszym zakręcie na dziewiętnastym okrążeniu. Tymczasem Hauger zbliżył się do niezmiennie prowadzącego Sargeanta na mniej niż sekundę, mając półtora okrążenia do końca wyścigu.

    Pomimo jednak presji ze strony Haugera, Sargeant zdołał dowieźć zwycięstwo do mety. Podium dopełnił Martins, a za nim uplasowali się Novalak, Collet, Colombo, Leclerc, Vesti, Correa oraz Iwasa. Doohan skończył zawody dopiero na piętnastym miejscu.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca