F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Doohan wygrywa finałowy wyścig sezonu Formuły 3
    Maciej Wróbel, 26 wrze?nia 2021<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Jack Doohan odniósł zwycięstwo w ostatnim w tym sezonie wyścigu Formuły 3. Australijczyk wywalczył tę wygraną po emocjonującej walce z zespołowym kolegą – Clementem Novalakiem. Novalak ostatecznie finiszował trzeci, a kierowców Tridenta rozdzielił Frederik Vesti.

    Jeszcze przed startem problemy zgłosił debiutujący w ten weekend w F3 Ayrton Simmons. Brytyjczyk został ściągnięty z toru i przystąpił do wyścigu z pit lane. Sam start poszedł natomiast po myśli czołowej trójki – Doohana, Novalaka i Hoggarda – którzy w niezmienionej kolejności przejechali pierwsze zakręty. Na czwarte miejsce wskoczył Juan Manuel Correa, który wyprzedził Frederika Vestiego. Niezły start zaliczył też Dennis Hauger, który zyskał trzy pozycje i był szósty.

    Jedynym poważniejszym incydentem na starcie był kontakt pomiędzy Caio Colletem a Aleksandrem Smoljarem. W jego wyniku bolid Rosjanina w dosyć widowiskowy sposób wzbił się w powietrze, jednak sam kierowca był w stanie bez problemu pojechać dalej. Caio Collet natomiast w wyniku uszkodzeń wycofał się z wyścigu.

    Na trzecim kółku mogliśmy obserwować ciekawą walkę o piątą pozycję pomiędzy Correą, Haugerem i Sargeantem. Correa twardo się bronił, co wykorzystał Sargeant i wyprzedził Haugera w przedostatnim zakręcie. Kierowca Charouza potem zdołał również wyprzedzić rodaka na dojeździe do drugiego zakrętu i był piąty. Hauger natomiast zbyt optymistycznie zaatakował Correę w drugim wirażu i stracił pozycję na rzecz Jaka Crawforda – świeżo upieczony mistrz był wówczas dopiero ósmy.

    W tym samym czasie Doohan nie byl w stanie uciec od Novalaka, który stale trzymał się w zasięgu użycia DRS. Na piątym kółku doszlo natomiast do zmiany na trzeciej pozycji – Frederik Vesti wyprzedzil bowiem Johnathana Hoggarda. Brytyjczyk był jednak w stanie potem dość długo blisko trzymać się juniora Mercedesa. Piąty Sargeant tracił już z kolei cztery sekundy do kierowcy Jenzera.

    Na siódmym okrążeniu pod koniec czołowej dziesiątki utworzyła się dosyć spora grupa kierowców jadących w bardzo bliskiej odległości. Wśród nich byli choćby Martins, Iwasa, Rasmussen i Hauger i to właśnie pomiędzy tymi dwoma ostatnimi doszło wreszcie do nieuniknionego kontaktu – kierowca Premy postanowił wyprzedzić Duńczyka po zewnętrznej zakrętu numer 7 i został uderzony w prawe tylne koło. Norweg zaliczył obrót i spadł na koniec stawki. Bardzo wówczas skomplikowało to sytuację Premy w walce o mistrzostwo zespołów – duet Tridenta przewodził stawce, a Arthur Leclerc i Olli Caldwell nie liczyli się w walce o czołowe miejsca.

    Nie był to koniec emocji na torze w Soczi – dziewiąte kółko przyniosło ostrą walkę o pozycję lidera pomiędzy właśnie dwoma kierowcami Tridenta. Jack Doohan został zaatakowany przez Clementa Novalaka w drugim zakręcie. Doohan nie zamierzał ustępować pola zespołowemu koledze i zmusił go do wyjazdu poza tor. Novalak wrócił na tor na pozycji lidera, którą jednak bardzo szybko oddał Australijczykowi. Wkrótce obaj kierowcy otrzymali polecenie o zaprzestaniu walki – pozycje 1-2 zapewniały włoskiej ekipie mistrzostwo.

    Na walce kierowców Tridenta niewątpliwie skorzystał trzeci Vesti, który oddalił się od Hoggarda, jednocześnie zbliżając się na zaledwie sekundę do Novalaka. Na pięć kółek przed metą Doohan prowadził nadal z niespełna sekundą przewagi nad Novalakiem, a za ich plecami wciąż czaił się Vesti. Czwarty Sargeant tracił już ponad pięć sekund do czołowej trójki. Punktowaną dziesiątkę uzupełniali natomiast Hoggard, Crawford, Leclerc, Martins, Iwasa i Correa.

    Na siedemnastym kółku Novalak ponownie spróbował ataku na Doohana w drugim zakręcie i był to atak udany tylko połowicznie. Doohan zdołał zrównać się z Francuzem w długim, trzecim zakręcie i to junior Red Bulla wyszedł zwycięsko z tej batalii. Choć walka mogła się podobać, Doohan i Novalak bez wątpienia rozwścieczyli szefostwo Tridenta swoimi manewrami. Ich pojedynek był też wodą na młyn dla Frederika Vestiego – Duńczyk okrążenie później zdołał wyprzedzić Novalaka i awansować na drugie miejsce.

    Novalak później do końca wyścigu siedział na ogonie kierowcy ART, lecz zespół zabronił mu podejmować ryzyka. Mimo utraty drugiej pozycji, mistrzostwo wciąż było w rękach Tridenta. Doohan dojechał do mety na niezagrożonym, pierwszym miejscu i odniósł tym samym swoje czwarte zwycięstwo w tym sezonie. Podium uzupełnili Vesti i Novalak, a pozostałe punktowane pozycje zajęli kolejno: Sargeant, Crawford, Hoggard, Leclerc, Martins, Iwasa i Caldwell.

    Dzięki dzisiejszej wygranej Doohan zabezpieczył tytuł wicemistrza F3 w sezonie 2021. Najniższy stopień podium przypadł Novalakowi, który o dziewięć oczek wyprzedził Frederika Vestiego. Siedem punktów za Vestim, na piątym miejscu, uplasował się najlepszy z tegorocznych debiutantów, Victor Martins. Najlepszą dziesiątkę mistrzostw uzupełnili z kolei Smoljar, Sargeant, Caldwell, Collet i Leclerc.

    Pech Haugera i nienajlepszy wyścig pozostałych kierowców Premy sprawił, że po dwuletniej dominacji w FIA F3 ekipa ta straciła tytuł mistrzowski wśród zespołów. Mistrzostwo przypadło innemu zespołowi z Italii – Tridentowi, który w końcowym rozrachunku okazał się lepszy o jedynie sześć oczek. Trzecie miejsce wywalczyło natomiast ART Grand Prix.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca