F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Colapinto zdyskwalifikowany, zwycięstwo dla O'Sullivana (akt.)
    Jakub Ziółkowski, 1 kwietnia 2023<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Franco Colapinto stracił wygraną w sobotnim sprincie Formuły 3 w Melbourne. Argentyńczyk poradził sobie z czterema neutralizacjami i dojechał do mety przed O'Sullivanem i Montoyą, jednak sędziowie zdecydowali o dyskwalifikacji zawodnika MP Motorsport za naruszenie przepisów technicznych.

    Startujący z pierwszego pola Sebastian Montoya dobrze ruszył i obronił się przed Oliverem Goethe. Ten znalazł się natomiast pod presją ze strony Colleta. Brazylijczyk wyprzedził Goethe, za to Niemiec kontratakował na dojeździe do trzeciego zakrętu. W międzyczasie jednak kierowca Tridenta został uderzony w oponę przez Browninga. To oznaczało jedno — przestrzelenie zakrętu i wizytę w żwirowej pułapce. Browning awansował na drugą lokatę, a Franco Colapinto wykorzystał zamieszanie i po kilku zakrętach wyprzedził Colleta w walce o trzecią pozycję. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, a porządkowi zabrali się za ściąganie bolidu Tridenta z toru.

    Montoya prowadził przed Browningiem i Colapinto. Czwarty był Collet, a za nim: Aron, O'Sullivan, Mini, Fornaroli, Beganovic, Bortoleto. Stawka wróciła do ścigania na czwartym okrążeniu. Browning od razu zaczął przygotowywać atak na swojego zespołowego partnera. Brytyjczyk zbliżył się na piątym okrążeniu w szybkiej szykanie, jednak zbyt mocno ściął wejście. W rezultacie jego samochód został mocno podbity, a Browning spadł na piątą lokatę. W zamieszaniu do żwiru wpadł Collet, który stracił swoją świetną trzecią pozycję. Jednocześnie, O'Sullivan wyprzedził Arona i awansował na trzecie miejsce.

    Największym wygraną tej sytuacji był Franco Colapinto. Argentyńczyk awansował na drugą lokatę... a po chwili był już pierwszy po dobrym ataku po zewnętrznej Montoyi. Colapinto nie zdołał jednak odjechać od Kolumbijczyka. Na tor wyjechał bezpieczeństwa po tym, jak Ido Cohen uderzył w barierę na wejściu w szykanę.

    Bernd Maylander zjechał po dziesięciu okrążeniach. Colapinto odjechał od Montoyi, który musiał bronić się przed O'Sullivanem. Za nimi Beganovic wyprzedził Miniego i awansował na szóstą pozycję. Tymczasem sędziowie ukarali Browninga karą dziesięciu sekund za kolizję z Goethe. Trudno było jednak skupić się na Brytyjczyku, który swoją drogą ponownie uniósł się w powietrze na wyjeździe z czwartego zakrętu. Tommy Smith mocno uderzył w barierę w ostatnim zakręcie i musiał zatrzymać swój rozbity bolid na końcu prostej. Jednocześnie Oliver Gray obrócił się w pierwszym zakręcie. Na tor po raz kolejny wyjechał safety car...

    Restart nastąpił na cztery kółka przed końcem. Colapinto szybko oddalił się od stawki i ruszył w stronę wygranej. Za nim O'Sullivan pięknym atakiem po zewnętrznej Montoyi wskoczył na drugą lokatę. Dalej Beganovic zaatakował Arona, jednak Estończyk wypchnął swojego zespołowego kolegę z toru. Szwed stracił piątą pozycję na rzecz Miniego. Tymczasem Alex Garcia rozbił się w trzecim sektorze i wycofał się z wyścigu. Nikogo nie zaskoczyła czwarta neutralizacja w wyścigu.

    Kierowcy dojechali do mety za samochodem bezpieczeństwa. Colapinto przekroczył linię mety pierwszy przed O'Sullivanem i Montoyą. Czwarty był Aron, a za nim do mety dojechali: Mini, Beganovic, Bortoleto, Fornaroli, Boya i Saucy. Piotr Wiśnicki ukończył wyścig na 26. lokacie.

    Akt.: Kilka godzin po wyścigu sędziowie ogłosili dyskwalifikację samochodu nr 10 ze względu na naruszenie regulaminu technicznego. Elementy nadwozia w bolidzie Colapinto nie były zgodne z artykułami 1.3 oraz 2.5 regulaminu technicznego. Nieprawidłowości wpłynęły na geometrię pojazdu, co poza drobnymi naprawami jest niedozwolone. Jednocześnie sędziowie zdyskwalifikowali pozostałych kierowców MP Motorsport za tę samą nieścisłość: Mariego Boyę i Jonny'ego Edgara. Zmiany w klasyfikacji oznaczały, iż Piotr Wiśnicki finalnie skończył na 23. miejscu.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca