F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Doohan pewnie wygrywa sprint na Hungaroringu
    Jakub Ziółkowski, 30 lipca 2022<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Embed from Getty Images

    Jack Doohan wygrał sobotni sprint na torze Hungaroring. Pomimo słabego startu Australijczyk szybko powrócił na pozycję lidera i odjechał ze zwycięstwem. Podium uzupełnili Juri Vips i Enzo Fittipaldi.

    Doohan nie wystartował najlepiej i stracił na starcie prowadzenie na rzecz Fittipaldiego. Australijczyk zaatakował kierowcę Camposa na dojeździe do drugiego zakrętu. Fittipaldi zblokował swoje prawe przednie koło i wypadł z toru, tracąc dwie pozycje na rzecz powracającego na pozycję lidera Doohana, a także Vipsa.

    Tymczasem w pierwszym zakręcie doszło do kolizji między Felipe Drugovichem, Dennisem Haugerem i Loganem Sargeantem. Całe zamieszanie sprawiło, że Theo Pourchaire musiał szeroko wyjechać z toru, tracąc przy tym sporo pozycji. Hauger zakończył swój wyścig, natomiast Sargeant powrócił na naprawy do swoich mechaników. Uszkodzenia bolidu okazały się jednak zbyt poważne i kierowca Carlina musiał wycofać się z wyścigu. Sędziowie nie stwierdzili winy żadnego z kierowców. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.

    Bernd Maylaender ustawił się na torze przed liderem Doohanem, za którym znajdowali się: Vips, Fittipaldi, Drugovich, Vesti, Daruvala, Armstrong, Lawson, Iwasa i Verschoor. Samochód bezpieczeństwa powrócił do alei serwisowej pod koniec trzeciego okrążenia. Podczas restartu doszło do kolizji między Nissanym a Novalakiem — kierowca DAMSa uszkodził swoje przednie skrzydło, a Francuz starał się wrócić do mechaników na przebitej oponie.

    Na siódmym kółku kierowcy rozpoczęli korzystanie z DRS-u. Doohan odjeżdżał od drugiego Vipsa, który musiał bacznie patrzeć w lusterka. Trzeci Fittipaldi trzymał się bardzo blisko tylnego skrzydła kierowcy Hitech. Na dziesiątym okrążeniu Pourchaire wyprzedził Beckmanna w walce o 14. pozycję. Po chwili Francuz uporał się z Sato.

    Natura Hungaroringu nie sprzyjała manewrom wyprzedzania. Vips umiejętnie bronił się przed trzecim Fittipaldim. Za nimi Drugovich czuł presję ze strony Vestiego. Na piętnastym kółku Beckmann wyprzedził Sato i wrócił na czternastą pozycję. Na siedemnastym okrążeniu Armstrong zaatakował szóstego Daruvalę, który agresywnie się obronił. Zamieszanie sprawiło, że do walki dołączył się Liam Lawson. Sędziowie tymczasem ukarali pięcioma karnymi sekundami Richarda Verschoora za przekraczanie limitów toru. Kilka okrążeń później Holender dostał kolejne 10 sekund kary za ponowne przekroczenie linii.

    Na następnym okrążeniu Pourchaire, który starał się powrócić do pierwszej dziesiątki, zaatakował dwunastego Williamsa. Australijczyk agresywnie zamknął drzwi na wyjściu z drugiego zakrętu. Na dziewiętnastym okrążeniu Armstrong zaatakował ponownie Daruvalę. Między kierowcami doszło do kolizji — Armstrong stracił przez nią siódmą pozycję na rzecz Lawsona. Do walki próbował również dołączyć się Iwasa.

    Kolizja z Armstrongiem kosztowała Daruvalę — sędziowie wręczyli mu dziesięciosekundową karę. Tymczasem Vips po raz pierwszy realnie zbliżył się do prowadzącego od startu Doohana. Pourchaire wreszcie wyprzedził dwunastego Williamsa i wskoczył na dwunastą pozycję. Na 23. okrążeniu Daruvala w końcu musiał oddać szóstą pozycję Lawsonowi. Zamieszanie sprawiło, że Hindus dodatkowo został wyprzedzony przez Armstronga i Iwasę. Daruvala zjechał do swoich mechaników, gdzie pozbył się swoich zużytych opon.

    Pourchaire coraz żwawiej nadrabiał straty. Po wyprzedzeniu Williamsa oraz zjeździe Daruvali, Francuz wyprzedził Caldwella i awansował na dziewiątą lokatę. Doohan spokojnie utrzymał prowadzenie i wygrał sobotni sprint. Za nim do mety dojechali: Vips, Fittipaldi, Drugovich, Versti, Lawson, Armstrong, Iwasa, Pourchaire i Caldwell.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca