F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2024
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Caio Collet wygrywa mokry sprint F3 na Hungaroringu
    Jakub Ziółkowski, 30 lipca 2022<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Embed from Getty Images

    Caio Collet wygrał emocjonujący sprint na mokrym torze Hungaroring. Podium porannego wyścigu Formuły 3 uzupełnili Franco Colapinoto i Kush Maini.

    Poranny deszcz nad Budapesztem sprawił, że nawierzchnia toru była mokra. Wyścig rozpoczął się za samochodem bezpieczeństwa, który przejechał dwa okrążenia. Kierowców czekał lotny start, a debiutujący w serii Oliver Goethe znalazł się po wczorajszych kwalifikacjach na pierwszym polu startowym. Młody kierowca Camposa popełnił jednak błąd na starcie, wyjeżdżając szeroko w ostatnim zakręcie i stracił kilka pozycji. Na prowadzenie wskoczył Colapinto przed Hadjarem i Colletem. Czwarty był debiutant Goethe. Jego kolega z zespołu, David Vidales wypadł z toru na wyjściu z trzeciego zakrętu i uderzył w bandę. Na tor ponownie wyjechał samochód bezpieczeństwa.

    Bernd Maylander wrócił do alei serwisowej pod koniec trzeciego okrążenia. Colapinto żwawo zebrał się do restartu i odjechał od walczących o drugą pozycję Hadjara i Colleta. Brazylijczyk wyprzedził Francuza i rzucił się w pogoń za liderem. Startujący z pierwszego miejsca Goethe stracił następne dwie pozycje na rzecz Crawforda i Mainiego, a po chwili kolejną na rzecz Martinsa. Debiutant był już siódmy.

    Prowadzący Colapinto był tymczasem pod bardzo dużym naciskiem ze strony Colleta. Brazylijczyk był wyraźnie szybszy w mokrych warunkach i zaatakował na dojeździe do pierwszego zakrętu. Kierowcy z Ameryki Południowej stoczyli fascynującą walkę, lecz na piątym okrążeniu Colapinto w dalszym ciągu prowadził. Na tor musiał jednak ponownie wyjechać samochód bezpieczeństwa po kolizji Benavidesa z Cohenem w pierwszym zakręcie. Powtórki pokazały, że kierowca z USA zdecydowanie przesadził z hamowaniem i z impetem uderzył w bolid Jenzera. Benavides wycofał się z wyścigu, a Cohen powrócił do swoich mechaników, gdzie również zakończył swój wyścig.

    Neutralizacja skończyła się na siódmym okrążeniu. Liderzy natychmiast powrócili do walki, ale tym razem dołączył się do niej Hadjar, który rozdzielił Colapinto i Colleta. Po chwili Hadjar zaatakował Argentyńczyka, jednak szeroki wyjazd w drugim zakręcie oznaczał powrót Colleta na drugą lokatę. Czwarty był Maini, który wyprzedził Martinsa i Crawforda. Hindus prezentował dobre tempo i powoli zbliżał się do walczącej trójki. Tymczasem Crawford wyprzedził Martinsa, który musiał natychmiast bronić się przed Leclercem.

    Na dziesiątym okrążeniu Collet ponownie zaatakował Colapinto, który w końcu musiał się pogodzić z utratą prowadzenia. Za nimi Martins wyjechał za szeroko w trzecim sektorze i stracił szóstą lokatę na rzecz Leclerca. Monakijczyk zaatakował po chwili swojego zespołowego kolegę, Jaka Crawforda. Amerykanin zdołał jednak obronić piątą pozycję. Z przodu stawki Collet natychmiast zaczął odjeżdżać od Colapinto.

    Pod koniec wyścigu tor zaczął przesychać. Na szesnastym okrążeniu Hadjar popełnił błąd w drugim zakręcie i spadł z trzeciego miejsca. Francuz został wyprzedzony przez Mainiego i Crawforda. Pod koniec okrążenia Hadjar był już szósty — wyprzedził go Arthur Leclerc. Walka o trzecie miejsce trwała. Crawford zaatakował Mainiego, jednak wyjechał zbyt szeroko w drugim zakręcie. Obaj zbliżyli się jednocześnie do drugiego Colapinto.

    Na ostatnim okrążeniu Leclerc zaatakował Crawforda — między kierowcami Premy doszło do kolizji i obaj wypadli z pierwszej piątki. Monakijczyk zbyt ambitnie zaatakował i obrócił swojego zespołowego kolegę. Leclerc miał tak duże problemy z przyczepnością w przedostatnim zakręcie, że został przypadkiem uderzony przez Martinsa i tym samym w szokujący sposób zakończył wyścig dla Premy.

    Z przodu Collet spokojnie dojechał do mety z ponad siedmiosekundową przewagą nad drugim Colapinto. Trzeci był Maini przed Hadjarem, Bearmanem, Martinsem, Saucym, Goethe, Stankiem i Maloneyem.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca