F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Zanardi zdobywa prawie komplet punktów w Brnie
    Konrad Házi, 16 czerwca 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Za nami dziewiąta oraz dziesiąta runda Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych (WTCC). Kierowców oraz zespoły gościł w ten weekend tor w Brnie, a drugi wyścig można uznać chyba za najlepszy od wielu lat. Można powiedzieć też, że weekend ten pokazał słuszność systemu balastów stosowanego w WTCC. Seaty są jednak w dalszym ciągu niezadowolone i jeżdżą z napisami "Caution Heavy Car".

    Wyścig pierwszy

    Zwycięzcą pierwszego wyścigu w Brnie został startujący z pole position Alex Zanardi. Było to dla Włocha trzecie zwycięstwo w karierze w WTCC. Podium dopełnili Felix Porteiro (BMW) i Alain Menu (Chevrolet).

    Wyścig rozpoczął się ze startu lotnego. Wszyscy szukali sobie wolnego miejsca i stawka rozjechała się na całą szerokość toru. O pechu na starcie może mówić Tiago Monteiro (Seat), który został uderzony w tył przez jednego z kierowców i postawiło jego auto w poprzek toru, przez co stracił kilka pozycji.

    Na początku wyścigu na prowadzenie wyszedł Porteiro, jednak w połowie trzeciego okrążenia na prowadzenie powrócił Zanardi, który momentalnie zaczął odjeżdżać i nie oddał prowadzenia już do mety. W połowie wyścigu sytuacja w czołówce się uspokoiła, jednak w środku stawki walka cały czas była bardzo wyrównana i bez przerwy widzieliśmy przetasowania. Z bardzo dobrej strony pokazał się Jorg Muller (BMW), który ten wyścig ukończył na piątym miejscu po starcie z piętnastej pozycji.

    Nic dobrego nie można natomiast powiedzieć o Andym Priaulxie, który utknął gdzieś w środku stawki i ukończył wyścig dopiero na czternastej pozycji. Ogólnie BMW wypadło stosunkowo mocno w porównaniu do kwalifikacji i to białe samochody rozdawały karty w ścisłej czołówce. Tym razem nie doszło do żadnych poważniejszych incydentów i momentami wyścig był nudnawy.

    WTCC > 2008 > Czechy 1, Autodrom Brno - 5,403 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si1021:55,76910
    2. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si10+0:00,8258
    3. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti10+0:01,7076
    4. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si10+0:09,4765
    5. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si10+0:12,1844
    6. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI10+0:15,8403
    7. 15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R10+0:16,7382
    8. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI10+0:17,5771
    9. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti10+0:17,842
    10. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI10+0:19,573
    11. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti10+0:25,390
    12. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI10+0:30,246
    13. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI10+0:31,226
    14. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si10+0:31,537
    15. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si10+0:32,234
    16. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si10+0:32,351
    17. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI10+0:36,882
    18. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI10+0:37,448
    19. 16Olivier Tielemans (N)Wiechers-SportBMW 320si10+0:37,576
    20. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si10+0:41,514
    21. 29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 11010+0:42,026
    22. 22Michal Matejovsky (N)SUNRED EngineeringSeat Leon TFSI10+0:52,935
    23. 54Aleksander Lwow (N)Golden MotorsHonda Accord Euro R10+0:55,257
    24. 55Andrej Smetski (N)Golden MotorsHonda Accord Euro R10+1:56,836
    25. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si91 okr.
    Niesklasyfikowani
    28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 1104
    13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si3
    Pole position: Alessandro Zanardi (BMW) - 2:08,913
    Najszybsze okrążenie: Felix Porteiro (BMW) - 2:10,341 na 10 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Wyścig drugi

    Drugi wyścig w Brnie wygrał Gabriele Tarquini (Seat), dla którego było to już drugie zwycięstwo w tym sezonie. Tym samym stał się pierwszym kierowcą, który zdołał tego dokonać. Podium dopełnili Zanardi i Robert Huff (Chevrolet), który został jednak zdyskwalifikowany i trzecie miejsce zajął ostatecznie Augusto Farfus (BMW).

    Ten wyścig również rozpoczął się w idealnych warunkach. Tym razem kierowcy ruszali ze startu zatrzymanego – z pole position wystartował Yvan Muller(Seat), który nie popisał się tym razem i ostatecznie zajął dopiero piąte miejsce. Seaty wystartowały tym razem bardzo dobrze. Na starcie natomiast zaspał James Thompson (Honda), a gdy zaczął odzyskiwać stracone pozycje, rywale zaserwowali mu powtórkę z Walencji i obijali go niemiłosiernie. Brytyjczyk ukończył ten wyścig ostatecznie na dziewiątej pozycji.

    W tym wyścigu kierowcy jadący w środku stawki nie oszczędzali samochodów i bardzo często do walki wykorzystywali "łokcie". Na pozycjach powyżej czwartej toczyła się ostra, a nawet brutalna walka, przypominająca momentami destruction derby. Wszędzie latały jakieś zderzaki, lusterka i inne części karoserii, która rozpadała się po kolejnych uderzeniach. Na czwartym okrążeniu z toru wypchnięty został Menu, który stracił wtedy wiele pozycji.

    Co ciekawe, w połowie wyścigu najszybszym zawodnikiem na torze był kierowca niezależny – Sergio Hernandez (BMW). W tym czasie stawka uspokoiła się nieco i za Thompsonem zaczął tworzyć się korek. Rywale postanowili więc z tym skończyć i stratowali go, przez co stracił kilka pozycji. Solidną stłuczkę miał też wtedy Franz Engstler z Monteiro, jednak obaj pozostali na torze i pojechali dalej.

    Później do głosu powrócił Zanardi, który zaczął kręcić kolejne najszybsze okrążenia i zbliżał się cały czas do prowadzącego Tarquiniego. W środku stawki wciąż toczyła się chaotyczna walka. Na dziewiątym okrążeniu Huff wyprzedził Yvana Mullera, następnie Francuz wypadł z toru i wyprzedzili go jeszcze Farfus oraz Porteiro.

    W pierwszym zakręcie ostatniego okrążenia z toru wypadł Rickard Rydell (Seat). Tymczasem Alex Zanardi na dystansie trzech okrążeń nadrobił ponad cztery sekundy straty i dogonił Tarquiniego. Do samego końca próbował ataków, lecz zabrakło zakrętów i Włoch musiał zadowolić się drugą pozycją. Na ostatnim okrążeniu doszło też do zderzenia Engstlera ze Stefano D'Aste, przez co obaj kierowcy mocno uszkodzili swoje samochody i wypadli z toru. Dotarli jednak do mety.

    Na oficjalne wyniki trzeba było czekać dość długo i jak się okazało, zdyskwalifikowany został Huff, który ukończył wyścig na trzeciej pozycji. Nie został on jednak zdyskwalifikowany za zbyt brutalną jazdę, czy powodowanie incydentów, lecz za uchybienia techniczne w przednim zawieszeniu. Kary za zbyt brutalną jazdę otrzymali natomiast Engstler i D'Aste. Ich pozycje startowe przed startem do pierwszego wyścigu w Estoril zostaną obniżone o dziesięć miejsc i będą musieli zapłacić po 1000 euro kary.

    Mimo, iż nie liczyli się w walce o punkty, kierowcy Łady wypadli w Brnie całkiem przyzwoicie i plasowali się w obu wyścigach w czołówce wśród kierowców niezależnych.

    WTCC > 2008 > Czechy 2, Autodrom Brno - 5,403 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI1022:04,10910
    2. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si10+0:00,3608
    3. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si10+0:05,7186
    4. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si10+0:08,1925
    5. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI10+0:11,9314
    6. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti10+0:12,1433
    7. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si10+0:13,7862
    8. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si10+0:14,8201
    9. 15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R10+0:17,158
    10. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI10+0:17,416
    11. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti10+0:17,818
    12. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI10+0:21,348
    13. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si10+0:23,866
    14. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI10+0:25,633
    15. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI10+0:27,391
    16. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si10+0:32,001
    17. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI10+0:33,936
    18. 28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 11010+0:36,385
    19. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si10+0:40,991
    20. 54Aleksander Lwow (N)Golden MotorsHonda Accord Euro R10+0:46,894
    21. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si10+1:22,034
    22. 55Andrej Smetski (N)Golden MotorsHonda Accord Euro R10+2:20,510
    23. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si91 okr.
    Niesklasyfikowani
    29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 1106
    16Olivier Tielemans (N)Wiechers-SportBMW 320si1
    22Michal Matejovsky (N)SUNRED EngineeringSeat Leon TFSI1
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti0
    Najszybsze okrążenie: Alessandro Zanardi (BMW) - 2:10,371 na 9 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    •  Klasyfikacje generalne WTCC po wyścigach w Czechach

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Teliss, 16.06.2008 10:27[!]
    Te wyścigi były niesamowite :D Zanardi pokazał klasę. Thompsona chyba nie lubią w tej serii, że go obracać próbują xD. Podobała mi się jeszcze jazda Farfusa w 1 wyścigu.
    Provo, 16.06.2008 11:51[!]
    Niezła jazda, a wyprzedzania w drugim wyścigu chyba więcej niż całym sezonie F1. WTCC to nie jakaś podrzedna seria, a rywalizacja naprawdę b.dobrych kierowców; patrz T.Monteiro był w F1, a po przejściu do 'turystycznych' wcale nie jest taki kozak.
    Alexx, 16.06.2008 12:12[!]
    Bravissimo Alex
    Szkoda Thomsona
    Filo_M-ce, 16.06.2008 15:18[!]
    Kupiłem se auto.... ..... łade :D Ciśnijcie chłopaki, już niedługo punkty wasze. A Zanardi mistrz, szkoda 2 wyścigu, jeszcze jedno kółko i łyknąłby Tarquiniego na 100%.
    Witek, 16.06.2008 16:28[!]
    Biedny Alex, wywrócił się na podium :-(
    madry86, 16.06.2008 16:47[!]
    To nic, ważne jest to co osiąga pomimo takich przeciwności losu, ten gość musi mieć ogromny hart ducha....wielki szacunek dla niego za to, większość nie potrafiłaby się ścigać a on wygrywa:)
    Witek, 16.06.2008 17:29[!]
    Żeby było jasne: dokładnie to samo miałem na myśli! Alex jest WIELKI!
    Saruto, 16.06.2008 21:44[!]
    może i się Alex wywrócił ale i tak z uśmiechem to zrobił :) nie wiem czy było to w relacji widać ale Tarquini też chciał pomóc ale Alex sobie świetnie poradził, niesamowitym jest człowiekiem i przy obu wizytach na podium miał największe wiwaty :)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca