F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Ticktum zwycięzcą pierwszego wyścigu F2 w Rosji
    Michał Bielicki, 25 wrze?nia 2021<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Dan Ticktum wygrał pierwszy w ten weekend wyścig Formuły 2 w Rosji, prowadząc pewnie od samego początku. Podium dopełnili Juri Vips oraz Robert Szwarcman. Jego rywale w walce o mistrzostwo, Oscar Piastri i Guanyu Zhou, nie zdobyli żadnych punktów.

    Mocno deszczowe warunki pogodowe przesunęły w czasie start pierwszego wyścigu F2 w sobotę, z poranka na popołudnie. Ograniczyło to jednocześnie ilość zawodów – z trzech na dwa wyścigi podczas tego weekendu. Drugi ma odbyć się według oryginalnie zaplanowanej pory w niedzielę.

    Stan nawierzchni mocno poprawił się w trakcie kwalifikacji F1, które skończyły się niecałą godzinę wcześniej. Mimo tego tor nie był jeszcze w pełni suchy. Podczas samego wyjazdu na pola startowe w poślizg wpadł Guanyu Zhou i zgasił silnik, przez co jego auto musiało zostać zabrane przez ekipę porządkową i Chińczyk nie wystartował w wyścigu.

    Pecha miał też Felipe Drugovich, który, także podczas wyjazdu na pola startowe, na drugiej prostej, przy większej prędkości stracił kontrolę nad autem, rozbijając się o bandy. Okrążenie formujące przesunięto o 10 minut i zdecydowano się na przeprowadzenie go za samochodem bezpieczeństwa.

    Mimo mieszanych warunków na torze, nawierzchnia była już na tyle przesychająca, iż wszyscy kierowcy wystartowali na gładkich oponach. Zawodnicy przejechali dwa okrążenia formujące za samochodem bezpieczeństwa, a następnie odbył się lotny start.

    Dan Ticktum bez problemu utrzymał swoje prowadzenie, mimo lekkich nacisków Juriego Vipsa. Za ich plecami także obyło się bez zmian. Nie było także żadnych incydentów i dalszą część stawki uformowali Liam Lawson, Robert Szwarcman, Jake Hughes, Ralph Boschung, Theo Pourchaire, Jehan Daruvala, Oscar Piastri oraz Christian Lundgaard.

    Na piątym okrążeniu Bent Viscaal wpadł w poślizg na wyjeździe z zakrętu 16 i zatrzymał swoje auto na poboczu, gasząc silnik. Wymusiło to konieczność wywołania wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, by porządkowi mogli usunąć auto z toru. Neutralizacja zakończyła się okrążenie później.

    Restart wykorzystał Lundgaard, czający się za Piastrim i od razu go wyprzedził awansują na dziewiąte miejsce. Lider klasyfikacji generalnej stracił przez to koncentrację i chwilę później wyjechał szeroko w zakręcie, przez co wyprzedzili go jeszcze Marcus Armstrong i Richard Verschoor.

    Na tym samym kółku błąd popełnił jadący na trzecim miejscu Lawson, który za głęboko wjechał w zakręt 13 i uderzył lewym tylnym kołem w bariery niszcząc zawieszenie. Nowozelandczyk zatrzymał się na poboczu, przez co znów pojawiła się konieczność użycia wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, tym razem na dłużej. Zielona flaga wróciła nad tor trzy kółka później.

    Daruvala najlepiej wykorzystał zakończenie okresu wirtualnego samochodu bezpieczeństwa i wyprzedził Boschunga oraz Pourchaire'a, awansując na piąte miejsce. Hughes spróbował swoich sił walcząc ze Szwarcmanem – na chwilę zdołał go wyprzedzić, ale Rosjanin szybko odzyskał swoją trzecią lokatę.

    Na piętnastym okrążeniu Daruvala kompletnie zniweczył swój wcześniejszy świetny restart wpadając w poślizg w zakręcie 16, jednocześnie trafiając poza punkty. Hindusowi udało się wrócić do jazdy, ale dopiero na dwunastym miejscu.

    Wyprzedzanie okazało się bardzo trudnym zadaniem, a do tego sędziowie wyścigu nie aktywowali DRS-u przez cały wyścig, co jeszcze bardziej utrudniło sytuację. Przez to w czołówce nie widzieliśmy żadnej większej walki ani zmian pozycji, poza pojedynczymi przypadkami prób wywierania presji.

    Linię mety jako pierwszy przekroczył Ticktum, prowadząc od samego początku do końca, a podium dopełnili Vips i Szwarcman, który zbliżył się do Piastriego i Zhou w klasyfikacji generalnej. Za nimi dojechali Hughes, Pourchaire, Boschung, Lundgaard, Verschoor, Piastri oraz Zendeli.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca