F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Gene i Monteiro triumfują w Puebli
    Bartosz Pyciarz, 7 kwietnia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Jordi Gene odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu World Touring Car Championship (WTCC) na torze Puebla w Meksyku. Hiszpan po zdobyciu pole position nie oddał prowadzenia nawet na moment w trwającym 16 okrążeń wyścigu. Dobra forma Seata została potwierdzona drugim miejscem Rickarda Rydella. Podium uzupełnił Nicola Larini z zespołu Chevroleta.

    Rydell popisał się fantastycznym startem, gdyż z piątej pozycji po pierwszym okrążeniu był już trzeci, a na następnym kółku wyprzedził Lariniego. Z tyłu stawki doszło tymczasem do sporego zamieszania, w którym najbardziej ucierpiał Jorg Muller, spadając na 19. miejsce. Również najwyżej startujący kierowca BMW – Augusto Farfus stracił kilka pozycji po starcie.

    Potem mieliśmy monotonną procesję, która pokonywała kolejne okrążenia toru. W międzyczasie Tiago Monteiro (Seat) wyprzedził Farfusa i znalazł się na ósmej pozycji. Na 14 okrążeniu zadziałała współpraca kierowców Seata – Tom Coronel zablokował od wewnętrznej Alaina Menu (Chevrolet), co wykorzystał Gabriele Tarquini, awansując na piąte miejsce. Okrążenie później Szwajcar popełnił błąd w jednym z zakrętów i spadł na ósmą pozycję, ale tym samym zapewnił sobie start z pole position do drugiego wyścigu.

    Na ostatnich okrążeniach niesamowite tempo narzucił Rydell i niewiele zabrakło, a Szwed wyprzedziłby Gene. Tak się jednak nie stało i Jordi odniósł długo oczekiwane zwycięstwo w serii WTCC.

    WTCC > 2008 > Meksyk 1, Puebla - 3,363 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI1627:12,25810
    2. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI16+0:00,4158
    3. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti16+0:03,2856
    4. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI16+0:05,6745
    5. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI16+0:08,9634
    6. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI16+0:10,1293
    7. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI16+0:10,3422
    8. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti16+0:13,6031
    9. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti16+0:13,978
    10. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si16+0:16,158
    11. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si16+0:17,161
    12. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI16+0:22,817
    13. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:23,217
    14. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si16+0:23,518
    15. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:26,088
    16. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:31,449
    17. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:34,364
    18. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:38,557
    19. 16Olivier Tielemans (N)Wiechers-SportBMW 320si16+0:49,537
    20. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+1:08,948
    21. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si16+1:46,664
    Pole position: Jordi Gene (SEAT) - 1:40,808
    Najszybsze okrążenie: Tiago Monteiro (SEAT) - 1:41,067 na 6 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Drugi wyścig był już przeciwieństwem pierwszego – na torze wiele się działo i to pomimo tego, że dominacja Seata była widoczna aż za bardzo. Na starcie dobrze spisał się były kierowca F1 – Tiago Monteiro, który nie dał szans startującemu z pole position Alainowi Menu.

    Również dobrze wystartował zwycięzca pierwszego wyścigu Gene, który z ósmej pozycji przedostał się na szóste miejsce. Natomiast spadek zaliczył Yvan Muller, który został wyprzedzony przez Gabriele Tarquiniego. Na czwartym okrążeniu z toru wyleciał Tom Coronel. Holender jechał do tego momentu bardzo dobrze na siódmym miejscu, ale po błędzie spadł za wyraźne wolniejszych Priaulxa, Lariniego oraz Huffa.

    Tego ostatniego wyprzedził już na następnym okrążeniu, a z Włochem i Brytyjczykiem poradził sobie w przeciągu następnych kilku okrążeń. W międzyczasie Tarquini wyprzedził walczącego bardzo dzielnie Menu. Szwajcar niemal natychmiast zaczął być atakowany przez Mullera, jednak mógł na chwilę odetchnąć, bowiem Francuz na ósmym okrążeniu błąd popełnił i stracił pozycję.

    To potknięcie próbował wykorzystać Gene, który chyba zbyt szybko chciał wyprzedzić Szwajcara i doszło do kontaktu, w wyniku którego zwycięzca wyścigu z Kurytyby odzyskał czwarte miejsce. Ku ogromnemu zaskoczeniu wszystkich, Hiszpan został zaatakowany przez Coronela, który po wypadnięciu z toru narzucił sobie bardzo dobre tempo.

    W końcu błąd popełnił również Menu, w efekcie czego spadł aż na 10 miejsce. Wydawało się, że to koniec nadziei na punkty dla niego, bo do mety zostały cztery okrążenia, lecz wyprzedzenie Priaulxa jak i Lariniego, podobnie jak w przypadku Coronela nie zajęło mu dużo czasu. Pech nie ominął również Tarquiniego – Włoch pojechał za szeroko w jednym z zakrętów i został wyprzedzony przez Rydella. Taka kolejność utrzymała się już do mety i kierowcy Seata mogli świętować swoje przekonywające zwycięstwo.

    WTCC > 2008 > Meksyk 2, Puebla - 3,363 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI1627:40,93010
    2. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI16+0:04,4258
    3. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI16+0:05,2756
    4. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI16+0:06,0135
    5. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI16+0:08,9144
    6. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI16+0:11,2183
    7. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti16+0:13,5972
    8. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si16+0:14,2461
    9. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti16+0:14,556
    10. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si16+0:15,029
    11. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si16+0:19,129
    12. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si16+0:20,726
    13. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI16+0:27,261
    14. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:32,740
    15. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:33,862
    16. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:54,137
    17. 16Olivier Tielemans (N)Wiechers-SportBMW 320si16+1:04,142
    18. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+1:08,489
    19. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si151 okr.
    20. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si133 okr.
    Niesklasyfikowani
    6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti10
    Najszybsze okrążenie: Yvan Muller (SEAT) - 1:42,418 na 14 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Po czterech wyścigach liderem mistrzostw jest Rydell, który ma dwa punkty przewagi nad Tarquinim i cztery nad Yvanem Mullerem. Kolejne dwa wyścigi WTCC odbędą się za cztery tygodnie w Walencji.

    •  Pełne klasyfikacje WTCC po wyścigach w Meksyku

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Luki_F1, 07.04.2008 12:57[!]
    Nieoglądałem tego wyścigu do końca więc co się stało z pozycją menu jak ja konczylem ogladac byl 3 ??????
    Teliss, 07.04.2008 13:08[!]
    Wypadł na 1 zakręcie.
    Bart2005, 07.04.2008 13:20[!]
    Po nieudanych dwóch sezonach w F1 Tiago powinien w siebie uwierzyć.
    pyciek, 07.04.2008 14:12[!]
    No i potwierdza się to co mówił o WTCC Priaulx że w tej serii lepiej jest być drugim niż wygrać przykład Rydella, który nie wygrał nic a jest liderem i balastu w nastepnym wyscigu tez nie bedzie mial duzo wiekszego
    mutu, 07.04.2008 16:15[!]
    A Priaulx wciąż się domaga diesla od BMW?

    Ogólnie dwa wyścigi ladnie przebiegły pod całkowitą dominacją Seata, ale trochę smutno mi z powodu Alaina Menu, który miał w końcu w drugim wyścigu pole position, a ukończył dopiero siódmy. Zawiodłem się dzisiaj ( wczoraj ) z powodu słabych miejsc Augusto Farfusa. Mam nadzieję, że później będzie lepiej. Natomiast Tiago idzie coraz lepiej. Ciekawe, ktore miejsce będzie na koniec sezonu...
    Saruto, 07.04.2008 16:21[!]
    taki to już tor ;) a BMW w Europie znowu będzie walczyć
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca