F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Pourchaire zwycięża w chaotycznym głównym wyścigu w Bahrajnie
    Maciej Wróbel, 20 marca 2022<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Theo Pourchaire zwyciężył w pierwszym głównym wyścigu sezonu 2022 w Formule 2. Junior Saubera zaliczył bezbłędne zawody, korzystając jednocześnie na nieszczęściu głównych kandydatów do wygranej – Juriego Vipsa i Jacka Doohana. Tuż za Francuzem do mety dojechali Liam Lawson i wspomniany Vips. Wyścig naznaczony był również licznymi incydentami w pit lane.

    Jeszcze przed startem ogromny pech dopadł aktualnego mistrza Formuły 3 – Dennisa Haugera. Norweg nie był w stanie ruszyć z miejsca do okrążenia formującego, został on wycofany przez zespół do pit lane i zmuszony do startu z końca stawki.

    Na starcie fantastyczną reakcją popisał się Juri Vips, który z trzeciego miejsca momentalnie awansował na pierwsze, wyprzedzając Doohana i Pourchaire'a. Startujący z pierwszego rzędu Australijczyk i Francuz musieli uznać również wyższość ruszającego z piątego pola Ralpha Boschunga. Szwajcar był także bliski objęcia prowadzenia w pierwszym zakręcie, ale Vips zdołał się wybronić przed kierowcą Camposa.

    Vips prowadził zatem przed Boschungiem, za którym podróżowali kolejno Doohan, Pourchaire i Lawson. Aż sześć pozycji na starcie zyskał Calan Williams, który znalazł się za tuż za Lawsonem. Świetny początek zawodów zaliczył ponownie Ayumu Iwasa – startujący z końca stawki Japończyk już po pierwszym okrążeniu znajdował się na czternastej pozycji. Na drugim kółku doszło do pierwszego w tym wyścigu wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. Powodem był obrót Frederika Vestiego w pierwszym zakręcie, po którym Duńczyk nie był już w stanie powrócić do rywalizacji.

    Restart nastąpił na piątym kółku i wkrótce po nim obserwowaliśmy mnóstwo manewrów wyprzedzania. Udany atak na Boschunga przypuścił Doohan, Armstrong uporał się z Calanem Williamsem, a kolejne pozycje zyskał Iwasa, który zdołał w krótkich odstępach czasowych wyprzedzić Nissany'ego, Hughesa i Daruvalę. Boschung wkrótce spadł na piąte miejsce, tracąc pozycje kolejno na rzecz Pourchaire'a i Lawsona. Armstrong i Iwasa kontynuowali tymczasem swoje szarże na miękkich oponach – ten pierwszy awansował na piąte miejsce po wyprzedzeniu Boschunga, podczas gdy Japończyk awansował do punktowanej strefy po tym, jak wygrał pojedynek z Caldwellem.

    Coraz bardziej komfortowym prowadzeniem cieszył się natomiast Vips, który po dziesięciu okrążeniach miał już ponad cztery sekundy przewagi nad drugim Doohanem. Wtedy właśnie zaczęła się runda obowiązkowych postojów w boksach. Na 14. okrążeniu wizytę u mechaników odbył Vips i zupełnie nie poszła ona po myśli Estończyka, który stracił mnóstwo czasu przez problem z wymianą lewego przedniego koła. Nie był to koniec dramatów na czele stawki – Jack Doohan, który został nowym liderem, po wyjeździe z pit lane zaliczył kontakt z Theo Pourchaire'em w wyniku którego musiał zjechać po nowe przednie skrzydło.

    Tym sposobem na czele stawki znaleźli się Marcus Armstrong, Richard Verschoor i Ayumu Iwasa, którzy ciągle nie byli jeszcze w boksach. Wkrótce do alei serwisowej zjechali Armstrong i Verschoor, dzięki czemu Iwasa znalazł się na prowadzeniu – po starcie z 22. pozycji! Japończyk prowadził do 19. kółka, kiedy to zjechał na wymianę ogumienia. Także i on jednak nie uniknął kłopotów, tracąc kilka cennych sekund na wymianie lewego tylnego koła. Nowym liderem został Pourchaire, za którym znajdowali się Drugovich, Lawson, Boschung, Vips, Armstrong, Williams, Nissany i Hauger. Iwasa powrócił na tor na 10. pozycji, za Norwegiem.

    Podrażniony utratą prowadzenia Vips nie poddawał się i na 21. kółku awansował na czwarte miejsce po przeprowadzeniu udanego ataku na Boschunga. Iwasa z kolei szybko awansował na miejsce siódme po uporaniu się z Haugerem, Nissanym i Williamsem. Do zmian doszło także na czele stawki – Drugovich stracił drugie miejsce na rzecz Liama Lawsona, który zaczął wywierać presję na prowadzącym Pourchaire'rze. Na 25. kółku do czołowej trójki powrócił Vips, który także wyprzedził Drugovicha.

    Zmagający się z coraz większym zużyciem opon Roy Nissany uwikłał się tymczasem w ostrą walkę w obronie swojej jedenastej pozycji przed jadącymi za nim rywalami. Kierowca DAMSa długo bronił się przed szybszymi Sargeantem, Verschoorem i Sato, lecz na 27. okrążeniu nie miał już argumentów i musiał w pierwszym zakręcie uznać wyższość Amerykanina i Holendra. Verschoor tuż po tym wypadł jednak z wyścigu, bowiem został uderzony w tył bolidu przez Enzo Fittipaldiego. Wczorajszy zwycięzca nie ruszył już z miejsca i konieczna była kolejna neutralizacja.

    Kilku kierowców postanowiło wykorzystać moment wyjazdu samochodu bezpieczeństwa na odbycie kolejnej wymiany opon. Dla walczących o punkty Dennisa Haugera i Calana Williamsa skończyło się to jednak katastrofą. Wspomniana dwójka, niemal jednocześnie, ruszyła ze swoich stanowisk z wciąż niedokręconymi kołami, w efekcie czego oba bolidy stanęły w pit lane z trzema założonymi kołami. Szczególnie groźnie wyglądała sytuacja na stanowisku Tridenta, gdzie postój odbywał Williams, lecz na szczęście nikomu nic się nie stało. Obaj kierowcy musieli oczywiście wycofać się z wyścigu.

    Restart nastąpił na przedostatnim, 31. kółku, które niebawem okazało się jednak tym ostatnim, bowiem przekroczony został limit czasowy. Mimo dobrego tempa Lawsona i Vipsa, Pourchaire nie oddał prowadzenia i na czołowych pozycjach nie doszło do żadnych zmian. Dwa miejsca stracił natomiast Drugovich, który spadł za Boschunga i Armstronga. Wielki pech dopadł natomiast jadącego na siódmej pozycji Ayumu Iwasę, w którego samochodzie doszło do usterki, czego efektem był spadek Japończyka na sam koniec stawki.

    Pourchaire odniósł zatem swoje trzecie zwycięstwo w Formule 2 i objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej cyklu. Tuż za nim finiszowali Lawson i Vips, a na kolejnych punktowanych pozycjach wyścig ukończyli Boschung, Armstrong, Drugovich, Sargeant, Nissany, Hughes i Doohan.

    Formula 2 > 2022 > Bahrajn 2 (główny), Sakhir - 5,412 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 10Theo PourchaireART Grand PrixDallara F2 2018311h01m54,45425
    2. 5Liam LawsonCarlinDallara F2 201831+0:00,92518
    3. 8Jüri VipsHitech Grand PrixDallara F2 201831+0:01,71415
    4. 15Ralph BoschungCampos RacingDallara F2 201831+0:03,86312
    5. 7Marcus ArmstrongHitech Grand PrixDallara F2 201831+0:04,60610
    6. 11Felipe DrugovichMP MotorsportDallara F2 201831+0:05,7228
    7. 6Logan SargeantCarlinDallara F2 201831+0:06,5396
    8. 16Roy NissanyDAMSDallara F2 201831+0:07,2564
    9. 24Jake HughesVan Amersfoort RacingDallara F2 201831+0:08,0082
    10. 3Jack DoohanVirtuosi RacingDallara F2 201831+0:08,8541
    11. 4Marino SatoVirtuosi RacingDallara F2 201831+0:11,353
    12. 2Jehan DaruvalaPrema RacingDallara F2 201831+0:14,361
    13. 22Enzo FittipaldiCharouz Racing SystemDallara F2 201831+0:15,074
    14. 23Cem BolukbasiCharouz Racing SystemDallara F2 201831+0:15,965
    15. 25Amaury CordeelVan Amersfoort RacingDallara F2 201831+0:22,704
    16. 17Ayumu IwasaDAMSDallara F2 201831+0:31,170
    17. 14Olli CaldwellCampos RacingDallara F2 2018301 okr.
    18. 21Calan WilliamsTridentDallara F2 2018274 okr.
    19. 1Dennis HaugerPrema RacingDallara F2 2018274 okr.
    Niesklasyfikowani
    20Richard VerschoorTridentDallara F2 201826
    12Clement NovalakMP MotorsportDallara F2 201812
    9Frederik VestiART Grand PrixDallara F2 20181
    25. 24David BeckmannVan Amersfoort RacingDallara F2 2018823 okr.
    Najszybsze okrążenie: Jüri Vips (Hitech Grand Prix) - 1:46,845 na 17 okrążeniu (+1 pkt.)
    Pole position: Jack Doohan (Virtuosi Racing) - 1:40,542 (+2 pkt.)
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca