Embed from Getty Images
Richard Verschoor odniósł bardzo pewne zwycięstwo w otwierającym sezon 2022 Formuły 2 sprincie na torze Sakhir. Kierowca Tridenta objął prowadzenie tuż po starcie i nie był niepokojony przez żadnego z rywali do samego końca zmagań. Podium uzupełnili juniorzy Red Bulla, Jehan Daruvala i Liam Lawson, którzy w końcówce uporali się z Ralphem Boschungiem.
Felipe Drugovich ruszył bardzo ospale z pierwszego pola, co momentalnie wykorzystało kilku jego rywali z drugim na starcie Verschoorem na czele. Oprócz Holendra, kierowcę MP Motorsport wyprzedzili także Boschung, Daruvala, Lawson i Hughes. Tego ostatniego Drugovich zdołał wyprzedzić już okrążenie później, jednak w międzyczasie stracił pozycję na rzecz Pourchaire'a. Po pierwszych dwóch kółkach prowadził Verschoor, któremu po piętach deptał Boschung. Kolejne pozycje zajmowali Daruvala, Lawson, Pourchaire, Drugovich, Doohan i Hughes.
Hughes, który ruszał z trzeciego pola, nie miał dobrej passy i mijali go kolejni rywale. Na trzecim kółku, wypadł poza czołową dziesiątkę po tym, jak wyprzedzili go Armstrong i Vips. W zakręcie numer osiem doszło wreszcie do kolizji Hughesa z Armstrongiem, w której wyniku Nowozelandczyk obrócił bolid i odpadł z wyścigu. Hughes kontynuował jazdę, ale otrzymał wkrótce karę doliczenia dziesięciu sekund za spowodowanie kolizji.
Neutralizacja potrwała do szóstego kółka. Tuż po jej zakończeniu problemy dopadły Theo Pourchaire'a, w którego samochodzie doszło do wycieku oleju. Francuz bardzo szybko zaczął spadać w głąb stawki, by ostatecznie wycofać się z wyścigu z końcem okrążenia. Na nieszczęściu Hughesa i Pourchaire'a skorzystali Doohan, Vips i Sargeant, którzy weszli do punktowanej strefy.
Verschoor kontrolował przebieg rywalizacji odskakując Boschungowi na ponad sekundę. Próbę ataku na trzeciego Daruvalę podjął Lawson, jednak bezskutecznie. Po kilku spokojniejszych okrążeniach sprawy w swoje ręce postanowił wziąć Juri Vips, który udanie zaatakował Jacka Doohana w pierwszym zakręcie i awansował na szóste miejsce. W tym samym czasie Daruvala uciekł nieco Lawsonowi i zaczął wywierać presję na Boschungu.
Na kolejną porcję akcji na torze trzeba było poczekać do piętnastego okrążenia, które przyniosło dwa zacięte pojedynki w czołówce. Felipe Drugovich naciskał na Liama Lawsona, natomiast Daruvala zaatakował wreszcie Boschunga w pierwszym sektorze, lecz kierowca Camposa był w stanie utrzymać drugie miejsce. W międzyczasie w pierwszym zakręcie błąd popełnił Clement Novalak, który uderzył w tył bolidu Jake'a Hughesa, ostatecznie kończąc wyścig Brytyjczyka. Incydent ten wywołał pojawienie się wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.
Dosłownie kilka sekund przed wprowadzeniem neutralizacji Daruvala wyprzedził Boschunga na prostej startowej. Wirtualny samochód bezpieczeństwa zniknął po dwóch okrążeniach i wtedy właśnie doszło do kolejnej zamiany pozycji pomiędzy Hindusem a Szwajcarem. Okrążenie później Daruvala zrewanżował się raz jeszcze swojemu rywalowi i tym razem nie pozwolił na kontrę kierowcy Camposa. Pojedynek ten był też wodą na młyn dla prowadzącego Verschoora, który miał już niemal dwie i pół sekundy przewagi nad resztą stawki i zwycięstwo na wyciągnięcie ręki.
Na ostatnich kilku okrążeniach ogumienie coraz bardziej dawało o sobie znać u niektórych kierowców, co zaowocowało kilkoma zmianami w układzie czołówki. Najpoważniejszą była utrata podium przez Boschunga, którego wyprzedził Liam Lawson. Chwilę wcześniej Logan Sargeant przypuścił udany atak na Vipsa, dzięki czemu Amerykanin wskoczył na szóste miejsce. Z punktowanej ósemki wypadł z kolei Doohan, który spadł za Iwasę. Warto tu dodać, że ten ostatni w wyniku błędu popełnionego na początku sesji kwalifikacyjnej ruszał z samego końca stawki.
Niezagrożony Verschoor pomknął do mety i odniósł tym samym swoje drugie zwycięstwo w serii. Niespełna dwie sekundy za kierowcą Tridenta linię mety przeciął Daruvala, a podium uzupełnił Lawson. Kolejne punktowane pozycje zajęli Boschung, Drugovich, Sargeant, Vips i Iwasa. Tuż za czołową ósemką dojechali Hauger i Doohan. Ten ostatni będzie miał jednak szansę na dobry wynik w niedzielę, bowiem to właśnie junior Alpine będzie ruszał do wyścigu głównego z pole position.
•Formula 2 > 2022 > Bahrajn 1 (sprint), Sakhir - 5,412 km |
| | |
| P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 20 | Richard Verschoor | | Trident | Dallara F2 2018 | 23 | 43:34,983 | 10 |
2. | 2 | Jehan Daruvala | | Prema Racing | Dallara F2 2018 | 23 | +0:01,853 | 8 |
3. | 5 | Liam Lawson | | Carlin | Dallara F2 2018 | 23 | +0:04,975 | 6 |
4. | 15 | Ralph Boschung | | Campos Racing | Dallara F2 2018 | 23 | +0:06,981 | 5 |
5. | 11 | Felipe Drugovich | | MP Motorsport | Dallara F2 2018 | 23 | +0:08,801 | 4 |
6. | 6 | Logan Sargeant | | Carlin | Dallara F2 2018 | 23 | +0:09,263 | 3 |
7. | 8 | Jüri Vips | | Hitech Grand Prix | Dallara F2 2018 | 23 | +0:13,350 | 2 |
8. | 17 | Ayumu Iwasa | | DAMS | Dallara F2 2018 | 23 | +0:15,749 | 1 |
9. | 1 | Dennis Hauger | | Prema Racing | Dallara F2 2018 | 23 | +0:17,665 | |
10. | 3 | Jack Doohan | | Virtuosi Racing | Dallara F2 2018 | 23 | +0:21,472 | |
11. | 22 | Enzo Fittipaldi | | Charouz Racing System | Dallara F2 2018 | 23 | +0:22,902 | |
12. | 16 | Roy Nissany | | DAMS | Dallara F2 2018 | 23 | +0:26,574 | |
13. | 9 | Frederik Vesti | | ART Grand Prix | Dallara F2 2018 | 23 | +0:27,490 | |
14. | 23 | Cem Bolukbasi | | Charouz Racing System | Dallara F2 2018 | 23 | +0:31,921 | |
15. | 21 | Calan Williams | | Trident | Dallara F2 2018 | 23 | +0:49,959 | |
16. | 4 | Marino Sato | | Virtuosi Racing | Dallara F2 2018 | 23 | +0:50,640 | |
17. | 25 | Amaury Cordeel | | Van Amersfoort Racing | Dallara F2 2018 | 23 | +0:52,671 | |
18. | 12 | Clement Novalak | | MP Motorsport | Dallara F2 2018 | 23 | +1:18,205 | |
19. | 14 | Olli Caldwell | | Campos Racing | Dallara F2 2018 | 22 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 24 | Jake Hughes | | Van Amersfoort Racing | Dallara F2 2018 | 14 | | |
| 10 | Theo Pourchaire | | ART Grand Prix | Dallara F2 2018 | 6 | | |
| 7 | Marcus Armstrong | | Hitech Grand Prix | Dallara F2 2018 | 2 | | |
| |
|