F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Yvan Muller i Gabriele Tarquini wygrywają w Kurytybie
    Bartosz Pyciarz, 3 marca 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Dwaj kierowcy prowadzący Seaty napędzane silnikami wysokoprężnymi zamienili pierwszy rząd startowy w podwójne zwycięstwo w pierwszym wyścigu World Touring Car Championship tego sezonu na torze Kurytyba w Brazylii. Pierwsze miejsce zajął Yvan Muller, a drugi był Rickard Rydell.

    Start przebiegł jak najbardziej po myśli Seatów. Zdobywca trzeciego czasu w kwalifikacjach – Augusto Farfus (BMW) źle wystartował i wyprzedził go Gabriele Tarquini (Seat), a potem również inni kierowcy. Później jednak Tarquini zaczął jechać słabiej i został wyprzedzony zarówno przez Brazylijczyka, jak i jego partnera z zespołu Jorga Mullera.

    Straty do dwóch czołowych kierowców nie udało się już jednak odrobić, a w dodatku pochodzący z Kurytyby kierowca musiał w końcówce odpierać ataki Mullera. Wszystko to okazało się jednak nieistotne, bowiem po zakończeniu zawodów samochód Farfusa nie przeszedł pomyślnie kontroli technicznej i Brazylijczyk został zdyskwalifikowany.

    Fantastyczny wyścig pojechał aktualny mistrz Andy Priaulx (BMW), który po starcie z zaledwie dwunastej pozycji stopniowo przedzierał się w górę i skończył na piątym miejscu, co po dyskwalifikacji Farfusa dało mu czwarte miejsce. Co ciekawe, Tarquiniego i Jordiego Gene (Seat) Brytyjczyk wyprzedził dopiero na ostatnich okrążeniach.

    Z pole position do drugiego wyścigu miał wystartować były kolega zespołowy Roberta Kubicy z WSbR – Felix Porteiro, który rywalizację w pierwszym biegu ukończył na ósmym miejscu, tuż przed jedynym benzynowym Seatem w pierwszej dziesiątce kierowanym przez Toma Coronela.

    Podczas gdy Seat i BMW toczyły zacięte boje o punktowane pozycje, dla Chevroleta był to fatalny wyścig, bowiem wszyscy trzej kierowcy tego zespołu – Alain Menu, Nicola Larini i Robert Huff nie ukończyli go. Sprawa była tym gorsza. że Larini i Menu odpadli na skutek wzajemnej kolizji, co doprowadziło do wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa.

    Safety car przebywał na torze dwa okrążenia, o które wyścig został wydłużony, bowiem w WTCC okrążenia przebyte za samochodem bezpieczeństwa nie są liczone do dystansu wyścigu. Wśród kierowców niezależnych najlepszy okazał się kierujący jedynego prywatnego Seata Pierre Yves Corthals. Jednakże kara za kolizję z Sergio Hernandezem spowodowała, że zwycięzcą wśród kierowców niezależnych uznany został Olivier Tielemans z zespołu Wiechers Sport.

    WTCC > 2008 > Brazylia 1, Curitiba - 3,695 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI1623:47,02410
    2. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI16+0:00,7638
    3. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si16+0:01,5126
    4. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si16+0:06,7475
    5. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI16+0:08,2474
    6. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:15,5643
    7. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI16+0:16,3342
    8. 16Olivier Tielemans (N)Wiechers-SportBMW 320si16+0:22,8711
    9. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:25,886
    10. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:30,859
    11. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI16+0:38,710
    12. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:46,658
    13. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI16+0:48,035
    14. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si151 okr.
    15. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si151 okr.
    16. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si151 okr.
    17. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI133 okr.
    Niesklasyfikowani
    7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti7
    6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti2
    8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti2
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si160h23m48,258
    Pole position: Yvan Muller (SEAT) - 1:24,295
    Najszybsze okrążenie: Andy Priaulx (BMW) - 1:25,100 na 10 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Drugi wyścig również padł łupem Seata, ale w tym przypadku nie było już tak dobrze, jak w pierwszym wyścigu. Na skutek nieprzepisowej jazdy w pierwszym wyścigu drugiego pola startowego został pozbawiony Gene, na które przesunięty został Porteiro, a z pole position wyruszył Coronel.

    Jak można się było spodziewać, tylno-napędowe BMW Porteiro bez problemów dało radę wyprzedzić Coronela, a Holendra oprócz tego wyprzedzili Tarquini oraz Priaulx. Porteiro nie cieszył się jednak prowadzeniem zbyt długo, bowiem jeszcze na pierwszym okrążeniu wyprzedził go Tarquini.

    Ponownie nienajlepszym startem popisał się Farfus. W międzyczasie Huff uszkodził zawieszenie w swoim Chevrolecie i tym samym został jedynym kierowcą, który nie ukończył żadnego z wyścigów w ten weekend. Coronel jechał słabo i wyprzedzali go kolejni zawodnicy. Na piąte miejsce awansował triumfator pierwszego wyścigu Yvan Muller, a z tyłu szaleńczą pogoń prowadził Farfus.

    Brazylijczyk w końcu przedarł się na szóste miejsce, jednak tu zakończyła się jego wspinaczka, bo choć był wyraźnie szybszy od Mullera na krętej sekcji toru, to jednak nie potrafił wyprzedzić Francuza jadącego Seatem. Na dziewiątym okrążeniu Priaulx wreszcie uporał się z Porteiro i po awansowaniu na drugie miejsce zaczął doganiać Tarquiniego. Tym samym wytworzyły się nam dwie walczące pary Seata i BMW. W obu pojedynkach górą okazali się kierowcy hiszpańskiego zespołu.

    Oprócz Tarquiniego i Priaulxa, na podium stanął Porteiro, natomiast czwarte miejsce zajął Jorg Muller. Wśród kierowców niezależnych ponownie triumfował Tielemans. W klasyfikacji generalnej zespołów fabrycznych prowadza ex auquo Yvan Muller i Tarquini, a o jeden punkt mniej ma Priaulx. Kolejna runda WTCC odbędzie się 6 kwietnia na torze Puebla w Meksyku.

    WTCC > 2008 > Brazylia 2, Curitiba - 3,695 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI1420:06,57710
    2. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si14+0:00,3278
    3. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si14+0:01,2026
    4. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si14+0:01,7455
    5. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI14+0:05,0454
    6. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si14+0:05,3603
    7. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI14+0:06,3062
    8. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI14+0:07,6371
    9. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI14+0:13,536
    10. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti14+0:17,262
    11. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si14+0:17,693
    12. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti14+0:17,901
    13. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI14+0:18,597
    14. 16Olivier Tielemans (N)Wiechers-SportBMW 320si14+0:18,822
    15. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si14+0:19,242
    16. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si14+0:20,272
    17. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:21,476
    18. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI14+0:24,229
    19. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:41,445
    20. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si14+1:06,433
    Niesklasyfikowani
    7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti0
    Najszybsze okrążenie: Augusto Farfus (BMW) - 1:24,959 na 6 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com, FIAWTCC.com, MSTWorld.com (wyniki)

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Fisico_F1_ASR, 03.03.2008 16:06[!]
    oglądałem 2 wyścig i się dziwiłem dlaczego Priaulx nie wyprzedził Gabriele
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca