F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Drugovich dominuje w niedzielnych zmaganiach F2 w Dżuddzie
    Maciej Wróbel, 27 marca 2022<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Embed from Getty Images

    Felipe Drugovich odniósł zasłużone zwycięstwo w głównym wyścigu Formuły 2 w Dżuddzie, obejmując dzięki temu prowadzenie w klasyfikacji generalnej cyklu. Obok Brazylijczyka na podium ustawili się Richard Verschoor i Jehan Daruvala. Wyścigu nie ukończyli dwaj inni pretendenci do tytułu, Theo Pourchaire i Liam Lawson, których wyeliminowały problemy techniczne.

    Start do wyścigu był zaskakująco czysty, biorąc pod uwagę naturę obiektu w Dżuddzie. Drugovich i Verschoor obronili swoje pozycje numer 1. i 2., zaspał natomiast ruszający z trzeciego pola Boschung, który tuż po starcie spadł za dwóch Nowozelandczyków – Armstronga i Lawsona. Pod koniec pierwszego kółka Szwajcara próbował wyprzedzić także Ayumu Iwasa, jednak bezskutecznie.

    Na pierwszych kilku okrążeniach obserwowaliśmy mnóstwo pojedynków, szczególnie w środku stawki, lecz obyło się bez jakichkolwiek indcydentów czy kolizji. Stawce przewodził Drugovich, który miał niespełna sekundę przewagi nad Verschoorem. Ta dwójka powoli zaczęła oddalać się od Lawsona – po czterech kółkach kierowca Carlina tracił już do lidera ponad dwie sekundy. Na kolejnych punktowanych pozycjach znajdowali się Armstrong, Boschung, Iwasa, Vips, Hauger, Daruvala i Williams.

    Verschoor na piątym okrążeniu postanowił po raz pierwszy zaatakować Drugovicha, lecz bezskutecznie. Wkrótce pozycje zaczął tracić Boschung, który w krótkim okresie przegrał pojedynki z Iwasą i Vipsem. W ich trakcie kierowca Camposa dwukrotnie ścinał pierwszy zakręt zyskując przy tym przewagę, co nie umknęło uwadze sędziów – nałożyli oni wkrótce na Boschunga pięciosekundową karę czasową.

    Na ósmym kółku z wyścigu wycofał się pierwszy pechowiec, którym był Theo Pourchaire – w bolidzie Francuza doszło do usterki mechanicznej. Tym samym zaliczył on katastrofalny weekend, w trakcie którego nie zdobył ani jednego punktu i rzecz jasna stracił prowadzenie w klasyfikacji generalnej cyklu. Okrążenie później do boksów na pierwszą wizytę u mechaników zjechał lider wyścigu, Felipe Drugovich, a na prowadzenie wyszedł Verschoor.

    Holender zjechał do boksów okrążenie później i powrócił na tor tuż za Drugovichem. Prawdziwy dramat przeżył natomiast kolejny z liderów klasyfikacji – Liam Lawson zatrzymał się na końcu alei serwisowej w wyniku niedokręcenia lewego przedniego koła. Na trzecie miejsce wysunął się zatem Armstrong, podczas gdy czwarty Iwasa nie był w stanie znaleźć dobrego tempa po zmianie opon – Japończyk tracił mnóstwo czasu i wkrótce spadł za Daruvalę i Hughesa.

    Na tym etapie wyścigu na prowadzeniu znajdowała się grupa pięciu kierowców, która realizowała alternatywną strategię i wciąż nie miała za sobą wizyty w boksach. Liderem z przewagą ośmiu sekund nad Novalakiem był Hauger, za których plecami znajdowali się Doohan, Sargeant i Caldwell. Z tym ostatnim na piętnastym okrążeniu bezproblemowo uporał się rzeczywisty lider wyścigu – Felipe Drugovich.

    Pierwszym kierowcą ze wspomnianej wyżej grupy, jaki zjechał do pit lane był Clement Novalak, który chwilę wcześniej stracił drugą pozycję na rzecz Jacka Doohana. Francuz powrócił na tor na 14. miejscu, za Enzo Fittipaldim. Prowadzący Hauger nadal tymczasem kręcił dobre czasy i na osiem kółek przed końcem jego przewaga nad drugim Doohanem wynosiła aż jedenaście sekund.

    Hauger, podobnie jak Doohan czy Sargeant, nie doczekał się jednak wymarzonej sytuacji, jaką byłaby niewątpliwie w jego przypadku pełna neutralizacja i zjechał po świeży komplet miękkich opon na pięć kółek przed końcem. Norweg powrócił na tor na siódmym miejscu, tuż za Iwasą. Już po kilku chwilach Hauger uporał się jednak z Japończykiem i był szósty. Na czele sytuacja wróciła do normy – na prowadzenie powrócił Drugovich, który znajdował się trzy sekundy przed Verschoorem i piętnaście sekund przed Daruvalą.

    Wyścig, jak na standardy toru w Dżuddzie, czy nawet całej serii, miał niezwykle spokojny przebieg. Jedyny raz żółte flagi wywieszono dopiero na ostatnim kółku, kiedy to jadący na tyłach stawki Frederik Vesti obrócił swój samochód w drugim zakręcie. Duńczyk nie wrócił już do rywalizacji, jednak nie miało to większego wpływu na losy wyścigu. Drugovich pomknął po pewną wygraną, która była jego czwartą w serii. Jako drugi ze stratą 2,3 sekundy do Brazylijczyka na mecie zameldował się Verschoor, a podium po świetnej pogoni uzupełnił Jehan Daruvala.

    Kolejne punktowane pozycje zajęli natomiast Hughes, Armstrong, Hauger, Iwasa, Nissany, Doohan i Vips. Jack Doohan otrzymał też dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie wyścigu. Drugovich skorzystał na bardzo nieudanym weekendzie Pourchaire'a, a także pechu Lawsona w dzisiejszym wyścigu i został nowym liderem klasyfikacji generalnej Formuły 2. Kierowca MP Motorsport ma teraz jedenaście oczek przewagi nad drugim Liamem Lawsonem. Trzeci jest Richard Verschoor, który do Lawsona traci dwa punkty.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca