F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Bearman dominuje w głównym wyścigu F2 w Hiszpanii
    Maciej Wróbel, 4 czerwca 2023<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>


    Oliver Bearman odniósł pewne zwycięstwo w niedzielnym, głównym wyścigu F2 na torze Catalunya. Junior Ferrari nie dał większych szans swoim rywalom. Drugie miejsce zajął Enzo Fittipaldi, natomiast najniższy stopień podium po udanej pogoni w końcówce wywalczył Victor Martins.

    Bearman zaliczył solidny start, lecz jeszcze lepiej ruszył startujący z czwartego pola Ayumu Iwasa i na dojeździe do pierwszego zakrętu Brytyjczyk musiał bronić pozycji zarówno przed Japończykiem, jak i drugim na starcie Enzo Fittipaldim. Bearman ostatecznie utrzymał prowadzenie, drugi był Fittipaldi, a na trzecie miejsce awansował Theo Pourchaire, który zdołał przeskoczyć Iwasę i Doohana. Początek zawodów obył się bez poważniejszych incydentów, pomijając kontakt pomiędzy startującymi praktycznie z końca stawki Isackiem Hadjarem i Clementem Novalakiem. Dwaj Francuzi musieli zjechać na nieplanowany postój, ale byli w stanie kontynuować jazdę.

    Liderem na początku był zatem Bearman, a na kolejnych pozycjach plasowali się Fittipaldi, Pourchaire, Doohan, Iwasa, Hauger. Za Norwegiem jechali Martins i Vesti, którzy znajdowali się najwyżej spośród kierowców decydujących się na alternatywną strategię. Czołową dziesiątkę zamykali Jak Crawford oraz Juan Manuel Correa, który zaliczył mocny start z 14. pola. Amerykanin nie nacieszył się jednak długo jazdą w punktowanej strefie – pod koniec ósmego okrążenia wyjechał zbyt szeroko w ostatnim zakręcie i spadł aż na 16. lokatę.

    Na 10. kółku w boksach pojawili się pierwsi kierowcy z czołówki, a byli nimi Theo Pourchaire i Ayumu Iwasa. Okrążenie później w ich ślady poszli Fittipaldi, Doohan i Hauger. Wcześniejszy pit stop opłacił się w przypadku Iwasy, który zdołał bez większych trudności wyprzedzić Jacka Doohana. Theo Pourchaire podjął natomiast nieudaną próbę ataku na Fittipaldiego, wyjeżdżając zbyt szeroko w pierwszym zakręcie. Prowadzący w wyścigu Bearman zjechał do boksów dopiero na 14. kółku, a na prowadzenie wysunął się Victor Martins. Kierowca Premy utrzymał jednak "wirtualne" prowadzenie, wyjeżdżając z pit lane przed Enzo Fittipaldim.

    Po mocnym początku drugiego stintu z tonu mocno spuścił Pourchaire, który szybko stracił dwie pozycje na rzecz Iwasy i Doohana. Bearman tymczasem skutecznie przebijał się przez grupę kierowców jadących na alternatywnej strategii, którzy na etym etapie rywalizacji oczywiście przewodzili stawce, niwelując tym samym stratę do prowadzących Martinsa, Vestiego, Crawforda i Verschoora. Czwórka ta zjechała do alei serwisowej na okrążeniach 24-26. Sytuacja w czołówce wróciła więc do normy i Bearman powrócił na pozycję lidera, a trzy sekundy za nim znajdował się Fittipaldi.

    Za Brazylijczykiem podążali Iwasa i Doohan, podczas gdy Martins i Vesti powrócili na tor odpowiednio na 5. i 9. miejscu. Szybko okazało się, że w przypadku Francuza i Duńczyka alternatywna strategia zdecydowanie zdawała egzamin – Vesti najpierw w świetnym stylu wyprzedził w jednym zakręcie Maloneya i Haugera, by okrążenie później bez większych trudności uporać się z Pourchaire'em. Na 28. i 29. kółku Martins i Vesti wyprzedzili Jacka Doohana i tracili już tylko dwie sekundy do czołowej trójki, będąc jednocześnie najszybszym duetem na torze.

    Na cztery kółka przed metą Martins i Vesti zaczęli wywierać presję na Iwasie, który, widząc co się dzieje, także podkręcił tempo i zaczął niwelować stratę do drugiego Fittipaldiego. Koniec końców, Japończyk nie miał argumentów w pojedynku z Martinsem, na rzecz którego stracił trzecie miejsce na 35. kółku. Iwasa był jednak nadal w stanie skutecznie bronić się przed Vestim i ostatecznie dowiózł czwarte miejsce do mety. Zwycięstwo powędrowało tymczasem w ręce Bearmana, który wpadł na metę z przewagą niespełna trzech sekund nad Fittipaldim. Martins musiał zadowolić się trzecim miejscem, finiszując niecałą sekundę za Brazylijczykiem.

    Iwasa i Vesti uplasowali się tuż za podium, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Doohan, Pourchaire, Hauger, Leclerc i Verschoor. Warto dodać, że wyścig ukończyli wszyscy kierowcy.

    Klasyfikacja generalna po sześciu z trzynastu rund:
    1. Vesti – 110 punktów; 2. Pourchaire – 99; 3. Iwasa – 82; 4. Bearman – 70; 5. Hauger – 57; 6. Verschoor – 50; 7. Fittipaldi – 49; 8. Maini – 49; 9. Maloney – 48; 10. Martins – 45

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca