|
|
|
|
|
|
WTCC: Gene i Monteiro triumfują w Puebli | |
Jordi Gene odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu World Touring Car Championship (WTCC) na torze Puebla w Meksyku. Hiszpan po zdobyciu pole position nie oddał prowadzenia nawet na moment w trwającym 16 okrążeń wyścigu. Dobra forma Seata została potwierdzona drugim miejscem Rickarda Rydella. Podium uzupełnił Nicola Larini z zespołu Chevroleta.
Rydell popisał się fantastycznym startem, gdyż z piątej pozycji po pierwszym okrążeniu był już trzeci, a na następnym kółku wyprzedził Lariniego. Z tyłu stawki doszło tymczasem do sporego zamieszania, w którym najbardziej ucierpiał Jorg Muller, spadając na 19. miejsce. Również najwyżej startujący kierowca BMW – Augusto Farfus stracił kilka pozycji po starcie.
Potem mieliśmy monotonną procesję, która pokonywała kolejne okrążenia toru. W międzyczasie Tiago Monteiro (Seat) wyprzedził Farfusa i znalazł się na ósmej pozycji. Na 14 okrążeniu zadziałała współpraca kierowców Seata – Tom Coronel zablokował od wewnętrznej Alaina Menu (Chevrolet), co wykorzystał Gabriele Tarquini, awansując na piąte miejsce. Okrążenie później Szwajcar popełnił błąd w jednym z zakrętów i spadł na ósmą pozycję, ale tym samym zapewnił sobie start z pole position do drugiego wyścigu.
Na ostatnich okrążeniach niesamowite tempo narzucił Rydell i niewiele zabrakło, a Szwed wyprzedziłby Gene. Tak się jednak nie stało i Jordi odniósł długo oczekiwane zwycięstwo w serii WTCC.
•WTCC > 2008 > Meksyk 1, Puebla - 3,363 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 9 | Jordi Gene | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 16 | 27:12,258 | 10 |
2. | 10 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 16 | +0:00,415 | 8 |
3. | 6 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 16 | +0:03,285 | 6 |
4. | 20 | Tom Coronel | | SUNRED Engineering | Seat Leon TFSI | 16 | +0:05,674 | 5 |
5. | 11 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 16 | +0:08,963 | 4 |
6. | 12 | Yvan Muller | | Team Oreca | Seat Leon TDI | 16 | +0:10,129 | 3 |
7. | 18 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 16 | +0:10,342 | 2 |
8. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 16 | +0:13,603 | 1 |
9. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 16 | +0:13,978 | |
10. | 1 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 16 | +0:16,158 | |
11. | 3 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 16 | +0:17,161 | |
12. | 23 | Pierre-Yves Corthals (N) | | Exagon Engineering | Seat Leon TFSI | 16 | +0:22,817 | |
13. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:23,217 | |
14. | 2 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 16 | +0:23,518 | |
15. | 4 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 16 | +0:26,088 | |
16. | 5 | Felix Porteiro | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 16 | +0:31,449 | |
17. | 31 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:34,364 | |
18. | 42 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +0:38,557 | |
19. | 16 | Olivier Tielemans (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 16 | +0:49,537 | |
20. | 43 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +1:08,948 | |
21. | 13 | Ibrahim Okyay (N) | | Borusan Otomotiv Motorsport | BMW 320si | 16 | +1:46,664 | |
| |
|
Drugi wyścig był już przeciwieństwem pierwszego – na torze wiele się działo i to pomimo tego, że dominacja Seata była widoczna aż za bardzo. Na starcie dobrze spisał się były kierowca F1 – Tiago Monteiro, który nie dał szans startującemu z pole position Alainowi Menu.
Również dobrze wystartował zwycięzca pierwszego wyścigu Gene, który z ósmej pozycji przedostał się na szóste miejsce. Natomiast spadek zaliczył Yvan Muller, który został wyprzedzony przez Gabriele Tarquiniego. Na czwartym okrążeniu z toru wyleciał Tom Coronel. Holender jechał do tego momentu bardzo dobrze na siódmym miejscu, ale po błędzie spadł za wyraźne wolniejszych Priaulxa, Lariniego oraz Huffa.
Tego ostatniego wyprzedził już na następnym okrążeniu, a z Włochem i Brytyjczykiem poradził sobie w przeciągu następnych kilku okrążeń. W międzyczasie Tarquini wyprzedził walczącego bardzo dzielnie Menu. Szwajcar niemal natychmiast zaczął być atakowany przez Mullera, jednak mógł na chwilę odetchnąć, bowiem Francuz na ósmym okrążeniu błąd popełnił i stracił pozycję.
To potknięcie próbował wykorzystać Gene, który chyba zbyt szybko chciał wyprzedzić Szwajcara i doszło do kontaktu, w wyniku którego zwycięzca wyścigu z Kurytyby odzyskał czwarte miejsce. Ku ogromnemu zaskoczeniu wszystkich, Hiszpan został zaatakowany przez Coronela, który po wypadnięciu z toru narzucił sobie bardzo dobre tempo.
W końcu błąd popełnił również Menu, w efekcie czego spadł aż na 10 miejsce. Wydawało się, że to koniec nadziei na punkty dla niego, bo do mety zostały cztery okrążenia, lecz wyprzedzenie Priaulxa jak i Lariniego, podobnie jak w przypadku Coronela nie zajęło mu dużo czasu. Pech nie ominął również Tarquiniego – Włoch pojechał za szeroko w jednym z zakrętów i został wyprzedzony przez Rydella. Taka kolejność utrzymała się już do mety i kierowcy Seata mogli świętować swoje przekonywające zwycięstwo.
•WTCC > 2008 > Meksyk 2, Puebla - 3,363 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 18 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 16 | 27:40,930 | 10 |
2. | 10 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 16 | +0:04,425 | 8 |
3. | 11 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 16 | +0:05,275 | 6 |
4. | 12 | Yvan Muller | | Team Oreca | Seat Leon TDI | 16 | +0:06,013 | 5 |
5. | 9 | Jordi Gene | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 16 | +0:08,914 | 4 |
6. | 20 | Tom Coronel | | SUNRED Engineering | Seat Leon TFSI | 16 | +0:11,218 | 3 |
7. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 16 | +0:13,597 | 2 |
8. | 1 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 16 | +0:14,246 | 1 |
9. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 16 | +0:14,556 | |
10. | 3 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 16 | +0:15,029 | |
11. | 4 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 16 | +0:19,129 | |
12. | 2 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 16 | +0:20,726 | |
13. | 23 | Pierre-Yves Corthals (N) | | Exagon Engineering | Seat Leon TFSI | 16 | +0:27,261 | |
14. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:32,740 | |
15. | 31 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:33,862 | |
16. | 42 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +0:54,137 | |
17. | 16 | Olivier Tielemans (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 16 | +1:04,142 | |
18. | 43 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +1:08,489 | |
19. | 13 | Ibrahim Okyay (N) | | Borusan Otomotiv Motorsport | BMW 320si | 15 | 1 okr. | |
20. | 5 | Felix Porteiro | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 13 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 6 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 10 | | |
| |
|
Po czterech wyścigach liderem mistrzostw jest Rydell, który ma dwa punkty przewagi nad Tarquinim i cztery nad Yvanem Mullerem. Kolejne dwa wyścigi WTCC odbędą się za cztery tygodnie w Walencji.
• Pełne klasyfikacje WTCC po wyścigach w Meksyku
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|