F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Drugovich coraz bliżej mistrzowskiego tytułu w Formule 2
    Jakub Ziółkowski, 4 wrze?nia 2022<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Felipe Drugovich wygrał szalony wyścig na Zandvoort i umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej. Za Brazylijczykiem do mety dojechał Richard Verschoor i Ayumu Iwasa.

    Lider klasyfikacji generalnej nie wystartował najlepiej, zdołał jednak obronić się przed drugim Doohanem. Fatalny błąd popełnił startujący z trzeciego pola Logan Sargeant, który przestrzelił hamowanie w pierwszym zakręcie i wypadł z toru. Kierowca Carlina powrócił na tor, jednak w dalszej części okrążenia zderzył się z Boschungiem i wypadł z toru. Amerykanin groźnie wbił się w barierę i wycofał z wyścigu. Sargeant na szczęście opuścił bolid o własnych siłach. Na trzecie miejsce wskoczył Dennis Hauger. Na tor błyskawicznie wyjechał samochód bezpieczeństwa.

    Drugovich prowadził przed Doohanem, Haugerem. Czwarty był Verschoor, a za nim: Iwasa, Lawson, Novalak, Armstrong, Cordeel i Vesti. Wicelider mistrzostw Theo Pourchaire był trzynasty. Podczas neutralizacji doszło do niecodziennej kolizji między Beckmannem i Nissanym — niemiecki kierowca musiał zjechać na wymianę przedniego skrzydła.

    Na czwartym okrążeniu sędziowie zdecydowali się na wywieszenie czerwonej flagi. Kierowcy wrócili do alei serwisowej, a porządkowi zabrali się za naprawę uszkodzonej bariery. Przerwa trwała do 10:53, kiedy karawana bolidów powróciła na tor. Theo Pourchaire wykorzystał przerwę na zmianę opon na twardą mieszankę. Sędziowie podjęli decyzję o lotnym restarcie.

    Drugovich szybko przeprowadził restart i uciekł drugiemu Doohanowi. W walce o siódmą pozycję Novalak wypchnął z toru Armstronga. Nowozelandczyk musiał skupić się na obronie ósmej lokaty przed Cordeelem, za to Novalak zaatakował szóstego Lawsona.

    Na ósmym okrążeniu na zmianę opon zjechali Cordeel i Williams. Tymczasem Jehan Daruvala popełnił błąd i obrócił się. Hindus powrócił do rywalizacji w końcówce stawki. Z przodu Doohan zbliżył się do Drugovicha. Australijczyk bardzo opóźnił hamowanie, niszcząc przy tym swoją lewą przednią oponę. Australijczyk natychmiast stracił tempo, dzięki czemu Drugovich odjechał na ponad sekundę. Na dziesiątym kółku swoich mechaników odwiedził Clement Novalak.

    Trzeci Hauger obserwował poczynania Australijczyka. Po chwili Norweg zjechał na zmianę opon, aby podciąć Doohana. Na następnym okrążeniu do mechaników zjechał Vips. Tymczasem lewa przednia opona Doohana była w fatalnym stanie. Kierowca Virtuosi zjechał się ich pozbyć na trzynastym okrążeniu. Za nim u mechaników pojawił się Iwasa — co ciekawe, obaj powrócili na tor przed Haugerem. Na następnym kółku Norweg rzucił się w pogoń za Japończykiem, natomiast Doohan starał się wyprzedzić Tatianę Calderon, która nie zmieniała jeszcze opon. Do wymiany pozycji doszło na czternastym kółku. Przed Kolumbijką jechał Drugovich, który w międzyczasie również pozbył się miękkich opon.

    Na 15. okrążeniu do alei serwisowej zjechał Verschoor — Holender wyjechał idealnie między Drugovichem i Doohanem. Australijczyk wykorzystał jednak rozgrzane opony i wyprzedził Verschoora po zewnętrznej trzeciego zakrętu. Na siedemnastym okrążeniu Sato wypadł z toru i uderzył w barierę na wewnętrznej drugiego zakrętu. Powtórki pokazały, że podczas pit stopu mechanicy Virtuosi nie dokręcili koła w bolidzie Japończyka. Wymagana była interwencja samochodu bezpieczeństwa, a także gaśnicy, którą Sato ugasił płonące hamulce.

    Restart przypadł na 22. kółko, jednak w wyniku nieporozumienia doszło do kolizji podczas restartu. Lawson starał się ruszyć jak najpóźniej, przez co z tyłu stawki Verschoor wjechał w tył bolidu Doohana. Australijczyk obrócił się i wycofał z wyścigu. Tuż za nimi Novalak uderzył w bolid Tatiany Calderon i również musiał zakończyć swoje zmagania. Wjazd do alei serwisowej został zamknięty, a kierowców czekała trzecia neutralizacja. Brak akcji na torze starały się nadrobić odważne gołębie, które rywalizowały w zbliżeniu się do linii wyścigowej.

    Kolejny restart przebiegł już jednak bez problemów. Lawson szybko ruszył i odjechał od drugiego Armstronga, który natychmiast zjechał do swoich mechaników. Za nim podążyli Nissany i Boschung. Lawson prowadził przed Pourchairem, Vestim — pierwsza trójka nadal musiała zmienić opony. Czwarty był lider klasyfikacji generalnej, Felipe Drugovich. Tymczasem kierowcy zbliżali się do limitu czasowego. Na dwanaście minut przed końcem Lawson i Pourchaire zjechali do boksu, a na następnym okrążeniu Vesti jako ostatni zmienił opony. Drugovich odzyskał prowadzenie. Tuż za nim, mimo uszkodzonego bolidu szybko jechał Verschoor. Trzeci był Ayumu Iwasa. Na przedostatnim okrążeniu Pourchaire wyprzedził Williamsa i wskoczył na jedenaste miejsce.

    Klasyfikacja wyścigu nie zmieniła się już, a czas powoli zaczął zbliżać się do końca. Drugovich wygrał kolejny wyścig, umacniając się na prowadzeniu w mistrzostwach. Ku radości miejscowych kibiców, Verschoor dojechał przed Iwasą. Za podium wyścig zakończyli: Hauger, Fittiapldi, Cordeel, Vips, Beckmann, Caldwell i Pourchaire, który wyprzedził w końcówce Daruvalę.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca