F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Drugovich zwycięzcą głównego wyścigu F2 w Monako
    Maciej Wróbel, 29 maja 2022<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Felipe Drugovich zwyciężył w głównym wyścigu Formuły 2 na ulicach Monte Carlo. Brazylijczyk wytrzymał napór ze strony Theo Pourchaire'a, który naciskał na niego przez większość rywalizacji. Francuz ostatecznie musiał zadowolić się drugim miejscem. Najniższy stopień podium wywalczył Juri Vips.

    Jeszcze przed rozpoczęciem okrążenia formującego pech dopadł Liama Lawsona i Roya Nissany'ego, którzy nie byli w stanie ruszyć ze swoich pól startowych i byli zmuszeni do startu z pit lane. Sam start wyścigu miał dosyć spokojny przebieg, podobnie jak pierwszych kilka kółek. Czołowa czwórka – Drugovich, Pourchaire, Doohan i Vips – z łatwością utrzymała swoje pozycje, natomiast fantastyczną reakcją popisał się wczorajszy zwycięzca, Dennis Hauger, który awansował z dziewiątego miejsca na piąte.

    Drugovich od samego początku narzucił bardzo mocne tempo i po czterech okrążeniach miał ponad trzy sekundy przewagi nad Pourchaire'em. Francuz miał z kolei dość komfortową przewagę nad Doohanem, za którym w bardzo bliskiej odległości podążali Vips i Hauger. Na kolejnych pozycjach plasowali się Fittipaldi, Armstrong, Daruvala, Hughes i Iwasa. Na ósmym kółku Iwasa i Sargeant zostali pierwszymi kierowcami, jacy zdecydowali się na wizytę w alei serwisowej, a do czołowej dziesiątki wskoczył Calan Williams.

    Jako pierwszy ze ścisłej czołówki do boksów zjechał Hauger, który zamienił supermiękką mieszankę na miękką. Około dziesiątego okrążenia przyspieszył Pourchaire – w ciągu kilku kolejnych kółek kierowca ART zdołał zniwelować stratę do prowadzącego Drugovicha do 1,6 sekundy. Karę przejazdu przez pit lane za przekroczenie przepisów obowiązujących w alei serwisowej otrzymał natomiast Roy Nissany. Kilka okrążeń później jadący na końcu stawki Izraelczyk zdecydował się wycofać z dalszej rywalizacji.

    Na osiemnastym okrążeniu Amaury Cordeel uderzył w ścianę w ostatnim zakręcie, po czym zatrzymał swój samochód na prostej startowej, przez co konieczna była pierwsza w tym wyścigu neutralizacja. Czołówka postanowiła wykorzystać ten moment na zjazd do pit lane. Postój Felipe Drugovicha był daleki od ideału, jednak zespół ART także nie popisał się przy wymianie opon u Pourchaire'a, także w czołowej dwójce utrzymał się status quo. Na wyjeździe z pit lane doszło do niecodziennej sytuacji, bowiem porządkowi ciągle ściągali bolid Cordeela z toru, gdy czołówka wyjeżdżała z alei serwisowej. Drugovich i spółka musieli zatem odczekać krótką chwilę zanim mogli powrócić na tor.

    Samochód bezpieczeństwa opuścił tor pod koniec 21. okrążenia. Restart nie przyniósł żadnych zmian w układzie czołówki. Przez stawkę z powodzeniem przebijał się za to Liam Lawson, który wyprzedził w Mirabeau Marino Sato i awansował na trzynastą pozycję. Okrążenie później Nowozelandczyk w tym samym miejscu zaatakował również Clementa Novalaka, lecz nie był to do końca czysty manewr – kierowca Carlina wepchnął Francuza na ścianę eliminując go z wyścigu. Konieczny był zatem kolejny wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

    Wznowienie rywalizacji nastąpiło po dwóch kółkach. Drugovich znów wybronił się przed nacierającym coraz bardziej Pourchaire'em, a trzeci był Vips, który przeskoczył Doohana po rundzie postojów w boksach. Za Australijczykiem znajdowali się z kolei Fittipaldi, Armstrong, Hauger, Williams, Daruvala i Iwasa. Drugovich i Pourchaire byli klasą sami dla siebie i w ciągu kilku kolejnych kółek oddalili się od Vipsa na niemal trzy sekundy. Estończyk zdołał natomiast nieco odskoczyć Doohanowi i zajmował komfortowe trzecie miejsce.

    Kilka kolejnych okrążeń upłynęło pod znakiem wywierania presji przez Pourchaire'a na liderze wyścigu, Drugovichu. Brazylijczyk ewidentnie nie miał już wystarczająco dobrego tempa, by oddalić się od Francuza, który podążał za nim jak cień, tracąc niespełna pół sekundy. Na walce tej dwójki korzystał także Vips – Estończyk do 35. kółka zdołał zniwelować stratę do prowadzących Pourchaire'a i Drugovicha do niespełna 1,2 sekundy. W międzyczasie z wyścigu z powodu usterki mechanicznej wycofał się jeden z największych pechowców weekendu – Liam Lawson.

    Ostrą walkę mogliśmy zaobserwować natomiast na pozycjach 8-10, gdzie Jehan Daruvala zdołał w Nouvelle Chicane uporać się z Calanem Williamsem. W Tabac Australijczyk stracił kolejną pozycję, tym razem na rzecz Logana Sargeanta i musiał skupić się na utrzymaniu miejsca w punktowanej dziesiątce, bowiem tuż za nim czaił się Ayumu Iwasa. Pourchaire tymczasem nadal próbował naciskać na Drugovicha, jednak sytuacja nie ulegała zmianie, wręcz przeciwnie – na dwa kółka przed metą Brazylijczyk zdołał nieco podkręcić tempo i odskoczył Francuzowi na ponad sekundę.

    Tuż przed rozpoczęciem ostatniego okrążenia Drugovich pojechał zbyt szeroko w Rascasse, przez co Pourchaire znów mógł się zbliżyć do kierowcy MP Motorsport, jednak do oczekiwanego manewru ostatecznie nie doszło. Drugovich wytrzymał presję ze strony Pourchaire'a i odniósł swoje czwarte zwycięstwo w tym sezonie. Podium uzupełnił Vips, za którym na kolejnych pozycjach finiszowali Doohan, Fittipaldi, Armstrong, Hauger, Daruvala, Sargeant i Sato. Ten ostatni zyskał na kolizji Williamsa i Iwasy w Mirabeau, do której doszło na ostatnim okrążeniu i zdobył swój drugi punkt w sezonie.

    Kolejna wygrana Drugovicha pozwala mu na powiększenie przewagi nad drugim w tabeli Pourchaire'em aż do 32 punktów. Francuz ma z kolei przewagę 28 oczek nad trzecim Jehanem Daruvalą. Za Hindusem w bardzo niewielkich odstępach plasują się kolejno Armstrong, Vips, Doohan i Fittipaldi.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca