F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Hauger pewnie zwycięża w sprincie F2 w Melbourne
    Maciej Wróbel, 1 kwietnia 2023<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Dennis Hauger zwyciężył w sobotnim sprincie Formuły 2 w Melbourne. Norwegowi nie przeszkodziły zmienne warunki panujące na torze i pewnie sięgnął po pierwszą w sezonie wygraną. Tuż za juniorem Red Bulla zmagania ukończyli Jak Crawford i Kush Maini.

    Przesychający tor jeszcze przed startem sprawił problemy kierowcom podczas dojazdu na pola startowe. Swój samochód w drugim zakręcie obrócił chociażby Kush Maini, jednak prawdziwy dramat przeżyli dwaj inni zawodnicy. Enzo Fittipaldi po uderzeniu w ścianę w zakręcie numer 8 nie był w stanie wystartować w wyścigu. Swój bolid w tym miejscu uszkodził także Ralph Boschung i lider klasyfikacji generalnej również nie przystąpił do sobotniej rywalizacji.

    Dennis Hauger zaliczył świetny start z pole position i następnie wytrzymał naciski ze strony ruszającego z drugiego pola Jaka Crawforda przez całe pierwsze kółko. Trzecie miejsce bez większych problemów utrzymał Kush Maini, który kilka razy pokazał się w lusterkach Crawfordowi, lecz ostatecznie nie był w stanie skutecznie zaatakować Amerykanina. Czwarte miejsce utrzymał Arthur Leclerc, natomiast dwie lokaty stracił piąty na starcie Zane Maloney, który spadł za Victora Martinsa i Olivera Bearmana.

    Na dojeździe do jedenastego zakrętu Maloney zaliczył kontakt z atakującym go Ayumu Iwasą przy bardzo dużej prędkości, co szczęśliwie skończyło się bez poważnego incydentu. Na początku kolejnego kółka Iwasa potężnie zblokował koła w pierwszym zakręcie, by następnie zjechać do pit lane po świeży komplet opon i wypaść z walki o czołowe pozycje. Maloney natomiast po kilku okrążeniach zdołał wyprzedzić Bearmana i wskoczyć na szóste miejsce. Po pięciu kółkach prowadził wciąż Hauger, który jednak nie był w stanie odjechać Crawfordowi i miał nad nim przewagę niespełna pół sekundy.

    Za plecami Haugera i Crawforda w bliskiej odległości podążali Maini, Leclerc, Martins i Maloney. Ten ostatni po nieudanym starcie zdawał się szybko odzyskiwać odpowiedni rytm i zaczął niepokoić Victora Martinsa. Na siódmym okrążeniu świetny pojedynek w najszybszej sekcji toru stoczyli ze sobą Maini i Leclerc – Monakijczyk wyprzedził kierowcę Camposa w 12. zakręcie, lecz ten nie pozostał dłużny rywalowi i dzięki odważnemu manewrowi w 13. zakręcie odzyskał trzecią pozycję. Na półmetku rywalizacji tempo podkręcił prowadzący Hauger, który wreszcie odskoczył Crawfordowi na ponad sekundę.

    W połowie wyścigu do gry postanowiła wkroczyć kapryśna w ten weekend w Melbourne aura – coraz to kolejni kierowcy zaczęli otrzymywać informacje o możliwych opadach deszczu, natomiast mechanicy szykowali opony na mokrą nawierzchnię. Zanim jednak spadły pierwsze krople, brawurowym manewrem w 11. zakręcie popisał się Zane Maloney, który uporał się wreszcie z Victorem Martinsem i awansował na piąte miejsce. Po chwili doszło do kontaktu pomiędzy Jackiem Doohanem a Juanem Manuelem Correą i w jej wyniku ten pierwszy zatrzymał się na środku toru i nie ruszył już z miejsca.

    Konieczny był zatem pierwszy w tym wyścigu wyjazd samochodu bezpieczeństwa, do czego doszło akurat w momencie, gdy opady deszczu zaczęły przybierać na sile. Czołówka nadal nie zjeżdżała jednak do boksów po deszczówki – na taki krok zdecydowało się jedynie kilku kierowców spoza punktowanej strefy, a byli to Pourchaire, Stanek, Correa i Cordeel. Dopiero później zaryzykować postanowili jadący na szóstej i dziesiątej pozycji Martins i Daruvala. Do końca wyścigu pozostały jedynie cztery okrążenia.

    Gdy samochód bezpieczeństwa miał już opuszczać tor, to na poboczu znalazł się kolejny kierowca – Brad Benavides. Amerykanin uderzył w bandę w ostatnim zakręcie i do ściągnięcia jego samochodu konieczne było użycie dźwigu, zatem kierowcy musieli pokonać kolejne dwa kółka za Mercedesem prowadzonym przez Bernda Maylaendera. W międzyczasie opady deszczu ustały, a pozostałych osiemnastu kierowców czekał liczący dwa okrążenia sprint do mety. Pod koniec neutralizacji deszczówki zdecydował się porzucić Ayumu Iwasa, który ponownie został wyposażony w pośrednie ogumienie.

    Do poważniejszych roszad na ostatnich kilometrach wyścigu ostatecznie nie doszło i Dennis Hauger mógł cieszyć się z pierwszego w tym sezonie – i trzeciego w ogóle – zwycięstwa w Formule 2. Drugi finiszował Jak Crawford, natomiast najniższy stopień podium wywalczył Kush Maini. Tuż za czołową trójką zameldował się Arthur Leclerc, a ostatnie punktowane pozycje zajęli kolejno Maloney, Hadjar, Bearman i Vesti.

    Pomimo bardzo nieudanego występu w dzisiejszym sprincie, czołowa trójka klasyfikacji – Boschung, Iwasa i Pourchaire – utrzymała swoje pozycje w tabeli. Na czwarte miejsce ze stratą dwóch punktów do Pourchaire'a awansował dzisiejszy triumfator – Dennis Hauger. Piąty ze stratą jednego punktu do Norwega jest Frederik Vesti, a pierwszą dziesiątkę uzupełniają Daruvala, Maini, Doohan, Maloney i Verschoor.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca