F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Pewne zwycięstwo Martinsa w głównym wyścigu F3 w Hiszpanii
    Maciej Wróbel, 22 maja 2022<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+

    Victor Martins odniósł bardzo pewne zwycięstwo w obfitującym w incydenty głównym wyścigu Formuły 3 na torze Catalunya. Francuz odebrał pierwsze miejsce Romanowi Stankowi tuż po starcie i przewodził stawce już do końca rywalizacji. Wspomniany Stanek finiszował jako drugi, tuż przed Isackiem Hadjarem.

    Roman Stanek zaliczył solidny start z pole position, jednak jeszcze lepiej spisał się ruszający z drugiego pola Victor Martins, który wyprzedził Czecha po zewnętrznej zakrętu numer jeden. Blisko tej dwójki znajdował się także szukający swojej szansy Alexander Smoljar, lecz Rosjanin został lekko przyblokowany przez Stanka i stracił trzecią pozycję na rzecz Isacka Hadjara. Na piąte miejsce przesunął się Oliver Bearman, a nieudany start zaliczył lider klasyfikacji, Arthur Leclerc, który stracił cztery pozycje i był dziewiąty.

    Isack Hadjar prezentował dobre tempo i szybko zaczął naciskać na jadącego na drugiej pozycji Romana Stanka. Francuz został jednak zmuszony do odłożenia swojego manewru w czasie, ponieważ na czwartym kółku doszło do pierwszej w tym wyścigu neutralizacji. Walczący w drugiej połowie stawki Kush Maini i Rafael Villagomez zderzyli się ze sobą w dwunastym zakręcie, przez co ten drugi wypadł z toru i rozbił swój samochód po uderzeniu w bandę. Maini został uznany winnym doprowadzenia do kolizji i wkrótce otrzymał dziesięciosekundową karę czasową.

    Rywalizacja została wznowiona na ósmym okrążeniu. Bezpośrednio po restarcie nie doszło do żadnych przetasowań w czołowej piątce. Prowadził wciąż Martins, za którym w niewielkich odstępach podróżowali Stanek, Hadjar, Smoljar i Bearman. Szósty Kaylen Frederick stracił natomiast dwie pozycje na rzecz Crawforda i Colleta. Czołową dziesiątkę zamykali Arthur Leclerc i zwycięzca wczorajszego sprintu, David Vidales.

    Na jedenastym kółku Hadjar podjął kolejną próbę ataku na Stanka, lecz kierowca Tridenta ponownie wyszedł z tego obronną ręką. Chwilę potem, ten czesko-francuski pojedynek znów został przerwany neutralizacją – tym razem sprawcą zamieszania okazał się Brad Benavides, który wypadł z toru w drugim zakręcie. Samochód pochodzącego z Florydy zawodnika został wkrótce uprzątnięty i kierowcy wrócili do walki na piętnastym kółku.

    Tuż po restarcie zapachniało kolejną neutralizacją, gdyż w pierwszym zakręcie doszło do kontaktu pomiędzy walczącymi o dziewiątą pozycję Leclerkiem i Vidalesem. Obaj kierowcy musieli ratować się ucieczką na pobocze, a Vidales w wyniku uszkodzeń niedługo potem wycofał się z wyścigu. Okrążenie później bratobójczy pojedynek w piątym zakręcie stoczyli kierowcy Camposa – Hunter Yeany i Pepe Marti. Doszło pomiędzy nimi do kontaktu, w wyniku którego ten drugi na chwilę znalazł się poza torem, a Yeany musiał zjechać po nowe przednie skrzydło.

    Victor Martins tymczasem zdawał się mieć sytuację pod kontrolą i systematycznie powiększał przewagę nad Romanem Stankiem, który wciąż skutecznie bronił się przed naciskającym na niego Hadjarem. Sprawy miały się natomiast o wiele gorzej u innego z pretendentów do tytułu – Arthura Leclerca. Kierowca Premy otrzymał karę czasową za spowodowanie kolizji z Vidalesem, a niedługo potem stracił dziesiątą pozycję na rzecz Juana Manuela Correi i musiał bronić się przed Gregoire'em Saucym.

    Do końca rywalizacji nie doszło w czołówce do żadnych zmian. Martins po pechu we wczorajszym sprincie odrobił straty z nawiązką, mijając linię mety na pierwszym miejscu. Roman Stanek utrzymał drugą pozycję przed Hadjarem, a tuż za podium finiszowali Smoljar i Bearman. Punktowaną dziesiątkę uzupełnili Crawford, Collet, Colapinto, Frederick i Correa. Po doliczeniu kary czasowej Arthur Leclerc spadł z jedenastej pozycji na czternastą.

    Zwycięstwo w dzisiejszym wyścigu pozwala Martinsowi z 62 punktami powrócić na prowadzenie w klasyfikacji kierowców. Na drugie miejsce awansuje Roman Stanek, który do Francuza traci sześć oczek. Podium z 50 punktami na koncie uzupełnia Jak Crawford, a trzy punkty do Amerykanina traci czwarty Isack Hadjar. Aż na piąte miejsce spada dotychczasowy lider, Arthur Leclerc, który dzisiejsze zmagania zakończył poza punktowaną strefą.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca