F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Chevrolet wygrywa w Makau, Yvan Muller mistrzem
    Konrad Házi, 16 listopada 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    W ten weekend odbyła się ostatnia runda tegorocznego sezonu mistrzostw świata samochodów turystycznych (WTCC), podczas której rozstrzygnęły się losy walki o tytuł. Nowym mistrzem świata został Yvan Muller, który przełamał tym samym dotychczasową hegemonię Andy'ego Priaulxa. Wśród kierowców niezależnych tytuł zapewnił sobie jeszcze podczas przedostatniej rundy sezonu Sergio Hernandez. Dzisiejszy dzień zakończył się tymczasem dubletem Chevroleta. Pierwszy wyścig dla "niebieskich" wygrał Alain Menu, natomiast drugi Robert Huff.

    Wyścig 1

    Pierwszy dzisiejszy wyścig w Makau wygrał Alain Menu przed Andym Priaulxem, jednak najważniejszym wydarzeniem tego wyścigu było przypieczętowanie zdobycia tytułu mistrzowskiego przez Yvana Mullera, który dojechał do mety na trzeciej pozycji. Przypomnijmy, że Muller przystąpił do tego weekendu z 14-punktową przewagą nad drugim w klasyfikacji kierowców Gabriele Tarquinim, który wiedział, że jedynie pech może odebrać Mullerowi tytuł. Tarquini nie zdołał jednak w pierwszym wyścigu zmniejszyć straty tak, by pozostać w walce o tytuł, ponieważ ukończył go na pozycji siódmej.

    Menu wygrał ten wyścig z minimalną przewagą nad byłym już mistrzem świata, który zbliżył się do niego bardzo na ostatnich kilku okrążeniach. Muller musiał się jednak nieco bardziej postarać, aby znaleźć się na podium. Po starcie z trzeciej pozycji spadł na początku wyścigu na piąte miejsce. Jedną pozycję odzyskał po nie udanym ataku Roberta Huffa na Priaulxa w zakrętach Lisboa i San Francisco na drugim okrążeniu, a kolejną na okrążeniu nr 4, gdy u Rickarda Rydella pojawiły się problemy z silnikiem.

    Sprawy dla Mullera, mimo, że udało mu się powrócić na trzecią pozycję, nie układały się jednak zbyt dobrze, ponieważ cały czas naciskali na niego Huff i Augusto Farfus. Tarquini nie był w stanie włączyć się do tej walki i przez większą część wyścigu jedynie obserwował sytuację, jadąc na siódmej pozycji. Ostatecznie Mullerowi udało się utrzymać trzecią pozycję, a Farfus wyprzedził Huffa na przedostatnim okrążeniu, awansując na czwarte miejsce. Na pozycji szóstej uplasował się Jordi Gene, przed Tarquinim i Jamesem Thompsonem, który dzięki zajęciu ósmej pozycji w pierwszym wyścigu do drugiego startował z pole position.

    WTCC > 2008 > Makau 1, Guia Circuit - 6,120 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti923:10,20310
    2. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si9+0:00,5238
    3. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI9+0:08,5816
    4. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si9+0:09,3355
    5. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti9+0:09,8714
    6. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI9+0:10,6923
    7. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI9+0:11,2182
    8. 15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R9+0:12,0801
    9. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti9+0:12,909
    10. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si9+0:14,225
    11. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI9+0:20,709
    12. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si9+0:21,424
    13. 66Andre CoutoN. TechnologyHonda Accord Euro R9+0:27,748
    14. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si9+0:39,963
    15. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9+0:42,327
    16. 80Manabu OridoChevroletChevrolet Lacetti9+0:58,798
    17. 88Matthew Marsh (N)Wiechers-SportBMW 320si9+1:02,085
    18. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si9+1:16,761
    19. 45George Tanev (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si9+1:17,365
    20. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9+1:27,912
    21. 29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 1109+1:47,871
    22. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI81 okr.
    23. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si63 okr.
    Niesklasyfikowani
    17Takayuki Aoki (N)Wiechers-SportBMW 320si5
    10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI4
    69Melvin Choo (N)Thunder Asia RacingBMW 320si4
    27Kirył Ładygin (N)Russian Bears MotorsportLada 1103
    81Masaki Kano (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320i1
    Pole position: Alain Menu (Chevrolet) - 2:30,285
    Najszybsze okrążenie: Andy Priaulx (BMW) - 2:33,327 na 6 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Wyścig 2

    W drugim wyścigu zwycięzcą ponownie okazał się kierowca Chevroleta, jednak tym razem był to już Robert Huff. Brytyjczyk nie mógł z pewnością narzekać na brak szczęścia, gdyż na ostatnich dwóch okrążeniach rozbiło się trzech wcześniejszych liderów wyścigu.

    Już na początku wydawało się, że Thompson ma zwycięstwo w kieszeni, ponieważ po starcie udało mu się utrzymać prowadzenie w zakręcie Lisboa Bend. Za jego plecami działo się dość dużo, jednak nie doszło do żadnych kolizji. Nicola Larini popisał się natomiast rakietowym startem, awansując na drugie miejsce z pozycji dziewiątej. Jak się później okazało popełnił on falstart i otrzymał karę przejazdu przez boksy.

    Otworzyło to drogę do ataku Farfusowi, który awansował z czwartego na drugie miejsce i zaczął naciskać na Thompsona. Mimo kilku prób ataku, Brazylijczyk nie zdołał go wyprzedzić. Thompson otrzymał jeszcze dodatkową szansę na oddalenie się, gdy Farfus i Tarquini mieli kontakt na wyjściu z zakrętu Lisboa. Brytyjczyk zrobił jednak wszystko najgorzej, jak tylko mógł i na przedostatnim okrążeniu uderzył w bandę, poważnie uszkadzając samochód.

    Pozwoliło to wyjść na prowadzenie Farfusowi, który jednak również popełnił błąd i rozbił swój samochód. Z okazji tej chciał skorzystać Tarquini, który może mówić o niesamowitym pechu, gdyż wpadł na urwane koło z samochodu Farfusa, przez co uszkodził swój samochód i musiał znacznie zwolnić. Z tego wszystkiego skorzystał Huff, który został niespodziewanie zwycięzcą wyścigu. Podium uzupełnili Yvan Muller i Andy Priaulx.

    Na ostatnich okrążeniach doszło do wielu przetasowań, spowodowanych wypadkami. Drugi wyścig ukończyło zaledwie 15 kierowców, a do pierwszej ósemki, co zdarza się nieczęsto, zwłaszcza na tak trudnym torze, załapało się dwóch kierowców niezależnych.

    WTCC > 2008 > Makau 2, Guia Circuit - 6,120 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti923:23,21610
    2. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI9+0:07,2538
    3. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si9+0:07,9576
    4. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI9+0:18,1205
    5. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si9+0:51,7274
    6. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9+0:52,9633
    7. 80Manabu OridoChevroletChevrolet Lacetti9+0:58,3142
    8. 88Matthew Marsh (N)Wiechers-SportBMW 320si9+1:02,6231
    9. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9+1:16,353
    10. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si9+1:33,541
    11. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si81 okr.
    12. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI81 okr.
    13. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti81 okr.
    14. 15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R81 okr.
    15. 17Takayuki Aoki (N)Wiechers-SportBMW 320si63 okr.
    Niesklasyfikowani
    31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si5
    9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI4
    45George Tanev (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si4
    20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI3
    69Melvin Choo (N)Thunder Asia RacingBMW 320si3
    6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti2
    66Andre CoutoN. TechnologyHonda Accord Euro R1
    2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si1
    18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI1
    29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 1101
    27Kirył Ładygin (N)Russian Bears MotorsportLada 1101
    Nie wystartowali
    5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si0
    81Masaki Kano (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320i0
    Najszybsze okrążenie: Augusto Farfus (BMW) - 2:32,933 na 7 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: FIAWTCC.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    michu_194, 16.11.2008 18:02[!]
    i wszystko jasne :))
    Andre, 16.11.2008 18:53[!]
    Szkoda mi Andy'ego, bo jego 4. tytuł z rzędu w WTCC to taki jakby odpowiednik Loeba w WRC i Schumachera w F1 czy Rossi'ego w MotoGp :( Ale mówi się trudno. Seat miał w tym roku najlepszy wózek i wygrał ich kierowca. Można już tylko powiedzieć ''trudno''. Ale poprzedni weekend i tak by chyba by nie pomógł. Trzeba spróbować za rok.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca